رویداد

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۲۴۵

پول مجازی خارجی حاکمیت ملی را تصرف می‌کند

دبیر شورای عالی فضای مجازی با هشدار درباره اینکه پول مجازی بین‌المللی بخش قابل توجهی از نظام بانکی و حاکمیت ملی کشور را تصرف می‌کند بر ضرورت بومی‌سازی پلتفرم‌های مالی تاکید کرد. به گزارش مرکز ملی فضای مجازی، ابوالحسن فیروزآبادی گفت: با شکل‌گیری پلتفرم‌های پولی و بانکی در کنار فین‌تک‌ها (اپلیکیشن‌های مالی) در دنیا، شاهد شکل‌گیری بازارهای بزرگ جهانی و تضعیف حاکمیت ملی خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه مرکز ملی فضای مجازی تاکید ویژه بر حوزه اقتصاد فضای مجازی دارد، افزود: اولین تهدید رمز ارز و بلاکچین برای بانک‌ها است و بعد نظام کسب و کار و مالیات که در نهایت این زنجیره باعث می‌شود تا اقتصاد کشور از حوزه حاکمیت ملی خارج شده و در حوزه حاکمیت مالکان پلتفرم‌های بزرگ قرار گیرد. فیروزآبادی درباره شکل‌گیری پلتفرم‌های پولی جهانی و راه‌اندازی کسب و کارها روی این پلت فرم‌ها تصریح کرد: فعالان حوزه پولی و بانکی در کشور باید نگاه پلتفرمی داشته باشند و در این مسیر با تقویت استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها کمک کنند تا در کنار هم بتوانیم این حوزه را ساماندهی کنیم.

سفارش محصولات مورد نیاز جامعه به شرکت‌های دانش بنیان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم از مسوولان صندوق نوآوری و شکوفایی خواست پیش از مراجعه شرکت‌های دانش بنیان به این صندوق، خود با سنجش نیازهای اصلی کشور به سراغ این شرکت‌ها برود و به آنها سفارش تولید محصول ارایه کند. محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز در مجلس دهم در گفت‌وگو با فارس گفت: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان برای اخذ تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه می‌کنند در حالی که بنده پیشنهاد می‌کنم خود مسوولان این صندوق بنا بر ضرورت و نیاز به سراغ شرکت‌های دانش‌بنیان بروند و با آنها همکاری کنند و منتظر نباشند تا این شرکت‌ها برای کسب حمایت به سمت صندوق حرکت کنند. وی تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی باید نیازهای کشور را احصا کرده و به شرکت‌های دانش بنیان سفارش محصول بدهد، البته صندوق نوآوری و شکوفایی که وظیفه حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان و ایده‌های فناورانه را در کشور برعهده دارد، هم باید تقویت شود.

حالت افقی به IGTV اینستاگرام اضافه می‌شود

اینستاگرام اعلام کرد به علت درخواست زیاد کاربران از امروز حالت افقی به IGTV اضافه می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، اینستاگرام دیگر همه ویدئوهای خود را در حالت عمودی پخش نمی‌کند. این شرکت اعلام کرد که پلتفرم پخش ویدئوهای طولانی‌تر او که IGTV نام دارد از این به بعد از حالت افقی نیز پشتیبانی می‌کند. تاکنون این بخش اینستاگرام تنها از ویدئوهایی که در حالت عمودی پخش می‌شدند، پشتیبانی می‌کرد. این حالت از زمانی که قابلیت IGTV در یک سال پیش معرفی شد به صورت پیش‌فرض روی این بخش قرار گرفت. توسعه‌دهندگان اینستاگرام گفته‌اند که دلیل افزودن حالت افقی به ویدئو‌های IGTV این است که بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی خواستار آن بودند. این شرکت می‌گوید: « ما متوجه شدیم افزودن این قابلیت به IGTV از آن‌جایی که این بخش کار خود را شروع کرد، یک تکامل است. ما اعتقاد داریم این یک تکامل درست است. افزوده شدن حالت افقی به IGTV از جهات مختلف شبیه زمانی است که ما محدودیت مربعی بودن تصاویر را برداشتیم.

دستیار گوگل به مسافران مترو خدمات می‌دهد

 استفاده از اپلیکیشن‌های ارتباطی برای ارایه خدمات بیشتر به شهروندان از جمله موضوعاتی است که طی سال‌های اخیر ابعاد و زوایای گسترده‌تری پیدا کرده است. در آخرین اخبار از این دست دستیار گوگل تصمیم گرفته به امکاناتی جدید مجهز شده که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی  به سیستم حمل و نقل متصل شوند. به گزارش انتخاب، با توجه به اینکه از مدتی پیش این خبر اعلام شد که دستیار گوکل به زودی به سیستم حمل و نقل شهری متصل می‌شود، بالاخره این خبر به واقعیت پیوست و مردم نیویورک تمامی خدمات مسافرت‌های درون شهری را به واسطه دستیار گوگل دریافت خواهند کرد. بر اساس اطلاعات اولیه، گوگل قادر خواهد بود وقتی ترن بعدی وارد می‌شود به کاربران اطلاع دهد و مسیرهای پیاده روی را برای رسیدن به ایستگاه‌ها اطلاع دهد.افزون بر این کاربران می‌توانند اطلاعات قطار بعدی را پیشاپیش درخواست کنند یا خط خاصی را مشخص کنند. این قابلیت روی گوشی‌های اندروید، بلندگوهای هوشمند و نمایشگرهای هوشمند نیز کار خواهد کرد.

تقویت‌کننده‌های غیرمجاز عامل ۳۰ درصد تداخلات فرکانسی

معاون رگولاتوری گفت: منشأ بیش از ۳۰ درصد تداخلاتی که اپراتورهای موبایل اعلام می‌کنند استفاده از تکرارکننده‌ها و تقویت‌کننده‌های غیرمجازی است که در برخی از ساختمان‌ها و برج‌ها نصب شده است. نسترن محسنی افزود: به منظور پاسخگویی به نیاز مشترکان برای دریافت سیگنال تلفن همراه و پوشش مطلوب ارتباطی در همه نقاط به ویژه طبقات زیرین و داخل ساختمان‌ها در برخی موارد لازم است از تکرارکننده‌های درون ساختمانی که سیگنال رادیویی شبکه همراه را تقویت می‌کنند، استفاده شود. وی تصریح کرد: با توجه به این ضرورت، ضوابط فنی نصب و استفاده از تقویت‌کننده‌های درون ساختمانی سیگنال رادیویی شبکه موبایل در سال گذشته تصویب و ابلاغ شد. معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اظهار داشت: گاهی اوقات به دلیل بی‌توجهی به ضوابط مربوط به نصب و راه‌اندازی تقویت‌کننده‌های سیگنال رادیویی، تداخل ناخواسته روی سایر فرستنده-‌گیرنده‌ها و سرویس‌های رادیویی و باندهای فرکانسی مورد استفاده سایر اپراتورها ایجاد شده و کیفیت ارتباط کاربران آن اپراتورها کاهش می‌یابد.

 

 

ارسال نظر