ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۳۲۲

ردپای دی‌اکسید گوگرد در بوی نامطبوع تهران

روز شنبه 23 آذر همزمان با پدیده پایداری جوی در شهر تهران که موجب انباشت آلاینده‌ها در هوای شهر و کیفیت نامطلوب هوا شد، شاهد انتشار بوی نامطبوع نیز در هوای شهر بودیم.

به گزارش فارس، محسن روشنی، مدیر واحد پایش آلودگی هوا و صدای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در غلظت آلاینده‌ها مشخص شد که میزان غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در ایستگاه شهرری واقع در منطقه 20 پیش از ظهر این روز، با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبروشده است. او افزود: این افزایش غلظت ساعتی در شهر تهران بسیار شدید و غیر معمول بوده و به دنبال این رخداد، پس از حدود یک تا دو ساعت شرایط مشابهی در ایستگاه محلاتی (درمنطقه 14)، پیروزی (منطقه 13) و گلبرگ (منطقه 8) با شدت کمتر مشاهده شد. غلظت در سایر ایستگاه‌ها نیز تا حدودی افزایش داشت.آنگونه که روشنی گفته، این شرایط همزمان با برقراری جوی آرام و پایدار همراه با مه و غبار محلی و وزش باد از سوی جنوب به شمال (در زمان افزایش غلظت) رخ داد و در همین ساعات افزایش بوی نامطلوب در برخی مناطق شهر تهران نیز استشمام شد.از حدود ساعت 15 غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در ایستگاه‌های شهر تهران کاهش یافت و به روند طبیعی خود رسید.مدیر واحد پایش آلودگی هوای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: با توجه به اختلاف قابل ملاحظه غلظت در ایستگاه شهرری با سایر ایستگاه‌های شهر تهران و افزایش زودتر غلظت در این ایستگاه، به نظر می‌رسد منشأ تولید این آلاینده در حوالی ایستگاه شهرری در منطقه 20 قرار داشته و به دلیل کم بودن سرعت باد در این زمان، افزایش غلظت با اختلاف یکی دو ساعت در ایستگاه‌­های مجاور و با شدت کمتر استشمام شده و در بسیاری از مناطق شهر نیز محسوس نبوده است.همچنین مقادیر به دست آمده از ایستگاه فرمانداری شهرری نیز در همین ساعات با افزایش شدید غلظت آلاینده مذکور روبرو بود و این امر موید نزدیکی منبع بو به این منطقه است.

طرح استان تهران جنوبی غیرقانونی است

استاندار تهران با بیان اینکه ‌طرح استان تهران جنوبی غیرقانونی است، گفت: این مساله باید توسط دولت و کارشناسان دولتی بررسی شود و هیچ کدام از این مراحل را طی نکرده و غیرقانونی است.

به گزارش ایسنا، ‌انوشیروان محسنی بندپی در سومین نشست فصلی شهرداران استان تهران که در شهر وحیدیه برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: طرح استان تهران جنوبی مراحل قانونی را طی نکرده است و مبنای قانونی ندارد.مسائل اینچنینی باید توسط دولت و وزارت کشور بررسی و کارشناسی و سپس مطرح شود.استاندار تهران یادآورشد: چنین طرح‌هایی بار مالی و ساختاری نیروی انسانی دارد و مستلزم بررسی در زمان بیش از یک ساله است.این مساله باید توسط دولت و کارشناسان دولتی بررسی شود و هیچ کدام از این مراحل را طی نکرده غیرقانونی است.در این وضعیت فکر نکنم چنین طرحی به نتیجه برسد.

بارش باران از امروز در سراسر کشور

سازمان هواشناسی با اعلام ماندگاری آلودگی هوا طی ۲۴ ساعت آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، از بارش باران و برف طی امروز تا پنجشنبه در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده جوی آرام و پایدار برای اکثر مناطق کشور همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

صبح امروز (دوشنبه) با نفوذ سامانه بارشی از جنوب و جنوب‌غرب، بارش باران گاهی به‌شکل رگبار و رعد و برق در مناطقی از جنوب، جنوب‌غرب و غرب کشور آغاز می‌شود و به‌تدریج گستره بارش به مرکز و دامنه‌های زاگرس نیز کشیده خواهد شد.براساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر بارش پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور بارندگی روی می‌دهد که در مناطق جنوبی به‌شکل رگبار، رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌شکل برف خواهد بود.

اصلاحات طرح ترافیک با همکاری معاون جدید شهردار

سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از احتمال برگزاری جلسه با معاون جدید حمل و نقل شهرداری تهران و ایجاد تغییرات در طرح جدید ترافیک خبر داد.

به گزارش تسنیم، سردار مهماندار درباره استعفای معاون حمل و نقل شهرداری تهران و اختلافات پلیس با شهرداری تهران درباره طرح کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: شهرداری تهران و پلیس راهور سازمان‌هایی هستند که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند اما طبیعی است که در بین راه اختلاف‌نظرهایی وجود داشته باشد.رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: این اختلاف‌نظرها باید حل شود، امیدواریم نظرات و اصلاحات مدنظر ما با همکاری معاون جدید حمل و نقل شهرداری تهران پیش برده شود و در خدمت شهروندان باشیم.

او تصریح کرد: نمی‌توانیم بگوییم طرحی وجود دارد که دارای اشکال نیست، به هر حال برخی اشکالات در اجرا مشاهده می‌شود و قابل لمس است که باید آنها را اصلاح کرد.در صورت لزوم جلساتی برگزار شده و تغییرات در طرح جدید ترافیک ایجاد خواهد شد.

 

ارسال نظر