کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۲۸۴

امیر قطر FATF را تایید کرد

شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی امیر قطر، مصوبه کابینه این کشور مبنی بر صدور قانون مبارزه با پولشویی و حمایت از تروریسم (FATF) را امضاء و ابلاغ کرد. این لایحه دسامبر ۲۰۱۸ در کابینه قطر به تصویب رسیده بود. به نوشته الشرق، با توجه به تغییر معیارهایی بین‌المللی و سعی در توانمندسازی موسسات مالی و گروه‌های متخصص در مقابله جرایم مالی، این قانون قرار است جایگزین قانون۴ مصوب سال ۲۰۱۰ شود. در این قانون مجازات‌های سختی از جمله جریمه نقدی برای موسسه‌های مالی، مشاغل، حرفه‌های غیرمالی متخلف و همچنین حبس برای فرد محکوم به تأمین مالی تروریسم وضع شده است.

کشته شدن یک امریکایی  در عراق

یک شهروند امریکایی در حمله موشکی به پایگاه نظامی K1 در ۱۵کیلومتری شمال غربی کرکوک کشته شد. ائتلاف بین‌المللی ضدداعش به رهبری امریکا اعلام کرده چندین سرباز عراقی و امریکایی نیز در این حملات زخمی شدند. شهروند کشته شده امریکایی برای یک شرکت امریکایی کار می‌کرده است. این پایگاه نظامی متعلق به ارتش عراق است و در نزدیکی شهر نفت‌خیز کرکوک، محل استقرار نیروهای امریکایی و عراقی است.

10سرباز در جنوب افغانستان کشته شدند

منابع محلی ولایت هلمند در جنوب افغانستان تایید کردند در حمله طالبان به پاسگاهی در ولسوالی سنگین ۱۰سرباز ارتش کشته شدند. در این پاسگاه ۱۸سرباز ارتش مستقر بودند. برخی منابع گفته‌اند در نزدیک این پاسگاه یک جوی آب قرار داشت، که فعلا خشک بوده و طالبان با استفاده از آن ۲۰۰ کیلو مواد انفجاری را در نزدیک پسته (پاسگاه) کار گذاشته و بعد از انفجار آن، به ساختمان حمله کردند. طالبان مسوولیت این حمله را پذیرفته و گفته که ۲۶ سرباز ارتش را کشته و تجهیزات آن را با خود برده است.

رزمایش دریایی پاکستان و هشدار به هند

نیروی دریایی پاکستان رزمایشی را در شمال دریای عرب برگزار کرده که در جریان آن چندین موشک‌ ضد ناو که قابلیت شلیک از زیردریایی و هواپیما را داشته‌اند، شلیک کرده است. به‌گزارش الجزیره، موشک‌های دوربرد از ساحکل مکران شلیک شده و به اهداف خود اصابت کرده‌اند. فرمانده نیروی دریایی پاکستان گفته در این رزمایش‌ها از انواع تجهیزات و تسلیحات استفاده شد و نیروی دریایی پاکستان آماده حمایت از آب‌های خود و واکنش قوی به هر گونه ماجراجویی است. عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان پیشتر گفته بود ارتش آماده هرگونه تحرکات هند در قبال کشمیر است.

 

ارسال نظر