علت اختلال در حرکت قطارها در روزهای اخیر
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران با بیان اینکه خرابیهایی که بعضا در طول سیر برای قطارها اتفاق میافتد، قابل پیشبینی نیست، گفت: پیشبینی میکنیم، در صورت اجرایی شدن برنامهریزیها، در اواخر سال ۱۴۰۳ و بهخصوص در طول سال ۱۴۰۴ وضعیت ناوگان متروی تهران بسیار بهتر از شرایط امروز خواهد بود.
مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در گفتوگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که چرا در ماههای اخیر، شاهد افزایش محسوس میزان خرابی ناوگان و بروز اختلال در حرکت قطارهای مترو هستیم، توضیح داد: مهمترین عاملی که باعث خرابی برخی قطارهای در حال سیر و بروز اختلال در حرکت آنها میشود، کمبود قطار و سن بالای ناوگان متروی تهران است که به علت بیتوجهی نسبت به لزوم نوسازی و بازسازی این ناوگان در حدود ۸ سال گذشته رخ داده است.
خرابیهایی که بعضا در طول مسیر حرکت برای قطارها اتفاق میافتد، قابل پیشبینی نیست، اما به محض بروز یک اختلال، سریعا تیمهای تکنسین را اعزام میکنیم تا در کمترین زمان ممکن روند حرکت قطارها را به وضعیت عادی بازگردانند.
وی افزود: در دوره فعلی مدیریت شهری تهران، سرعت انجام تعمیرات جزیی و بازسازی اساسی قطارهای مترو افزایش یافته، اما راهکار اصلی برای کاهش آمار خرابی و اختلال در حرکت قطارها، نوسازی ناوگان است که هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است. با این حال، در سال ۱۴۰۲ خوشبختانه در دو مرحله مجموعا ۱۲ رام قطار اورهالشده و شامل ۱۰ رام قطار AC و دو رام قطار DC پلاس است که وارد چرخه خدمترسانی شدهاند تا بخشی از مشکلات ناشی از کمبود قطار در شبکه درونشهری کاهش یابد. همچنین برنامهریزی کردهایم که تا پایان سال ۱۷ رام قطار دیگر نیز بازسازی اساسی شوند و به ناوگان مترو بازگردند.
