جمع‌آوری بیش از ۱۷ هزار تن پسماند در پیاده‌روی اربعین

۱۴۰۲/۰۷/۰۵ - ۰۰:۲۷:۱۰
کد خبر: ۲۱۶۰۴۷

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از جمع‌آوری بیش از ۱۷ هزار تن پسماند در ایام پیاده‌روی اربعین در مرزها و شهرهای کشور عراق خبر داد. به گزارش ایسنا، حسین نظری در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور ۲۲ میلیون نفر در حماسه اربعین در عراق گفت: خدمتگزاران شهر همواره در مراسمات مختلف تلاش می‌کنند و زحمات آنها کمتر دیده می‌شود و این تلاش جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه امسال شهرداران و اعضای شوراهای شهرها درخواست داشتند که با ما در حماسه اربعین همراه شوند، تاکید کرد: رویکرد تهران در این حماسه پررنگ‌تر بود اما با این وجود تلاش شهرداران کلان‌شهرهای دیگر نیز قابل تقدیر است. نظری با تأکید بر اینکه در ستاد مرکزی اربعین تصمیم گرفته شد، حکم کمیته خدمات شهری به سازمان شهردای‌ها سپرده شود اما اصلاحات صورت گرفت و این مسوولیت مجدداً به شهرداری تهران واگذار شد، گفت: احکام برای شهرداران صادر شد و ساختار تنظیمی به گونه‌ای بود که خدمات دهی در دو بخش مرزهای ورودی و خروجی انجام و در پنج شهر عراق نیز خدمات رسانی انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه سه هزار و ۴۴۰ نفر در مرزها مستقر بودند، گفت: ۶۴۰ دستگاه ماشین آلات خدمات شهری و آتش نشانی در مرزها حضور داشتند. وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران در کربلا، نجف، طریق، کوفه، سامرا و کاظمین نیروهای خود را مستقر کرده بود، افزود: ۱۷ هزار و ۲۵۰ تن پسماند در ایام پیاده روی اربعین در مرزها و شهرهای کشور عراق جمع‌آوری شد.

نظری با بیان اینکه حمل و نقل در اربعین امسال بهتر صورت گرفت و ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران و دیگر کلان‌شهرها به مرزها اعزام شدند، گفت: حمل‌ونقل متوفیان در عراق با همکاری جمعیت هلال احمر و سازمان بهشت زهرا(س) انجام و ۴۳ نفر از ۱۰۰ فوتی توسط این سازمان به سردخانه مستقر، منتقل شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: همزمان با مراسم جاماندگان اربعین نیز جمع‌آوری پسماند به صورت همزمان صورت گرفت و شهر در کمترین زمان به حالت عادی بازگشت. همچنین در ادامه این جلسه از چهار نفر از پاکبانان حاضر در حماسه اربعین به عنوان نمایندگان پاکبانان تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظر