از هر ۸ ایرانی یک نفر شب‌ها در تهران سکونت و تردد می‌کند

۱۴۰۲/۰۷/۰۸ - ۰۱:۰۰:۰۵
کد خبر: ۲۱۶۲۸۵

سخنگوی شهرداری تهران گفت: ما هوشمندسازی را یک بستر مهم برای مردمی کردن اداره شهر بر مبنای دانش روز و رویکرد مراجع علمی معتبر دنیا مبتنی بر دموکراسی مشارکتی می‌دانیم.

به گزارش ایسنا، عبدالمطهر محمدخانی در «سمینار حکمرانی محلی در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر دیپلماسی شهری و حکمرانی هوشمند» که با حضور ۶۰ نفر از مدیران ارشد ملی و محلی کشور روسیه برگزار شد، با بیان اینکه تهران به عنوان پایتخت سابقه ۲۷۲ ساله و به عنوان یک شهر سابقه 7 هزار ساله دارد، یادآور شد: تهران ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که این عدد در روز با افرادی که از خارج از شهر برای کار به تهران می‌آیند، به بیش از ۱۲ میلیون نفر می‌رسد.

وی با اعلام اینکه در شب از هر هشت ایرانی یک نفر و در روز از هر هفت ایرانی یک نفر در تهران سکونت و تردد می‌کنند، اظهار کرد: این جمعیت به لحاظ بزرگی در مقیاس ایران برابر با جمعیت ۱۰ استان است. محمدخانی با تأکید بر اینکه ۴۵ درصد از صنایع ایران در تهران و اطراف آن متمرکز شده است، تصریح کرد: مقر اصلی شرکت نفت ایران به عنوان دومین شرکت بزرگ نفت دنیا و بزرگ‌ترین صنایع خودروسازی ایران در پایتخت قرار دارد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه سالانه یک میلیون گردشگر به تهران می‌آیند، یادآور شد: این آمار در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده است. وی با تأکید بر اینکه تهران از لحاظ سیاسی شهری مهم و اثرگذار است، گفت: دو راهپیمایی میلیونی سالانه از بیش از ۴۰ سال اخیر با رویکرد سیاسی و ملی شامل راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و روز قدس در تهران برگزار می‌شود و به نوعی می‌توان گفت، تهران مرکز بزرگ‌ترین تجمعات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی است و برخی مراسمات آن از لحاظ میزان حضور جمعیت در دنیا بی‌نظیر است.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه تهران همچون سایر کلان‌شهرها با مشکلاتی همچون آلودگی هوا، ترافیک و حاشیه‌نشینی دست و پنجه نرم می‌کند، اظهار کرد: با توجه به این موضوع رویکرد مدیریت شهری به صورت طبیعی رفع این مشکلات و مسائل است. وی با اعلام اینکه اداره شهر توسط مردم و هوشمندسازی از رویکردهای مدیریت شهری به شمار می‌رود، گفت: ما معتقدیم که مسائل کلان‌شهر تهران با ظرفیت‌های مردم شهر و توسط مردم قابل حل است و توسعه تهران باید مبتنی بر ظرفیت مردم اداره شود و قطعاً بدون استفاده از این ظرفیت، رفع کامل مشکلات امکان پذیر نخواهد بود.

محمدخانی با بیان اینکه بستر و زمینه تحقق مدل مشارکت مردمی ابزارهای هوشمندسازی و پیش رفتن به سمت مدل‌های شهر هوشمند است، تصریح کرد: ما هوشمندسازی را یک بستر مهم برای مردمی کردن اداره شهر و بر مبنای دانش روز و رویکردهای مراجع علمی معتبر دنیا مبتنی بر دموکراسی مشارکتی می‌دانیم.

 

ارسال نظر