لزوم ثبت قرارداد معلمان مدارس غیردولتی در سامانه مشارکت‌ها

۱۴۰۲/۰۴/۰۶ - ۰۱:۲۴:۲۶
کد خبر: ۲۰۹۲۹۲
لزوم ثبت قرارداد معلمان مدارس غیردولتی  در سامانه مشارکت‌ها

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی گفت: موسسین باید از معلمان در خصوص حقوقی که در سامانه اعلام می‌کنند، تاییدیه بگیرند یعنی معلم باید تایید کند که واقعا عددی که موسس به عنوان حقوق برای او درج کرده را دریافت می‌کند یا خیر. در این حالت معلم می‌تواند از قرارداد حقوقی خود که در سامانه مشارکت‌ها اعلام شده، یک نسخه کپی کند و اگر مشکل یا تناقضی وجود دارد، از موسس مدرسه اعاده حق و حقوق کند.

بهنام نیک نژاد، مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در خصوص خبری مبنی بر تناقض رقم حقوق ثبت شده برای برخی معلمان از سوی موسسین مدارس غیردولتی در سامانه مشارکت با مبلغ دریافتی واقعی این معلمان، توضیح داد: سازمان مدارس غیردولتی برای شفاف‌سازی پیرامون چنین مساله‌ای، معلمی را از موسس مدرسه می‌پذیرد که قراردادش در سامانه مشارکت‌ها ثبت شود و معلم با نام کاربری و رمز خودش و پیامکی که به تلفن همراهش ارسال می‌شود، می‌تواند قرارداد خود را که موسس برایش ثبت کرده، تایید کند.

او تصریح کرد: در واقع برای اولین‌بار و در راستای رفع مشکلات مرتبط با ثبت حقوق معلمان، کاری کرده‌ایم که موسسین باید از معلمان در خصوص حقوقی که در سامانه اعلام می‌کنند، تاییدیه بگیرند یعنی معلم باید تایید کند که واقعا عددی که موسس به عنوان حقوق برای او درج کرده را دریافت می‌کند یا خیر. در این حالت معلم می‌تواند از قرارداد حقوقی خود که در سامانه مشارکت‌ها اعلام شده، یک نسخه کپی کند و اگر مشکل یا تناقضی وجود دارد، از موسس مدرسه اعاده حق و حقوق کند.

نیک نژاد ادامه داد: موسسین مدارس از این نکات خبر دارند و تعداد کمی از موسسین با وجود این همه شفاف‌سازی، باز هم می‌خواهند به طریقی تخلف کنند. این افراد متخلف هم توسط معلمان هم توسط سازمان مدارس غیردولتی شناسایی و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند و از این طریق مجبور به پرداخت حقوق معلمان خواهند شد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه موسسین مدارس، فقط مجاز به پرداخت مبلغی به معلمان هستند که در قرارداد بارگذاری شده اعلام کرده‌اند، گفت: ما این فضا را برای حمایت از معلمان و احقاق حقوق آنها فراهم کرده‌ایم و اینکه اندک موسسانی تخلف و تقلب کنند، قابل انکار نیست. در مواردی موسسین مدارس، کمترین حقوق و در واقع کف حقوق را در قرارداد برای معلمان ثبت می‌کنند، اما لااقل همان عدد کف را به درستی به معلم می‌پردازند. برخی موسسین درصدد سودجویی و تعیین شهریه بیشتر ممکن است تخلفاتی در ثبت حقوق معلمان داشته باشند، ولی حتما با دریافت اولین گزارش از سوی معلمان یا سایر راه‌ها برخورد جدی و قاطع خواهیم داشت. 

 

ارسال نظر