مدیترانه؛ گورستان پناهجویان

۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۷۰
مدیترانه؛ گورستان پناهجویان

 واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه اول خود به انتشار گزارشی از کشف اجساد 255مهاجر غیرقانونی در سواحل لیبی پرداخت. به گزارش واشنگتن پست، هلال احمر لیبی اعلام کرده که اجساد این مهاجران روی صخره‌های ساحلی پیدا شده و هنوز اطلاعاتی از زمان غرق شدن این افراد در دست نیست. در زمان کشف اجساد مهاجران غیرقانونی، گارد ساحلی لیبی از نجات 148نفر در نزدیکی سواحل این کشور خبر داد. اغلب این مهاجران گرفتار شده در دریای مدیترانه از اتباع کشورهای کامرون، سودان، سنگال و مالی بودند. گزارش‌ها حاکی از آن است که با فرارسیدن فصل گرما و بهبود شرایط جوی و دریایی همواره شمار بیشتری از پناهجویان که از فقر و جنگ‌ فرار کرده‌اند، دست به سفری پرمخاطره به سوی اروپا از طریق دریای مدیترانه می‌زنند.

 دالاس مورنینگ ‌نیوز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از به تعویق افتادن رای‌گیری برای لایحه بهداشتی جمهوری‌خواهان ارائه کرد. میچ‌ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا، رای‌گیری برای لایحه بهداشتی جمهوری‌خواهان را تا بعد از روز استقلال آمریکا به تعویق انداخته است. طبق گزارش این روزنامه به ‌دلیل اینکه لایحه بهداشتی جمهوری‌خواهان از حمایت کافی در میان قانون‌گذاران سنای آمریکا برخوردار نیست، رهبر جمهوری‌خواهان سنا ناچار به این اقدام شد. این لایحه بهداشتی، طرح لغو و جایگزینی قوانین بهداشتی دولت قبلی آمریکا بود که به عنوان «اوباماکر» معرفی شد. درحال حاضر 5 سناتور با نفوذ جمهوری‌خواه، شکل فعلی طرح ارائه ‌شده را رد کرده و گفته‌اند برای جلوگیری از ورود این لایحه به سنای آمریکا تلاش خواهند کرد. پیش از این نیز از طرف دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام شده بود هر چند که این طرح قادر خواهد بود هزینه‌های بیمه درمانی مردم را تا حدودی کاهش دهد اما در 10سال آینده موجب محرومیت 22میلیون آمریکایی از بیمه درمانی خواهد شد.

 وال‌استریت ‌ژورنال:

«گوگل با جریمه 2.7میلیارد دلاری خود رکورد زد» این تیتر گزارشی بود که بسیاری از روزنامه‌ها به آن پرداخته بودند. وال‌استریت ژورنال نیز در صفحه اول خود گزارشی از جریمه 2.7میلیارد دلاری گوگل به جرم نقض قوانین رقابت ارائه کرد. دلیل اصلی این جریمه این بود که گوگل به صورت سیستماتیک در جست‌وجوهای اینترنتی سرویس خرید خود را صرف نظر از شایستگی در جایگاه بالاتری نسبت به رقبا قرار می‌داد. به گزارش این روزنامه، جریمه گوگل بزرگ‌ترین جریمه‌یی بود که توسط رگولاتورهای مجری اتحادیه اروپا تصویب شده است. پیش از این در سال 2009 اینتل به مبلغ یک میلیارد دلار جریمه شده بود. گوگل باید متعهد شود که سیستم جست‌وجو در وب‌سایت خود را جهت خدمات خرید برای خود و رقبا یکسان کند؛ حکمی که گوگل آن را به سادگی نمی‌پذیرد. اتحادیه اروپا اعلام کرده اگر گوگل در مدت 90روز این تعهد را نپذیرد، جریمه سنگین‌تری برای او اعمال می‌شود.

 

ارسال نظر