اخبار

۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۴۱

رشد ٤٩ درصدی تراکنش‌های پایانه‌های فروش بانک صادرات

مجموع تعداد تراکنش‌های بانکی دستگاه‌های پایانه فروش متصل به حساب‌های بانک صادرات ایران در تیرماه سال جاری نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال قبل ٤٩درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای افزایش سطح دسترسی مردم به ابزارهای نوین بانکی و کاهش هزینه‌ها، ترافیک و آلودگی هوا، توسعه این ابزارها را در اولویت قرار داده است. آمارهای عملکردی حاکی از آن است که تعداد تراکنش‌های پایانه‌های فروش متصل به حساب‌های این بانک در تیرماه از ٤٠میلیون و١٤٩هزار تراکنش گذر کرده که این میزان بیانگر رشد ٤٩درصدی نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال٩٣ است. همچنین گزارش یادشده حاکی از رشد ١٤درصدی تعداد کل تراکنش‌های سیستم سپهر در تیرماه سال جاری نسبت مقطع مشابه در سال قبل است که این میزان رشد حاکی استقبال بیشتر مردم از خدمات نوین این بانک است. گفتنی است این بانک با ٤٣٥هزار مشتری اینترنتی با میانگین حدود ١١میلیون تراکنش در ماه با رشد ٢٤درصدی، تعداد ٤٠٠هزارو١٥٠ دستگاه پایانه فروش (کارتخوان) متصل به حساب‌های بانک صادرات ایران با بیش از ٤٠میلیون تراکنش در ماه و صدور بیش از ٤٧میلیون انواع کارت‌های الکترونیک به عنوان بزرگ‌ترین بانک خصوصی کشور نقش بسزایی در ترویج بانکداری نوین دارد.


اقساط ماهانه وام ۸۰ میلیونی مشخص شد

معاون اعتبارات بانک مرکزی با تاکید بر اینکه وام‌های جدید مسکن به هیچ‌وجه تورم‌زا نیست، گفت: در بازپرداخت ۱۲ تسهیلات ۸۰، ۶۰ و ۴۰میلیون تومانی میزان اقساط ماهانه به ترتیب یک‌میلیون و۱۵۰هزارتومان، ۸۶۲هزارتومان و ۵۷۵هزارتومان است. به گزارش پانا، اصغر میرمحمدصادقی با بیان اینکه کسانی می‌توانند از مصوبه وام 80میلیون تومان مسکن بهره‌مند شوند که از تسهیلات بانکی برای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند، اظهار کرد: دوره سپرده‌گذاری در حساب صندوق پس‌انداز یکم (خانه اولی‌ها) حداقل باید یک‌سال باشد و به ازای هر 6ماه یک برابر سپرده‌گذاری تسهیلات پرداخت خواهد شد. وی با بیان اینکه به این سپرده سود سپرده کوتاه‌مدت (10درصد) تعلق می‌گیرد، افزود: نرخ سود تسهیلات مسکن برای خانه‌ اولی‌ها 14درصد و بازپرداخت آن حداکثر 12سال است.

وی با تاکید بر اینکه سپرده‌گذاران حساب ممتاز بانک مسکن نمی‌توانند از مزایای این حساب در حساب صندوق پس‌انداز یکم استفاده کنند، بیان کرد: ‌بانک مسکن باید منابع خود را در این باره مدیریت کند و حق ندارد از محل منابع وصولی پرقدرت بانک مرکزی برای پرداخت این تسهیلات استفاده کند. میرمحمدصادقی افزود: با بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم حداقل افرادی که می‌توانند از تسهیلات حساب صندوق پس‌انداز یکم استفاده کنند 84هزارنفر است که باید توزیع این تعداد در کل کشور انجام شود. معاون اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه با اعلام اینکه 84هزارنفر مشمول دریافت تسهیلات حساب صندوق پس‌انداز یکم در سراسر کشور می‌شوند، گفت: در دوره بازپرداخت 12ساله قسط ماهانه برای تسهیلات 80میلیونی، یک‌میلیون و150هزارتومان و برای وام 60میلیونی، 862هزارتومان خواهد بود. میرمحمد صادقی با بیان اینکه میزان اقساط ماهانه برای وام 40میلیون تومانی 575هزارتومان است، تاکید کرد: تسهیلات جدید مسکن فقط رونق این بخش و ساخت‌وسازها را به دنبال دارد و به هیچ‌وجه اثر تورمی ندارد.


50 درصد منابع مالی پست بانک به روستاها اختصاص می‌یابد

مدیرعامل پست بانک ایران، ضمن تاکید بر نقش این بانک در دستیابی به توسعه پایدار مناطق روستایی، گفت: 55درصد منابع مالی پست بانک به روستاها اختصاص می‌یابد. خسرو فرحی در گفت‌وگو با ایرنا، با تاکید بر توسعه خدمات خرده بانکداری این بانک در روستاها، عاملیت دولت در توسعه روستاها، افزایش نقاط تماس، درآمد و رفاه اجتماعی در روستاها را از مهم‌ترین برنامه‌های پست بانک در حوزه روستایی دانست و خواستار حمایت همه‌جانبه مسوولان از این بانک شد.

وی با تشریح تجارب و برنامه‌های این بانک در مناطق روستایی و تبیین اهداف و چشم‌اندازهای آن، افزود: استفاده از ابزارهای مالی و انتقال منابع راکد بانک‌ها به بخش‌های سرمایه‌گذاری مولد و ایجاد فرصت شغلی برای روستاییان، یکی از راهکارهای مناسب و اصلی برای دستیابی به توسعه پایدار و پیشرفت مناطق روستایی و محروم است.


بورس ارز، قیمت‌ها را شفاف و رقابتی می‌کند

یک اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: اگر بورس ارز شکل بگیرد در آنجا دیگر یک قیمت واحد تعیین می‌شود، این بازار شفاف است و در آن خریدار از قبل اطلاعات را کسب کرده است و اگر کسی بخواهد گران‌تر از حد تعیین شده بفروشد، خریداری نخواهد یافت.

به گزارش سنا، مهدی تقوی از ایده تشکیل بورس ارز استقبال کرد و افزود: در این بازار جدید، خریدوفروش ارز شکل یک بازار رقابتی کامل را به خود خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که مقدمات تشکیل بورس ارز در کشور ما تا چه اندازه فراهم است، گفت: بالاخره سخنان وزیر اقتصاد زمانی که از راه‌اندازی این بورس در آینده نزدیک خبر می‌دهد، مبتنی بر بررسی‌ها و مطالعات کارشناسی است و نشان می‌دهد که زیرساخت‌های این کار آماده شده است. وی اظهار داشت: درحال حاضر با وجود اینکه دولت، قیمت ارز را هر روز اعلام می‌کند، اما یک بازار غیرمتشکل هم وجود دارد که در آنجا صرافی‌ها و بانک‌ها اقدام به خریدوفروش ارز می‌کنند و قیمت‌ها در آن لزوما یکسان نخواهد بود. اگر بورس ارز شکل بگیرد در آنجا یک قیمت واحد تعیین می‌شود. این بازار شفاف است و در آن خریدار از قبل اطلاعات را کسب کرده است و اگر کسی بخواهد گران‌تر از حد تعیین شده بفروشد، خریداری نخواهد یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر