امدادرسانی به ۱۰۱۳ نفر در هفته گذشته

۱۴۰۲/۰۷/۳۰ - ۰۱:۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۱۷۹۸۱
امدادرسانی به ۱۰۱۳ نفر در هفته گذشته

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای به امدادرسانی به یک هزار۱۳ نفر، در هفته گذشته اشاره کرد و از افزایش انجام عملیات امدادی در کوهستان‌ها و مناطق جنگلی خبر داد.

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای به امدادرسانی به یک هزار۱۳ نفر، در هفته گذشته اشاره کرد و از افزایش انجام عملیات امدادی در کوهستان‌ها و مناطق جنگلی خبر داد. به گزارش جمعیت هلال احمر؛ طی هفته گذشته و از ۲۲ تا ۲۸ مهر ۱۴۰۲ در سطح کشور ۶۴۰ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات انجام شده که نسبت به هفته ماقبل خود شاهد رشد ۲ درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم. بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۱۰۱۳ نفر خدمات لازم امداد و نجات ارایه شد، ۲۶۰ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال، ۲۷۵ مصدوم و بیمار در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی را دریافت کردند. طی این مدت زمان ۶۷ نفر آسیب‌دیده و در راه مانده اسکان اضطراری پیدا کردند.

در این اطلاعیه آمده است: طی هفته گذشته ۳۵۷ مورد عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای در محورهای برون‌شهری کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به انجام رسیده که منجر انتقال ۱۷۹ مصدوم به مراکز درمانی، درمان ۳۸ مصدوم در محل حادثه و رهاسازی ۴۳ مصدوم محبوس شده در خودرو طی ۵۴ عملیات نجات فنی شده است. لازم به ذکر است که انجام عملیات امداد و نجات جاده‌ای نسبت به هفته گذشته، ۷ درصد کاهش داشته است. بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های اصفهان با ۴۷ عملیات، آذربایجان شرقی با ۲۹ عملیات و فارس با ۲۵ عملیات بوده است. در بخش دیگر آورده شده است: از ۲۲ تا ۲۸ مهر ۱۴۰۲ در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۲۰ استان کشور ۴۲ مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که طی این مدت زمان، ۱۶ نفر نجات و به مناطق امن انتقال، ۱۰ نفر از مصدومان به مراکز درمانی انتقال و پنج نفر در محل حادثه درمان شدند.

انجام عملیات امدادی در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی نسبت به هفته گذشته، ۲۳ درصد رشد داشته است. بیشترین عملیات امدادونجات در استان‌ تهران، البرز و فارس با انجام به ترتیب، ۶، ۵ و ۴ عملیات بوده است. در اطلاعیه هلال احمر آورده شده است: طی هفته گذشته طی ۱۰ عملیات امداد و نجات در هفت شهرستان (۵ استان کشور) و در هفت منطقه عملیاتی، به ۳۴۰ نفر خدمات لازم امدادی ارایه شد و ۲۴ نفر اسکان اضطراری یافتند. طی این مدت ۴۱ واحد مسکونی از آب و گل و لای تخلیه شد. بیشترین امدادرسانی در عملیات سیل و آبگرفتگی در استان خراسان شمالی و امدادرسانی به ۲۸۶ نفر بوده است.

 

ارسال نظر