مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان ادامه دارد/ کدام مدارس در کدام استان‌ها به لیست مسمومیت دانش‌آموزان اضافه شدند؟

۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۳:۵۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۰۲۵۰
مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان ادامه دارد/ کدام مدارس در کدام استان‌ها به لیست مسمومیت دانش‌آموزان اضافه شدند؟

در ادامه سریال مسمومیت دانش‌آموزان امروز شنبه گزارش‌هایی از مسمومیت در مدارس تهران، صفادشت، شهریار، پرند (هر سه در نزدیکی تهران)، کوار در استان فارس، قم، کرج، لاهیجان، کرمانشاه، رشت، ارومیه، همدان، کبودرآهنگ، تبریز و بروجرد منتشر شد.

مسمومیت دانش‌آموزان به شهرستان کوار رسید/ انتقال ۲۷ نفر به بیمارستان

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: جمعی از دانش‌آموزان یکی از مدارس شهرستان کوار امروز دچارضعف و سرگیجه شدند.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا شعبانی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس  ضمن تائید این خبر اظهار داشت: صبح امروز 27 نفر از دانش آموزان یکی از مدارس در شهرستان کوار با علائم حالت تهوع، ضعف و سرگیجه مواجه شدند که سریعا توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: حال عمومی این دانش‌آموزان خوشبختانه خوب گزارش شده است.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر مسئولان در محل حضور دارند و در حال بررسی موضوع به صورت دقیق هستند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: اطلاع رسانی از این حادثه از طریق روابط عمومی اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

مسمومیت دانش‌آموان دو مدرسه دخترانه همدان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بروز مسمومیت در دو مدرسه دخترانه در همدان و کبودراهنگ خبر داد. 

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری وبدا در همدان، علیرضا توقیری در توضیح خبر گفت: در پی تماس با فوریت‌های پزشکی استان خدمات امدادرسانی و انتقال مصدومان به بیمارستان در حال انجام است و با به‌کارگیری همه امکانات اورژانسی اقدامات لازم آغاز شد.

وی با بیان اینکه همه ظرفیت‌های درمانی و فوریت‌های پزشکی و بیمارستان های استان در حال آماده باش هستند، اظهار کرد: حال عمومی دانش آموزان مطلوب و جزئیات این موضوع در حال بررسی است و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

مسمومیت دانش‌آموزان هنرستان فنی نور

مسمومیت سریالی به آذربایجان غربی رسید/‌ انتقال ۳۰ دانش‌آموز‌‌ ارومیه‌ای به بیمارستان

تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا(س) ارومیه صبح امروز به دلایل نامعلوم دچار مسمومیت شدند.

به گزارش تسنیم، این دانش‌آموزان توسط اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی سطح شهر انتقال داده شدند.

تاکنون 30 دانش‌آموز‌ دچار علائم مسمومیت بوده که به بیمارستان منتقل شده‌اند‌.

تعدادی از دانش آموزان زنجانی بعد از مسمومیت به مرکز درمانی منتقل شدند

مسمومیت سریالی در مدارس این بار به دبیرستان دخترانه حضرت ولیعصر(عج) زنجان رسید و تعدای از دانش آموزان دچار مسمومیت شدند.

به گزارش مهر، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تائید خبر مسمومیت تعدادی از دانش آموزان دبیرستان حضرت ولیعصر (عج) شهر زنجان، گفت: تعدادی از دانش آموزان دبیرستان ولی عصر (ع) زنجان با ادعای مسمومیت به مرکز درمانی منتقل شدند.

مشهود تقی لو افزود: صبح امروز تعدادی از دانش آموزان دختر دبیرستان ولیعصر زنجان با ادعای مسمومیت توسط ناوگان اورژانس برای درمان به مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان منتقل شدند و این تعداد دانش آموزان تحت درمان هستند و وضعیت عمومی آنها رضایتبخش است.

بنا به شنیده ها ۲۹ نفر از دانش آموزان دچار مسمومیت شده اند که حال عمومی همه آن‌ها در حال حاضر خوب بوده و روند ترخیص آنها در حال انجام است.

مسمومیت دانش‌آموزان در کرج

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: تعدادی از دانش‌آموزان یکی از مدارس کرج احساس مسمومیت کردند.

به گزارش مهر، علی حجرگشت اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزان در منطقه اسلام‌آباد کرج احساس مسمومیت کردند.

وی با بیان اینکه بلافاصله عوامل اورژانس به این مدرسه اعزام شدند، متذکر شد: در حال حاضر حال تمام دانش‌آموزان مساعد است.

مسمومیت چند دانش‌آموز یک مدرسه دخترانه در اسلامشهر

صبح امروز چند دانش‌آموز مدرسه‌ دخترانه‌ای در شهرک مهدیه جنوبی اسلامشهر (مدرسه دخترانه ام ابیها) دچار مسمومیت شدند.

 

به گزارش تسنیم، در این مدرسه هیچ انفجار و یا صدایی در مورد پخش مواد مسموم‌کننده دیده یا شنیده نشده است و فقط به مرور زمان تعدادی از دانش‌آموزان احساس مسمومیت کرده‌اند که به سرعت با ورود عوامل اورژانس دانش آموزان مسموم به دو بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر و یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.

مسمومیت ۱۲ دانش‌آموز در بهارستان

مدیر آموزش و پرورش بهارستان ضمن تأیید مسمومیت برخی دانش‌آموزان در مدارس دخترانه نسیم‌شهر گفت: ۱۲ دانش‌آموز در پی مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش تسنیم، در شیفت صبح و بعدازظهر امروز تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه جوادالائمه(ع) و فرزانگان بهارستان دچار مسمومیت شدند.

 

براساس گزارش‌های اعلام‌شده تاکنون 12 دانش‌آموز توسط اورژانس به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شدند و در زمان حاضر کارشناسان اورژانس در مدرسه حضور دارند و بنا بر اظهارات عوامل اورژانس مسمومیت شدید نیست و حال اکثر دانش‌آموزان خوب است.

کاظم امیدی با تأیید مسمومیت دانش‌آموزان دختر در نسیم‌شهر اظهار داشت: 12 دانش‌آموز دختر دچار مسمومیت شدند.

وی افزود: 3 دانش‌آموز از مدرسه دخترانه جوادالائمه، 7 دانش‌آموز از مدرسه فرزانگان و 2 دانش‌آموز از مدرسه هاجر مسموم شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان تأکید کرد: مسئولین با جدیت پیگیر موضوع هستند و خانواده‌‌ها به حاشیه و شایعات توجه نکنند و موضوع را از طریق رسانه‌های معتبر و رسمی دنبال کنند.

گفتنی است گزارش‌های رسیده از برخی مدارس گلستان، قلعه‌میر و نسیم‌شهر نشان می‌دهد موضوع مسمومیت‌های سریالی در مدارس همچنان ادامه دارد.

مسمومیت ۶۰ دانش‌آموز مدرسه امامت پاکدشت

روابط عمومی دادسرای پاکدشت از مسمومیت ۶۰ دانش‌آموز مدرسه امامت پاکدشت خبر داد و گفت: حال عمومی دانش‌آموزان مساعد است و تحقیقات برای شناسایی عامل این مسمومیت ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، روابط عمومی دادسرای پاکدشت اعلام کرد: 60 دانش‌آموز مدرسه امامت پاکدشت صبح امروز پس از اعلام علائم مسمومیت به بیمارستان پاکدشت منتقل شدند.

وی افزود: پس از اعلام گزارش محمدحسن پور دادستان پاکدشت با همراهی مأموران امنیتی و فرمانداری به مدرسه و بیمارستان برای بررسی وضعیت دانش‌آموزان مراجعه کردند.

روابط عمومی دادسرای پاکدشت در ادامه گفت: بر اساس گزارش‌های پزشکی و بیمارستانی حال عمومی دانش‌آموزان در حال حاضر مساعد است و تلاش برای شناسایی عامل این مسمومیت‌ها ادامه دارد.

روابط عمومی دادستانی پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت آگاهی از هرگونه اطلاعاتی که در کشف حقیقت مؤثر باشد مستقیماً به دادستان شهرستان پاکدشت مراجعه کنند تا در شناسایی عوامل این اقدام تسریع شود.

مسمومیت دانش‌آموزان این بار در محلات اراک

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات اراک گفت: تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در این شهرستان با علائم تهوع، سردرد و سرگیجه به بیمارستان مراجعه کردند که پس از انجام اقدامات درمانی ترخیص شدند.

به گزارش فارس، مرضیه ولی اظهار کرد: ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ تعدادی از دانش آموزان از یکی از مدارس دخترانه شهرستان محلات با علائم تهوع، سردرد و سرگیجه به بیمارستان مراجعه کردند که بلافاصله اقدامات درمانی لازم توسط تیم تخصصی انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه پس از انجام اقدامات درمانی و آزمایشات لازم، ۶ نفر ترخیص و ۲ نفر تحت نظر در اورژانس بستری شدند و در حال حاضر حال عمومی همه دانش آموزان مطلوب است.

مسمومیت ۲۳ دانش‌آموز دختر در بجنورد

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تعدادی از دانش آموزان مدرسه حضرت مریم مرکز استان امروز با علائم مسمومیت تنفسی به مر اکز درمانی استان منتقل شدند.

به گزارش تسنیم، تعدادی از دانش آموزان مدرسه حضرت مریم مرکز استان امروز با علائم مسمومیت تنفسی به مر اکز درمانی استان منتقل شدند.

 

فرماندار بجنورد با اعلام این خبر به تسنیم٬ گفت: تعدادی از دانش آموزان مدرسه مریم بجنورد صبح امروز دچار مسمومیت شدند. بر اساس گزارش منابع محلی، چندین نفر از دانش آموزان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

محمدباقر باقرپور افزود: حال عمومی همه دانش آموزان مسموم شده خوب است و به صورت سرپایی در مرکز درمانی در حال مداوا هستند.

یک منبع مطلع در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز اظهار داشت: داشن آموزانی که دچار مسمومیت شدند به دو مرکز درمانی امام علی(ع) و امام حسن بجنورد منتقل و پس از مداوای سرپایی همه آنان مرخض شدند.

هنوز از منبع مسمومیت داشن آموزان و عامل آن خبری منتشر نشده است.

تعدادی دیگر از دانش آموزان دختر کرمانشاهی مسموم شدند

تعدادی دیگر از دانش آموزان دختر کرمانشاهی با علائم مشابه مسمومیت راهی مراکز درمانی شدند.

به گزارش مهر، بر اساس اطلاعات منابع آگاه در ادامه سریال مسمومیت دانش آموزان ظهر امروز شنبه سیزدهم اسفند تعدادی از دانش آموزان کرمانشاهی با علائم مشابه مسمومیت به بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه منتقل شدند.

بر اساس پیگیری‌ها تاکنون اطلاعات دقیقی از جزئیات این حادثه منتشر نشده است.

هفته گذشته نیز تعدادی از دانش آموزان دختر دبستان شهید «سپهر مصباح» با علائمی همانند مسمومیت به مراکز درمانی منتقل شدند.

مسمومیت دانش آموزان به خوزستان رسید

مدیر شبکه بهداشت و درمان هفتکل از مسمومیت تعداد ۱۷ نفر از دانش آموزان دبیرستان هاجر این شهرستان خبر داد.

به گزارش انتخاب و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در پی گزارش مدیر شبکه بهداشت و درمان هفتکل در خصوص مسمومیت تعدادی از دانش آموزان، محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در دستوری فوری به معاونت درمان، خواست که به صورت اورژانسی اقدامات لازم در این خصوص انجام شد.

دکتر مولایی مدیر شبکه بهداشت و درمان هفتکل از مسمومیت تعداد 17 نفر از دانش آموزان دبیرستان هاجر این شهرستان خبر داد.

وی گفت حال عمومی اکثر دانش آموزان خوب است و در حال رسیدگی به وضعیت مابقی دانش‌آموزان هستیم.

مسمومیت تعدادی دانش‌آموز در مدرسه «محمدی» پرند‌

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم از مسمومیت تعدادی دانش‌آموز مدرسه محمدی شهر پرند خبر داد و گفت: حال دانش‌آموزان خوب است و تعدادی از آن‌ها مرخص شده‌اند.

به گزارش تسنیم، محمد یوسف‌وند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم در جمع خبرنگاران با اشاره به مسمومیت دانش‌آموزان پرندی اظهار داشت: امروز صبح 20 نفر از دانش‌آموزان مدرسه شهید محمدی فاز 6 پرند دچار مسمومیت شده که توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی افزود: مراجعه کنندگان به بیمارستان در خصوص مسمومیت‌ها 20 نفر بوده که 6 نفر مرخص شده و 6 نفر دیگر در حال ترخیص شدن هستند و 8 نفر دیگر نیز در حال درمان هستند و احتمالاً تا 2 ساعت آینده مرخص می‌شوند.

دادستان رباط‌کریم در ادامه گفت: پس از اطلاع اولیاء دانش‌آموزان از واقعه روی داده تعدادی از اولیا جهت اطلاع از وضعیت مقابل مدرسه تجمع کرده‌اند ولی خوشبختانه شرایط تحت کنترل است.

وی ضمن توصیه خانواده‌ها به صبوری و توجه نکردن به شایعات تأکید کرد: خوشبختانه حال همه دانش‌آموزان حسب گزارش‌های واصله در سلامت به سر می‌برند و تا این لحظه در هیچ مدرسه دیگری مورد مسمومیت نداشتم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم با اعلام این مطلب که این موضوع در دست بررسی است خاطرنشان کرد: با تمام توان این موضوع را پیگیری و به محض اطلاع دقیق از عوامل این حادثه مطابق قانون تصمیم‌گیری و برخورد خواهد شد.

استانداری اردبیل از مسمومیت دانش‌آموزان مدارس گرمی و مشکین‌شهر خبر داد

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل با اشاره به مشاهده علایم مسمومیت در تعدادی از دانش‌آموزان و کادر مدرسه در یک مدرسه دخترانه گرمی و یک مدرسه دخترانه مشکین‌شهر، از حال مساعد همه افراد خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی محبوبی‌پور با اعلام این خبر گفت: صبح امروز در یک مدرسه دخترانه گرمی و یک مدرسه دخترانه مشکین‌شهر تعدادی از دانش‌آموزان و کادر این مدرسه با استشمام بوی نامطبوع، با علایمی از مسمومیت مواجه شدند که بلافاصله پس از این اتفاق،‌ همه افرادی که احساس مسمومیت داشتند، توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: خوشبختانه حال تمامی افرادی که با علایمی از مسمومیت مواجه شده‌اند، مساعد بوده و اتفاق حادی رخ نداده است.

 

ارسال نظر