ضمانت یک میلیاردی برای فعال‌سازی واحدهای توسعه تعاونی‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۶۸۷

معاون امور تعاون وزارت تعاون با اشاره به ارایه ضمانت یک میلیارد تومانی برای فعال‌سازی واحدهای تحقیق و توسعه تعاونی‌ها گفت: بهره‌گیری از روش‌ها و الگوهای نوین در بخش تعاون امری ضروری است.

محمد کبیری، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به نقش بخش تعاون در تاب آوری اقتصادی کشور گفت: پیش شرط توسعه تعاون، افزایش شفافیت در این بخش است. توسعه شفافیت قطعاً منجر به توسعه بهره‌وری می‌شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه شفافیت با جلوگیری از ایجاد زمینه‌های انحراف یکی از کارآمدترین راه‌های مبارزه با فساد است گفت: توسعه شفافیت قطعاً منجر به توسعه بهره‌وری در تمام بخش‌ها خواهد شد. انتشار اطلاعات صرفاً به معنای شفافیت نیست و ایجاد زمینه استفاده و دسترسی مناسب از اطلاعات برای مخاطبین یکی از مقدمه‌های شفافیت است.

کبیری به لزوم بهره‌گیری از روش‌ها و الگو‌های نوین در بخش تعاون تاکید کرد و افزود: در این راستا ساختاری در قالب مرکز نوآوری و توسعه تعاونی‌ها طرح‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت استارت‌آپ‌ها که روح تعاون در آنها حاکم است برای رفع نیازهای تعاونی‌ها استفاده کنیم. وی با بیان اینکه سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور بر اساس نظام خودکنترلی اعضا، با نظارت بر فعالیت‌های هیات‌مدیره و مدیران عامل ایجاد شده است، تاکید کرد: این سامانه از بین برنده زمینه کلیه انحرافات به ویژه امضاهای طلایی خواهد بود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش 12 برابری اهداف نظارتی با هدف افزایش نظارت عمومی بر فعالیت شرکت‌ها را مکمل کار سامانه جامع دانست و عنوان کرد: درکنار توسعه شفافیت، نوآوری اصلی‌ترین نیاز بخش تعاون است. چالش امروز ما برای افزایش رقابت‌پذیری و بهره‌وری تعاونی‌ها، نوآوری در تعاونی‌ها است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور توسعه نوآوری، تعاونی‌هایی که واحد تحقیق و توسعه را در مجموعه خود فعال کنند، مشمول ارایه ضمانتنامه تا سقف یک میلیارد تومان بدون نیاز به وثیقه ملکی می‌شوند.

 

ارسال نظر