ورود بانوان به یگان حفاظت شهرداری تهران

۱۴۰۱/۱۲/۱۱ - ۰۱:۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۰۰۰۴۶

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران از تشکیل یگان حفاظت بوستان‌های شهر تهران با هدف ایجاد فضایی امن و آرام برای شهروندان در بوستان‌های تهران خبر داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ هادی موسوی در یک نشست خبری گفت: یگان حفاظت شهرداری تهران در سال ۱۳۹۰ آغاز به‌کار کرد. این یگان وظیفه مراقبت و حفاظت از تاسیسات، اماکن و اموال شهرداری تهران را بر عهده دارد و بخشی از بدنه این یگان را نیروهای انتظامی و بخش دیگر را نیروهای غیرنظامی تشکیل می‌دهند. یکی از مشکلاتی که از گذشته در یگان حفاظت وجود داشته، نداشتن کارت ضابطیت ویژه بوده که در خرداد ماه سال جاری این کارت ضابطیت به نیروهای انتظامی یگان تحویل داده شد و قرار بر این شد تا احکام از طریق همین نیروها اجرایی شود.

وی تاکید کرد: ماموریت ما در سطح شهر تهران پیشگیری و ایجاد امنیت است و حفاظت از ۱۳ بوستان تهران بر عهده یگان حفاظت قرار داده شده که بر همین اساس یگان حفاظت سازمان بوستان‌ها را تشکیل دادیم. پاکسازی و جمع‌آوری معتادان در بوستان‌ها در دستور کار قرار گرفته، بیشترین عملکرد حفاظت در پارک دانشجو است و به صورت روزانه در این پارک عملیات دستگیری معتادان و موادفروشان انجام می‌شود. همچنین ماموریت‌های سال آینده تدوین شده و به دنبال پاکسازی این پارک هستیم. موسوی درباره به‌کارگیری افرادی خاص برای انجام عملیات تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: تابحال این موضوع را مشاهده نکردم و در مورد آن نیز چیزی نشنیدم. این موارد شایعه‌سازی است. در تمام مناطق یگان حفاظت وجود دارد و در حال حاضر ممکن است نیروهای یگان حفاظت در حال مقابله با سودجویان باشند.

وی در خصوص تشکیل یگان حفاظت بانوان نیز تاکید کرد: در راستای اجرای احکام قضایی بخشی از افراد بانوان هستند و این افراد مقابله‌هایی را انجام می‌دهند. برای جلوگیری از بروز مشکل و چالش‌ها به دنبال به‌کارگیری نیروهای بانو هستیم و در ابتدای این برنامه نیز حدود ۲۰۰ نفر جذب خواهند شد. به گفته او، شهردار تهران موافقت کرد که با تصویب شورای شهر یگان حفاظت بانوان نیز در شهرداری تشکیل شود. در حال حاضر آموزش به این نیروها آغاز شده تا آنها را نیز به عنوان ضابط خاص وارد شهر کنیم.

برای به‌کارگیری نیروها در یگان حفاظت باید نیروها رسمی باشند و با فراجا قراردادهای آموزشی بسته شده است. فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با اشاره به اینکه در تهران ۹ بوستان بانوان وجود دارد و باید حتما از یگان حفاظت بانوان نیز بهره گرفت تا از بروز مزاحمت در پارک‌ها برای بانوان جلوگیری کرد، افزود: یگان حفاظت مترو نیز در سال آینده تقویت خواهد شد و هم در بحث دستفروشان و ایجاد مزاحمت‌ها برنامه جامع و کاملی خواهیم داشت.

 

ارسال نظر