چرا درختان خیابان ولیعصر قطع شدند؟

۱۴۰۲/۰۶/۲۹ - ۱۷:۳۰:۵۴
کد خبر: ۲۱۵۶۷۴
چرا درختان خیابان ولیعصر قطع شدند؟

 علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سالهاست، پیگیری برای جایگزینی درختان قدیمی و آفت‌خورده خیابان ولیعصر(عج) انجام می‌شود، گفت: در چند مرحله این جایگزینی انجام شده و درختان خاص با قدمت بالا و بن خوب جایگزین درختان شده‌اند.

به گزارش اکوایران، وی افزود: در گذشته تخلفی صورت گرفت و جرائم سنگینی برای تعداد محدودی در نظر گرفته شد اما در مجموع کلیت کار به سمت ترمیم پیش می‌رود و به دنبال جایگزینی هستیم.

زاکانی در خصوص ساخت خانه‌های ۲۵ متری در تهران نیز گفت: ما شنیدیم که این موضوع یک ایده است و به اعتقاد بنده اتفاق خوبی نیست و بسیار بد است.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا این طرح اجرایی می‌شود یا خیر؟»، تصریح کرد: خیر؛ همانطور که گفتیم این موضوع یک ایده است و آنچه که ما دنبال می‌کنیم فراهم کردن زمینه ساخت و ساز برای مردم تهران از مسیر صنعتی شدن و سرعت بخشیدن امور است.

وی در خصوص اجرای طرح عفاف و حجاب در اماکن زیر نظر شهرداری، یادآور شد: ما در تهران سه هزار و ۳۶۸ بوستان داریم و از این تعداد تنها سه بوستان محصور است؛  نیروهای مستقر مکلف هستند که از فضای سبز بوستان صیانت کنند و وظایف انتظاماتی را بر عهده دارند و مأمور این امر نیستند.

زاکانی همچنین خاطرنشان کرد: ما در تمام مراکز خدماتی شهرداری چارچوب‌هایی را مشخص کردیم؛ ۵۲ فروشگاه شهروند، ۳۰۰ میدان و بازار میوه و تره بار و ۳۵۰ ایستگاه مترو در تهران وجود دارد و عدد بالایی است اما به هرشکل ما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و دیگر بخش‌ها نیز باید به ما کمک کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه تست گرم خط ۶ مترو در طول هفته جاری انجام شد، تصریح کرد: در دو تا سه ماه آینده طرح‌های مختلفی افتتاح می‌شود؛ در بخش بزرگراهی فاز اول پروژه شهید بروجردی به طول ۳.۷ کیلومتر در منطقه ۱۸ افتتاح خواهد شد که گشایش بزرگی را در این منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در مترو نیز چهار ایستگاه و ۹ کیلومتر خط در خطوط ۶ و ۷ تا دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در کنار آن عملیات عمرانی خط ۱۰ مترو آغاز خواهد شد؛ این اقدامات یک پیام دارد که ما هم در تکمیل خطوط قبلی و هم در ساخت خطوط جدید جدی هستیم و خوشبختانه مسیر هموار شده است. در همین راستا اجرای خط ۹ نیز امسال آغاز می‌شود.

ارسال نظر