انهدام شبکه ۲۰۰ نفره اجاره کارت‌های بانکی در تهران

۱۴۰۲/۰۷/۲۳ - ۰۰:۱۰:۱۳
کد خبر: ۲۱۷۴۰۴

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام شبکه ۲۰۰ نفره اجاره کارت‌های بانکی برای انجام کلاهبرداری‌های اینترنتی و سایت‌های شرط‌بندی خبرداد.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام شبکه ۲۰۰ نفره اجاره کارت‌های بانکی برای انجام کلاهبرداری‌های اینترنتی و سایت‌های شرط‌بندی خبرداد. سرهنگ داوود معظمی گودرزی در تشریح جزییات این خبر گفت: ماموران پلیس فتای تهران بزرگ در جریان انجام رصد و پایش روزانه فضای مجازی متوجه شدند که افرادی در قالب تیم‌های چندنفره اقدام به اجاره کارت‌های بانکی شهروندان در پوشش کاریابی و استخدام شرکت‌های اینترنتی کرده‌اند.

در واقع این افراد با عناوینی چون درآمد بالا و ... جذب می‌شدند و کلاهبرداران کارت بانکی آنها را اجاره می‌کردند. او با بیان اینکه پس از مطلع شدن پلیس فتای تهران بزرگ از این موضوع، رسیدگی به مساله بلافاصله در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: کارآگاهان پلیس فتا اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با ردگیری‌های دقیق سایبری، یک شبکه بزرگ ۲۰۰ نفره را که اقدام به اجاره کارت‌های بانکی تحت پوشش شرکت‌های کاریابی کردند و در سراسر کشور فعالیت داشتند را شناسایی کردند.

سپس کارشناسان این پلیس با بررسی‌های همه‌جانبه و اقدامات گسترده و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق به شناسایی تمامی اعضای این تیم در فضای حقیقی و مجازی شدند. رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اخذ مجوز قضایی برای دستگیری این افراد گفت: با محرز شدن هویت اعضای این باند، ماموران در چند عملیات پلیسی همزمان در نقاط مختلفی از استان تهران و چند استان همجوار این افراد را دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل کردند.

 

ارسال نظر