نگاه

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۵۸۴

تضمین ایمنی گودبرداری فاز 2 برج میلاد تا 5 سال آینده

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: مجری گودبرداری و پایدارسازی فاز 2 میلاد، مدعی است که گود برج میلاد برای 5 سال آینده ایمن است و تا پایان سال 99 ایمنی آن را تضمین می کند.

به گزارش ایسنا، مهدی صالحی در این باره اظهار کرد:جلسه ای در شورای شهر تهران برای بررسی آخرین وضعیت گود برج میلاد برگزار شد و شرکت مجری گودبرداری و پایدارسازی مدعی ایمنی 5 ساله این گود شد. شرکت مذکور اعلام کرد که در دو سال گذشته این گود هیچ گونه حرکتی نداشته و ایمن محسوب می شود، از این رو نیاز به ایمن سازی و

پایدارسازی جدید ندارد، اما شهرداری با توجه به مسئولیتی که دارد بر رصد دوباره ایمنی گود تاکید کرد.او با تاکید بر اینکه شهرداری تهران طبق مسئولیتی که دارد، ادعای شرکت مجری را نپذیرفت و قرار بر این شد تا کنسرسیوم مشترکی تشکیل شود، ادامه داد: براساس تصمیم گیری های صورت گرفته، با نظارت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران مشخصاً سازمان مشاوره فنی و مهندسی، گود جنب برج میلاد پایش دقیق می شود تا ادعای شرکت مجری راستی آزمایی شود. مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه نتیجه این پایش تا پایان خردادماه اعلام خواهد شد، به مراحل بعدی رسیدگی به وضعیت گود اشاره و عنوان کرد: اگر نتیجه پایش، ادعای مجری را تایید کند، بخش قابل توجهی از مشکل حل می شود، اما اگر نتیجه پایش بر ناایمن بودن گود صحه بگذارد، طبق تفاهمی که صورت گرفت، شهرداری بلافاصله اقدامات اجرایی برای رفع خطر را انجام می دهد.

گیاهان بومی خود رو در تهران حفظ می‌شوند

مدیرعامل بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اعلام کرد طی ارسال ابلاغیه به مناطق 22گانه، کنترل مکانیکی و حذف گیاهان بومی خود رو در عرصه جنگل‌کاری ها و بوستان های بزرگ شهری ممنوع شده است. به گزارش ایسنا، علی محمد مختاری در واکنش به هشدار اعضای شورای شهر مبنی بر کاشت گیاهان غیر بومی و افزایش سفید بالک ها در پایتخت اظهار کرد: حشرات بزرگترین رده موجودات زنده را در روی کره زمین تشکیل می دهند به نحوی که جمعیت آنها به ازای هر فرد 200 میلیون تخمین زده شده است. وی ادامه داد: از همین رو افزایش جمعیت و طغیان آنها به دلایل مختلف از جمله تغییرات اقلیمی، قدرت تکثیر فراوان، پیدا کردن میزبان مناسب، کاهش یافتن حشرات مفید و .... امری طبیعی محسوب می شود. به گفته مختاری از نمونه های بارز آن می توان به طغیان و مهاجرت ملخ ها در نواحی جنوبی کشور یا هجوم پروانه ها به حاشیه جنوب شرق تهران در سال جاری اشاره کرد. مدیرعامل بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران تصریح کرد: با این وجود سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی گیاهان بومی و جایگزینی گونه های گیاهی آبدوست با آنها و همچنین تقویت فون حشرات مفید، طی ارسال ابلاغیه به مناطق بیست و دوگانه، کنترل مکانیکی و حذف این گیاهان بومی خودرو را در عرصه جنگل‌کاری ها و بوستان های بزرگ شهری ممنوع کرده است. مختاری تاکید کرد: ضمناً طی سال های اخیر کاشت انواع گونه های گیاهی بومی، مقاوم به کم آبی و سازگار با اقلیم کلان شهر تهران در دستورکار اکید پروژه های فضای سبز و جنگل‌کاری ها قرار گرفته است.

رویکرد شهرداری کشتار خشن حیوانات نیست

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: گرچه انتقاداتی که نسبت به حیوانات مزاحم می شود درباره شیوه برخورد با آنها است که به واسطه عدم اعتماد به یادگار مانده از دوره مدیریت قبلی است، اما واضح است مدیریت شهری در دوسال گذشته تغییر رویکرد داشته و رویکرد ما کشتار و محدود سازی خشن نبوده است.

به گزارش ایلنا،‌ الهام فخاری‌،‌ رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران درباره تجمع اعتراضی حامیان حقوق حیوانات در مقابل شورا  که به دلیل این امر برخورد خشن با حیوانات از سوی عوامل شهرداری تهران بیان شد، گفت: ما نیز از همان ابتدا پیگیر این موضوع بوده ایم و نقدی که در ابتدا وارد است اینکه چنین اقداماتی باید با هماهنگی سازمان دامپزشکی استان تهران و جامعه دامپزشکان ایران که نهاد های صنفی و دولتی هستند انجام شود و من این موضوع را از مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران درخواست داشته ام.فخاری در ادامه افزود: با این وجود آنچه واضح است تغییر رویکرد مدیریت شهری در این امر در دوسال گذشته است که رویکرد ما کشتار و محدود سازی خشن نبوده است.وقتی در شهری مانند تهران گزارش هاری داده می‌شود آن هم بعد از سال‌ها که هاری ریشه کن شده یعنی  یک خطر بزرگ شهری در کمین شهروندان است. لذا انجام اقدامات و برخوردهای لازم در این زمینه منافاتی با حقوق حیوانات ندارد و باید پایش و واکسیناسیون مستمر در این زمینه صورت گیرد.فخاری در ادامه سخنان خود گفت: این روزها ما با وضعیتی روبه‌رو هستیم که حتی روباه‌ها در تهران و حاشیه تهران تردد می‌کنند و این در حالی است که شعاع حرکتی این گونه جانوری بسیار زیاد است و گونه‌هاری است که احتمال بیماری هاری بین‌شان زیاد می‌باشد.

در بخش‌های کوهپایه‌ای نیز  گونه‌های وحشی وجود دارند، لذا باید اقدامات مناسب در جهت کنترل و پایش این گونه‌ها صورت گیرد تا خطری شهروندان را تهدید نکند.

 

ارسال نظر