سیاست

۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۰۲:۳۲:۴۰
کد خبر: ۱۸۸۵۳۸

محدودیت فیزیکی  کوچه اختر برداشته شد

خبرگزاری قوه قضاییه خبر داد که صبح دیروز محدودیت فیزیکی مقابل منزل میرحسین موسوی در خیابان پاستور، برطرف شد، اما اصل مراقبت از وی همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری میزان از سال ۸۹ و به دلیل ادامه یافتن اقداماتِ ضد امنیت ملی و برهم زننده آرامش مردم که توسط برخی از سران فتنه ۸۸ و اطرافیان آنها صورت می‌پذیرفت، شورای عالی امنیت ملی بر اساس مصوبه‌ای، برخی محدودیت‌ها در خصوص رفت و آمد دو تن از سران فتنه را اعمال کرد . این محدودیت‌ها در طول سال‌های گذشته با روندی کاهنده ادامه داشت و مشخصا متناسب با رفتارهای آنها در میزان رعایت نظم عمومی و آرامش جامعه، تنظیم می‌شد. در ماه‌های اخیر با اغماض نسبت به کارنامه‌ این افراد در فتنه‌ ۸۸، محدودیت‌ها به حداقل رسیده بوده است. امروز صبح محدودیت فیزیکی مقابل منزل یکی از این افراد در خیابان پاستور تهران، رفع شد تا رفت و آمد برای همسایه‌ او نیز تسهیل شود. اصل مراقبت از فرد یاد شده با هدف پیشگیری از هرگونه آسیب به وی یا اقدامات خلاف قانون از سوی او، همچنان برقرار است. همچنین حساب کاربری نورنیوز رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در توییتر همزمان این مطلب را منتشر کرد: کاهش تدریجی محدودیت‌های حفاظتی آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی از چند سال قبل اغاز شده بود و روند فوق همچنان ادامه دارد . خانم زهرا رهنورد نیز بیشتر از دو سال است که هیچ محدودیت حفاظتی ندارد.

پیشنهادی برای مقابله با قاچاق گندم

راهکارهای پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی برای جلوگیری از قاچاق گندم به کشورهای همسایه و ضرورت بهینه‌سازی مصرف نان در کشور، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رییسی برگزار شد، پیشنهادی از وزارت امور اقتصادی و دارایی مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن قیمت گندم و نان برای مصرف‌کننده هیچ تغییری نمی‌کند. بر اساس تصمیم اعضای ستاد، مقرر شد با توجه به اهتمام دولت بر کنترل قیمت نان و جلوگیری از افزایش بهای آن، جوانب گوناگون این طرح توسط دستگاه‌های مسوول بررسی و نتیجه برای تصمیم‌گیری به جلسات آینده ستاد ارایه شود. در این جلسه همچنین مساله خروج ارز به شکل سرمایه از کشور مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های متولی موضوع، سیاست‌های پیشگیرانه لازم را در این زمینه طراحی و ارایه کنند. سومین دستور کار جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، ارایه گزارش دبیرخانه ستاد در مورد وضعیت قیمت کالاها به ویژه اقلام خوراکی و آشامیدنی بود که رییس‌جمهور دستور داد دلایل افزایش قیمت برخی از این اقلام در فروردین ماه بررسی و گزارش دقیق آن از سوی دبیرخانه ستاد ارایه شود. دستگاه‌های اجرایی متولی نیز موظف شدند، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از افزایش بدون منطق قیمت اقلام خوراکی به کار گیرند.

دولت در حفاظت از محیط‌زیست کوتاه نمی‌آید

در پنجمین جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور به ریاست معاون اول رییس‌جمهور راهکارهای تسریع در احیای خلیج گرگان و تالاب‌های میانکاله و گمیشان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. محمد مخبر در این جلسه تالاب‌های کشور را نعمت و موهبتی الهی برای کشور توصیف کرد و گفت: متأسفانه این دارایی‌های خدادادی در حال تخریب و از بین رفتن هستند که لازم است برای حفظ و نگهداری از این تالاب‌ها همه دستگاه‌های متولی با جدیت پای کار بیایند. معاون اول رییس‌جمهور افزود: با وجود آنکه باید همه مردم کشور از تالاب‌ها منتفع شوند اما متأسفانه شاهد آن هستیم که تالاب‌های کشور در معرض خشک شدن قرار دارند و اگر تدابیر لازم را برای حفظ، احیا و توسعه تالاب‌ها به کار نبندیم باید در برابر خداوند و مردم پاسخگو باشیم. مخبر با اشاره به فقدان نگاه جامع و عدم مدیریت مناسب برای حفاظت از تالاب‌ها اظهار داشت: فارغ از جلسات اداری و ستادهای مربوطه باید برای هر یک از تالاب‌ها برنامه و مجری مشخص و پاسخگو تعیین شود و همه دستگاه‌ها نیز مکلف به همکاری برای اجرای این برنامه‌ها باشند. معاون اول رییس‌جمهور بر رویکرد جدی دولت برای توجه به ملاحظات و خطوط قرمز زیست محیطی تأکید کرد و افزود: محیط زیست محل حیات همه جانداران است که نیاز به مراقبت جدی دارد بنابراین دولت در مواقع آسیب به محیط زیست به هیچ عنوان از این ملاحظات کوتاه نمی‌آید.

مخبر همچنین با اشاره به گزارش‌های ارایه شده در جلسه در خصوص مسائل تالاب میانکاله و احیای خلیج گرگان گفت: رییس‌جمهور در سفر اخیر خود به این منطقه، نسبت به احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان به مردم قول داده‌اند که لازم است با جدیت پای کار باشیم تا این وعده محقق شود. 

 

ارسال نظر