صمت براي اصنافي‌ها دستور جديد صادر كرد

۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ۰۲:۱۰:۵۱
کد خبر: ۳۰۴۵۱۱

وزارت صمت پس از دستور برگزاري براي انتخابات هيات رييسه اتاق بازرگاني به اصناف نيز دستور داده است كه در مورد برگزاري انتخابات اتاق‌هاي اصناف تعجيل كنند.

وزارت صمت پس از دستور برگزاري براي انتخابات هيات رييسه اتاق بازرگاني به اصناف نيز دستور داده است كه در مورد برگزاري انتخابات اتاق‌هاي اصناف تعجيل كنند. دو روز قبل (۲۰ دي ماه ۱۴۰۲)، عليرضا شاه‌ميرزايي معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با ارسال بخشنامه‌اي به مديران‌كل صنعت، معدن و تجارت استان‌هاي مختلف كشور با اشاره به تصويب كليات طرح اصلاح قانون نظام صنفي در مجلس شوراي اسلامي، دستور تعجيل در برگزاري اين انتخابات را داد. در اين نامه اشاره شده است: براي عده‌اي سوءتفاهم ايجاد شده است كه احتمالاً انتخابات اصناف تا زمان تصويب نهايي طرح اصلاح قانون نظام صنفي به تعويق خواهد افتاد اما با اين ابلاغيه وزارت صمت، ديگر بهانه‌هايي مبني بر اينكه انتخابات در اصناف به تعويق افتاده است يا مي‌خواهد به تعويق بيفتد، جايگاهي ندارد. در نامه معاون خدمات عمومي و تجارت وزير صمت آمده است: پيرو مكاتبات و تأكيدات متعدد مبني بر بروزرساني انتخابات تشكل‌هاي صنفي به‌پيوست آخرين وضعيت انتخابات معوق اتحاديه‌ها و اتاق‌هاي اصناف سراسر كشور ارسال مي‌شود. در بخشي از نامه شاه ميرزايي به ۵ مورد هم براي برگزاري انتخابات تاكيد شده است. كه در ادامه مي‌آيد: 
۱ـ برابر جدول پيوست در يك سال اخير تعداد ۲۴۰۶ انتخابات اتحاديه (به‌تعداد حدود يك‌سوم كل اتحاديه‌هاي كشور) و ۹۱ انتخابات اتاق برگزار شده و تعداد ۱۳۰۵ انتخابات اتحاديه و ۵۵ انتخابات اتاق نيز در حال برگزاري است كه در جاي خود يك نصاب فوق‌العاده است و با توجه به اينكه در تمام اين انتخابات مفاد تبصره ۱ ماده ۲۲ قانون نظام صنفي نيز رعايت شده است از تمامي مديران فعال در اين عرصه تشكر و قدرداني ويژه مي‌شود.
۲ـ جنوب كرمان، بوشهر و سيستان و بلوچستان، به‌ترتيب بيشترين درصد تعداد انتخابات (نسبت به كل تعداد اتحاديه‌ها) خود را در يك سال اخير انجام داده و قم، سيستان و بلوچستان، خراسان شمالي و اردبيل به‌ترتيب داراي كمترين درصد تعداد انتخابات معوق هستند كه از اهتمام مديران‌كل محترم و عوامل اجرايي اين استان‌ها تقدير و تشكر مي‌شود.

ارسال نظر