کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۱:۵۱
کد خبر: ۱۳۶۳۰۱

افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی کابل

شمار قربانیان حمله به ساختمان یک وزارتخانه در کابل به بیش از 50 کشته و زخمی رسیده است. هنوز هیچ سازمانی مسوولیت این حمله انتحاری را به عهده نگرفته است. به‌گزارش رویترز، چند مهاجم دوشنبه به ساختمان یک وزارتخانه در کابل حمله کردند که در جریان این رویداد 29 نفر کشته و 23 تن مجروح شدند. با وجود اینکه ماموران امنیتی افغانستان موفق شدند بیش از ۲۰۰ نفر از ساکنان را به محلی امن منتقل کنند، اما مهاجمان توانسته‌اند چندین کارمند را به گروگان بگیرند.

هشدار پاکستان نسبت به تحرکات جدید داعش

وزیر اطلاعات پاکستان نسبت به تهدید و تحرکات جدید داعش در افغانستان به دولت اشرف غنی هشدار داده است. به‌گزارش دیلی‌تایمز، فواد چودری از مقام‌های افغانستان خواسته تا نسبت به تهدیدهای داعش بیشتر اهمیت داده و این موضوع را سبک نشمارند. پیش‌تر وزارت کشور افغانستان گزارش داده بود در نتیجه عملیات نیروهای دولتی و ائتلاف بین‌المللی در شمال کشور، گروه داعش تضعیف شده و در آستانه نابودی کامل است.

عربستان هزینه بازسازی سوریه را پرداخت می‌کند

رییس‌جمهوری امریکا گفته عربستان سعودی قبول کرده هزینه مورد نیاز برای بازسازی سوریه را به‌جای امریکا پرداخت کند. دونالد ترامپ در توئیتر نوشته: «عربستان هم‌اکنون قبول کرده تا هزینه مورد نیاز برای کمک به بازسازی سوریه را به‌جای امریکا پرداخت کند.» او در ادامه با تشکر از عربستان، گفته که آیا این زیبا نیست که کشورهای خیلی ثروتمند به بازسازی کشورهای همسایه خود کمک می‌کنند. ترامپ همچنین اشاره کرد که این کشورها به جای امریکا که پنج هزار مایل دورتر است این کار را انجام می‌دهند. ترامپ هفته گذشته گفت شکست داعش تنها دلیل حضور نیروهای نظامی این کشور در سوریه بوده و با تحقق این هدف ۲ هزارنیروی امریکایی حاضر در سوریه باید از این کشور خارج شوند.

رییس‌جمهوری ترکیه به مسکو می‌رود

رجب طیب اردوغان گفته در چند روز آینده به مسکو رفته و دیدار دوجانبه‌ای با همتای روسی‌اش خواهد داشت. این درحالی است که روسیه اعلام کرده پوتین فعلا تصمیمی برای دیدار با اردوغان ندارد. به‌گزارش آناتولی، انتظار می‌رود تصمیم برای خروج نیروهای امریکایی از سوریه از اصلی‌ترین محورهای این دیدار دو جانبه باشد. اردوغان همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش درباره نامزدی بینالی ییلدیریم رییس پارلمان ترکیه در انتخابات محلی گفته برای نامزدی در این انتخابات نیازی به استعفا از ریاست پارلمان ترکیه وجود ندارد.

 

 

ارسال نظر