روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۰۲۹

 تغییر مهمی در جبهه مقاومت آغاز شده است-ایلنا| دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: سقوط جنگنده اسراییلی پایان راهبرد بزن و در روی اسراییل و آغاز یک تغییر مهم در مقاومت است.  علی شمخانی با اشاره به حادثه سقوط جنگنده اسراییلی توسط موشک‌های سوری در پی سرنگونی یک پهپاد که گفته می‌شود ایرانی بوده، گفت: اصلا بحث پهپاد نیست. بحث این است که اسراییل به مرز یک کشور همسایه چندین‌بار تجاوز آشکار کرده است. او تاکید کرد: صبر و خویشتن‌داری دولت سوریه تاکنون حلاوت پیروزی تجاوزگران اسراییلی را به ناکامی تبدیل نکرده بود. اما سوریه امروز این توان را پیدا کرده و تصمیم گرفته که این تجاوز را پاسخ دهد.

 معترضان باید بتوانند صدای‌شان را به گوش مسوولان برسانند-ایسنا| دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: ایده‌هایی مطرح شده که اماکنی برای شکل‌گیری تجمعات و حفظ امنیت معترضان درنظر گرفته شود تا مرزی میان اغتشاشگران و معترضان وجود داشته باشد و معترضان بتوانند صدای‌شان را به گوش مسوولان برسانند.  شهیندخت مولاوردی در حاشیه نخستین همایش حقوق شهروندی در اهواز در پاسخ به سوالی در زمینه علت برخورد با معترضان به معضل ریزگردها اظهار کرد: اعتراض در قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی به رسمیت شناخته می‌شود اما بعضا باید مرزی را میان اعتراضات و اغتشاشاتی که ممکن است به وجود بیاید، قائل شد.

 سخنان رییس‌جمهور درمورد همه‌پرسی تاکید قانون است-ایرنا| حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهوری گفت: سخنان آقای روحانی درمورد اصل 59 تاکید بر ظرفیت‌های فراوان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود و به نظر می‌رسد موضوع خاصی برای برگزاری همه‌پرسی مدنظر ایشان نبود. هر چند من در این خصوص صحبتی با آقای رییس‌جمهوری نداشتم. حسینعلی امیری افزود: آقای رییس‌جمهوری در سخنان روز یک‌شنبه خود بر وحدت و همدلی همه قوا و احزاب و جناح‌های سیاسی تاکید کرد و با اشاره به ظرفیت‌های قانون اساسی برای تقویت وحدت و انسجام ملی در کشور، به‌عنوان مجری قانون اساسی و یک حقوقدان به‌طور کلی برخی ظرفیت‌های این قانون را یادآور شد.

  دستاورد سفر روحانی به هند از نگاه یک نماینده- ایرنا| رییس گروه دوستی- پارلمانی ایران و هند گفت: سفر رییس‌جمهوری اسلامی ایران به هند در افزایش روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور تاثیرگذار است. نظر افضلی افزود: هند از کشورهای دوست ایران است که ما از گذاشته ارتباطات خوبی در حوزه اقتصادی و فرهنگی با یکدیگر داشته‌ایم که اینگونه سفرها در افزایش مراودات تاثیرگذار است. نماینده نهبندان در مجلس اضافه کرد: ما از نظر علمی نیز مراودات خوبی با هند داریم، دانشجویان ایرانی زیادی در هند مشغول به تحصیل هستند و دانشجویان هندی زیادی نیز در ایران داریم. افضلی افزود: جمهوری اسلامی ایران و هند هر دو از تروریسم ضربه خورده‌اند از این رو امروز دیدگاه مشترکی در موضوع مبارزه با تروریسم میان دو کشور وجود دارد.

 عراقچی در لندن -برنا| عباس عراقچی که به عنوان عضو ارشد مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه 1+5 فعالیت داشته، قرار است در رابطه با اولویت‌های سیاست خارجی ایران در سال 2018 و پس ‌از آن سخنرانی کند. نقش ایران در خاورمیانه و سطح بین‌المللی، تغییر رفتارها و سطح انتظارات نسبت به توافق هسته‌یی از دیگر محورهایی است که وی قرار است در رابطه با آن در لندن سخنرانی کند. سفر عراقچی به لندن درحالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا با تکرار ادعاهای نخ‌نمای خود علیه ایران، امضای هر قانونی از سوی کنگره برای حفظ برجام را منوط به ‌شرط‌هایی کرد.

 طرحی برای شفاف‌سازی اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان- خانه ملت| رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه اساسنامه این صندوق نیازمند بازنگری است، گفت: کمیسیون آموزش به دنبال شفاف‌سازی و قانونی کردن اساسنامه این صندوق با ارائه طرحی به صحن علنی مجلس است. جبار کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان باید دولتی یا خصوصی باشد، ادامه داد: اگر صندوق ذخیره فرهنگیان غیردولتی است باید در قالب شرکت‌ها و مجمع عمومی و هیات‌مدیره‌یی متشکل از مجمع عمومی شکل گرفته و اداره شود اما اگر دولتی است، دیوان محاسبات باید بر آن نظارت کند.

  وزارت امور خارجه صفحه‌ای در اینستاگرام ندارد- تعادل| مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این مرکز جز کانال تلگرامی سخنگو، حساب کاربری یا صفحه‌یی در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها ندارد. این مرکز طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: به آگاهی رسانه‌ها و علاقه‌مندان پیگیری اخبار و مواضع رسمی وزارت امور خارجه می‌رساند این مرکز جز کانال تلگرامی سخنگو، حساب کاربری یا صفحه‌یی در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها ندارد و چنین صفحاتی جعلی و اخبار و مواضع منتشره در آن بی‌اعتبار بوده و هیچگونه ارتباطی با مواضع رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ندارد.

گزارش کمیسیون امنیت ملی درمورد اجرای برجام_ ایرنا| مجتبی ذوالنوری رییس کمیته هسته‌یی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش 6 ماهه چهارم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درمورد روند اجرای برجام تا پایان اسفند نهایی و ارائه می‌شود. او تصریح کرد: بنا بود جلسه فوق‌العاده‌یی برای تدوین و نهایی شدن این گزارش تشکیل شود ولی به‌دلیل بررسی لایحه بودجه 97 و حضور هیات پارلمانی اروپا این امکان فراهم نشد. نماینده قم در مجلس ادامه داد: در گزارش هشتم وزارت خارجه موضوع تازه و امر حادی وجود ندارد که نیاز به کار خارج از سیستم داشته باشد، به محض اینکه بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس تمام شود نسبت به تهیه گزارش 6 ماهه چهارم برجام اقدام می‌کنیم.

سفر ولایتی به عراق- آنا| مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری برای گفت‌وگو با مسوولان عراقی روز پنج‌شنبه عازم این کشور شد. سفر علی‌اکبر ولایتی به دعوت رییس مجمع تقریب وحدت اسلامی عراق انجام شده است. او در این سفر ضمن حضور در برنامه تاسیس مجمع تقریب وحدت اسلامی عراق، با مسوولان عالی‌رتبه عراقی درخصوص روابط فی‌مابین دو کشور و همچنین آخرین تحولات منطقه‌یی به بحث و گفت‌وگو خواهد پرداخت. نخستین مقصد مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری نجف اشرف خواهد بود و سپس به کربلا و بغداد عزیمت خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر