داشتن کارت صلاحیت حرفه‌ای، شرط ورود معلمان به مدارس غیردولتی

۱۴۰۲/۰۵/۱۸ - ۰۳:۲۷:۴۰
کد خبر: ۲۱۲۵۳۱
داشتن کارت صلاحیت حرفه‌ای، شرط ورود معلمان به مدارس غیردولتی

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، از تهیه بسته‌های ۶۰ ساعته برای توان افزایی معلمان، مدیران و نیروهای مدارس غیر دولتی خبر داد و گفت: زمانی که من مسوولیت این سازمان را بر عهده گرفتم احساس نوعی رهاشدگی و بی‌تفاوتی در حوزه نیروی انسانی مدارس غیردولتی از طرف مسوولان وجود داشت اما امروز در راستای توان افزایی و شایستگی این نیروها گام بر می‌داریم.

احمد محمودزاده ادامه داد: بعضا این رهاشدگی در مدارس غیر دولتی منجر به ابتکارات خاص شده بود که باید از آن بهره جست. دلیل آن نیز این است که نیروی شایسته و دغدغه‌مند زیادی به عنوان موسس و مدیر در این مدارس وجود دارد. این دغدغه‌مند بودن و شایسته بودن این نیروها باعث شده کارهای خوبی در این مدارس شکل گیرد اما بعضا به جهت وجود این رهاشدگی آسیب‌هایی نیز می‌بینیم. طوری که این روزها بعضا در فضای مجازی و مدرسه حرکت‌هایی که نباید، اتفاق می‌افتد. او خاطرنشان کرد: قرار است در فرآیندی سه ساله، معلمان و نیروی انسانی مدارس غیر دولتی آموزش ببینند. البته دو پیش شرط دارد، اول اینکه هیچ معلم گزینش نشده‌ای در این مدارس وجود نداشته باشد.

در این راستا هم برای معلمان جدیدالورود و هم برای معلمان با سابقه فرآیند ۱۵ روزه سال‌های قبل را امسال به ۵ ماه رساندیم. پیش شرط دوم نیز آن است که رشته تخصصی معلم با دوره تحصیلی باید مرتبط باشد. در این راستا نیازسنجی اساسی هم به جهت مطالبات اسناد بالادستی از ما انجام گرفت. با همکاری دانشگاه فرهنگیان به تهیه بسته‌های ۶۰ ساعته رسیدیم که پس از آموزش دیدن معلمان، به آنها کارت صلاحیت حرفه‌ای داده می‌شود؛ پس از آن اگر معلمی کارت صلاحیت حرفه‌ای نداشته باشد حق ورود به مدارس غیر دولتی را ندارد.

 

ارسال نظر