۶ میلیون و ۸۰۰ هزار موتورسیکلت سوار فاقد گواهینامه اند

۱۴۰۲/۰۵/۱۹ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۲۶۳۲
۶  میلیون و ۸۰۰  هزار موتورسیکلت سوار فاقد گواهینامه اند

رییس پلیس راهور فراجا گفت: ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار موتورسیکلت سوار فاقد گواهینامه هستند و در صورت اینکه این ماموریت به آموزشگاه‌های رانندگی داده می‌شد، ۴۲ سال طول می‌کشید تا برای همه این افراد گواهینامه صادر شود. سیدکمال هادیانفر افزود: چنانچه بخواهیم برای راکبان فاقد گواهینامه از طریق ۱۸۱ آموزشگاه رانندگی کشور گواهینامه صادر کنیم، حدود ۴۲ سال زمان خواهد برد. او ادامه داد: پلیس برای تسهیل در فرآیند دریافت گواهینامه، طرح «گواهینامه آسان موتورسیکلت» را آماده و سامانه‌های مورد نیاز برای آن را تهیه کرد که به تایید فرماندهی کل انتظامی کشور نیز رسید.

رییس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد راکبان، موتورسیکلت را برای امرار معاش استفاده می‌کنند و طبق برنامه‌ریزی انتظار می‌رود کمتر از ۲ سال به شرط همکاری مراکز معاینات پزشکی برای همه افراد فاقد گواهینامه این مدرک صادر شود. هادیانفر با بیان اینکه هزینه این طرح ۷۰ درصد کمتر از آموزشگاه‌های رانندگی است، افزود: انتظار ما از همه دارندگان وسایل نقلیه این است که با چنین تسهیلاتی خود را جزو رانندگان قانونمند قرار دهند و نسبت به دریافت گواهینامه اقدام کنند. به گفته او، اکنون این طرح در استان سمنان و در شهر تبریز به صورت آزمایشی در حال اجرا است تا اشکالات و ایرادهای احتمالی آن برطرف شود. روز گذشته تصمیم گرفته شد ۶ شهر دیگر نیز به این طرح متصل شوند و به زودی در سراسر کشور و به خصوص در تهران اجرایی خواهد شد. 

رییس پلیس راهور به نحوه ثبت‌نام در این سامانه اشاره کرد و افزود: متقاضیان دارنده موتورسیکلت می‌توانند به این سامانه الکترونیکی مراجعه کنند و عملیات ثبت نام را انجام دهند سپس با امضای منشور اخلاقی به عنوان راننده قانون‌مدار وارد مرحله مراجعه شوند که طی یک روز هم معاینات پزشکی به خصوص بینایی و کفایت آموزشی فرد بررسی خواهد شد.وی ادامه داد: در همین روز آزمون 

آیین نامه برابر قانون و مقررات برگزار و آزمون عملی نیز توسط افسران در محل گرفته خواهد شد و پس از قبولی، پیامک آن به فرد متقاضی ارسال و در سیر صدور گواهینمامه قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر