رییس‌جمهور پاییز به آفریقای‌جنوبی می‌رود

۱۴۰۲/۰۵/۱۹ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۲۵۸۵

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در روز پنچ شنبه بعد از سه سال، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی در پرتوریا برگزار می‌شود.

حسین امیر عبداللهیان پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود به آفریقای جنوبی گفت: بعد از وقفه‌ای سه ساله، قرار است که در روز پنچ شنبه، کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی در پرتوریا برگزار شود. وی همچنین با بیان اینکه در این سفر با رییس‌جمهور این کشور آفریقایی نیز دیدار و رایزنی می‌کند، گفت: در این سفر در مورد آخرین وضعیت مناسبات دو جانبه، و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با مقامات آفریقای جنوبی رایزنی خواهم کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از روز دوشنبه تیمی متشکل از معاونین وزیران بیش از ۱۲ وزارتخانه دولتی و همچنین بخش خصوصی در آفریقای جنوبی حضور دارند، گفت: آنها در این سفر در ارتباط با موضوعات دوجانبه دو کشور رایزنی و گفت‌وگو کرده و اسناد را برای سفر آینده رییس‌جمهور به این کشور آماده می‌کنند .

این دیپلمات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رییس‌جمهور به دعوت رییس‌جمهور آفریقای جنوبی در دوم شهریورماه برای شرکت در نشست دوستان بریکس به آفریقای جنوبی سفر می‌کند، ادامه داد: برنامه‌ریزی صورت گرفته که رییس‌جمهور برای انجام سفر دو جانبه، پاییز به آفریقای جنوبی سفر کند و در حال هماهنگی برای انجام این سفر هستیم.

 

ارسال نظر