اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۸۳۷

 زاهدان صاحب سینما شد

زاهدان| نخستین مجتمع فرهنگی و سینمایی مجهز و پیشرفته در سیستان‌وبلوچستان با حضور رییس سازمان هلال‌احمر کشور به بهره‌برداری رسید. رییس سازمان هلال‌احمر کشور در مراسم افتتاحیه این طرح بزرگ فرهنگی گفت: برای ساخت این سالن 3هزار و 200 متر مربعی که دارای 560 صندلی است 57میلیارد ریال هزینه شد. ضیایی افزود: این مجموعه فرهنگی و هنری به جدیدترین تجهیزات صمعی و بصری و کمک آموزشی، سیستم پخش فیلم آنلاین، پرده نمایشی با مساحت 70 متر، سیستم اعلام و اطفای حریق مجهز است. هاشمی استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز با اشاره به چندمنظوره بودن این سینما گفت: این سینما قابلیت تولیدات فرهنگی در زمینه‌های مختلف با کشورهای همسایه را دارد.

 

 نابودی نیمی از جمعیت گاو بومی گیلان

رشت| دبیر علمی جشنواره گاو بومی گیلان گفت: از دهه 80 تاکنون آمار 700 هزار راس گاو بومی گیلان به 300 هزار راس رسیده است. عبدالاحد شادپرور گفت: کاهش جمعیت گاو بومی در گیلان نگران‌کننده است. وی با بیان اینکه در سال 80 طبق آمارهای رسمی 700هزار راس گاو بومی در استان وجود داشت و در سال 93 این میزان جمعیت به 300 هزار راس تقلیل یافت، افزود: کاهش عرصه دام بومی و افزایش تلقیح مصنوعی گاوهای بومی با نژادهای خارجی ازجمله نژاد هلشتاین از مهم‌ترین دلایل کاهش جمعیت گاو بومی در گیلان است.

 

 اعلام آمادگی کارگزار سفارت بنگلادش برای پذیرش سرمایه‌گذاران ایرانی

بوشهر|  کارگزار بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران گفت که کشورش برای پذیرش سرمایه‌گذاران ایرانی به‌ویژه سرمایه‌گذاران استان بوشهر آمادگی کامل دارد. محمد صبور حسین دیروز در نشست با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی بندر بوشهر افزود: در این ارتباط، در صورت تمایل بوشهری‌ها، مهیای گرفتن روادید برای تسریع در روند ورود آنها به بنگلادش هستیم. وی با اشاره به اینکه برای موفقیت سرمایه‌گذاران بوشهری در بنگلادش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم بیان کرد: رشد مثبت 7 درصدی اقتصاد بنگلادش که در این چند سال تداوم داشته، نشانه خوبی برای خوش‌بینی در زمینه سرمایه‌گذاری در این کشور است. صبور حسین افزود: بخش قابل‌توجهی از این رشد اقتصادی در کشور بنگلادش در سایه ورود سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف به بنگلادش در زمینه تولید پوشاک است.

 

 افزایش ۱۷درصدی صادرات کالا از اصفهان

اصفهان| ارزش صادرات کالا از گمرک استان اصفهان به خارج از کشور ۱۷درصد افزایش یافت. مدیرکل گمرک اصفهان گفت: طی 5 ماهه امسال یک‌میلیون و 780 هزار تن کالا به ارزش 618میلیون و 63هزار دلار، به 87 کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 15درصد و از لحاظ ارزش 17درصد افزایش داشته است. اسداله احمدی ونهری عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را محصولات پتروشیمی، آهن‌آلات و فولاد و فرش بیان کرد و افزود: مهم‌ترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان، عراق، امارات‌متحده‌عربی، افغانستان، پاکستان و چین هستند.  

 

 میزان مصرف CNG در اردبیل از مرز ۸۷ میلیون مترمکعب گذشت

اردبیل| مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: در 5 ماهه نخست امسال میزان مصرف CNG در اردبیل از مرز ۸۷ میلیون و ۱۹۰هزار مترمکعب گذشت. سیدحجت مدنی دیروز در بازدید از جایگاه فعال CNG در اردبیل اظهار کرد: در 5 ماهه نخست امسال میزان مصرف CNG در اردبیل از مرز 87میلیون و 190 هزار مترمکعب گذشت که با افزایش 1.8 درصدی روبه‌رو بوده است و این نشان از ترویج فرهنگ استفاده از گاز طبیعی در استان دارد. وی افزود: در 5 ماهه نخست سال گذشته میزان مصرف CNG در اردبیل به 85 میلیون و 640هزار متر مکعب رسیده بود که این میزان در مقایسه با مصرف امسال رشد و افزایش را نشان می‌دهد و با پیش‌بینی‌های انجام گرفته انتظار می‌رود این شرایط در سال‌های آتی نیز به همین منوال ادامه یابد.

 

 پوشش بیمه‌ای 200 چاقوساز زنجانی

زنجان| مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران چاقوساز، تاکنون 200 نفر از صنعتگران تحت پوشش بیمه ویژه صنعتگران صنایع‌دستی درآمده‌اند. یحیی رحمتی با اشاره به تولید 3 میلیون قبضه چاقو طی پارسال در استان زنجان، اظهار کرد: سال 94، حدود 2 میلیون و 700 هزار قبضه چاقو در استان زنجان تولید شد و این میزان طی پارسال به 3میلیون قبضه افزایش یافت. این درحالی است که 350کارگاه چاقوسازی در استان زنجان وجود دارد و در میان آنها 10کارگاه بزرگ به فعالیت مشغولند.  

 

 رونمایی از نخستین استارت‌آپ ملی صنعت غذا

مشهد| معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: همزمان با هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و ماشین‌آلات وابسته، نخستین شرکت نوپای ملی (استارت‌آپ) صنعت غذا در مشهد رونمایی شد. مجید علیخواه گفت: این شرکت نوپا با عنوان «سامانه فود صنعت» در قالب یک نمایشگاه و فروشگاه آنلاین مواد اولیه خام در حوزه صنایع غذایی، قطعات موردنیاز ماشین‌آلات صنعت غذا، تمام لوازم آزمایشگاهی، مقالات علمی مرتبط با صنایع غذایی، ظروف و کلیه بسته‌بندی‌های مربوط به صنعت غذا را دراختیار متقاضیان قرار می‌دهد. وی اظهار کرد: راه‌اندازی این سامانه به افراد، حتی در دورترین نقاط کشور این امکان را می‌دهد تا از به‌روزترین و کیفی‌ترین محصولات غذایی استفاده کنند.

 

 

ارسال نظر