ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۶۲

 کارنامه ایرلاین‌ها در شهریور ماه

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده در شهریور ماه سال جاری ۶۲۶۱ پرواز داخلی در فرودگاه مهرآباد تهران انجام شده است که طبق این آمار، شرکت هواپیمایی آسمان با ثبت ۱۰۲۰پرواز بیشترین تعداد پرواز را به خود اختصاص داده و پس از آن شرکت‌های ماهان با ۷۲۰، زاگرس با ۶۳۷، ایران ایر با ۶۱۱ و آتا با ۶۰۵ پرواز قرار گرفتند. در حوزه تاخیرهای پروازی، شرکت هواپیمایی اترک از ۷۸پرواز خود در شهریور ماه تنها در ۲۲پرواز معادل ۲۸‌درصد از برنامه‌های پروازی به موقع پرواز کرده و در ۷۲‌درصد از برنامه‌ها تاخیر داشته است. شرکت هواپیمایی زاگرس در طول برنامه‌های پروازی شهریور ماه با ثبت ۳۸۶پرواز تاخیری ۶۱‌ درصد از برنامه‌های خود را به موقع انجام نداده است. از نظر تعداد پروازهای تاخیری همچنان شرکت هواپیمایی آسمان صدرنشین است. این شرکت در ۳۳‌درصد از پروازهای خود به موقع حرکت کرده و در ۶۷‌ درصد معادل ۶۸۳ برنامه پروازی تاخیر داشته است. پس از آن شرکت‌های زاگرس با ۳۸۶، ایران ایر با ۳۵۸، آتا ایر با ۳۱۱ و کاسپین با ۲۷۵ تاخیر از این منظر رکوردار بودند. از نظر کمترین تعداد تاخیر در پرواز نیز شرکت پویا ایر که تنها ۱۰برنامه پروازی را در شهریور ماه انجام داده 6 تاخیر به ثبت رسانده و شرکت معراج بهترین عملکرد را در این حوزه به خود اختصاص داده تا جایی که از ۷۷برنامه پروازی در نظر گرفته شده در ۷۱پرواز معادل ۹۲‌درصد پروازهای به موقع داشته است. از نظر تعداد پروازهای به موقع شرکت هواپیمایی ماهان با ثبت ۴۹۰پرواز بهترین آمار را داشته و پس از آن آسمان با ۳۳۷، آتا ایر با ۲۹۴، قشم ایر با ۲۶۵و ایران‌ ایر با ۲۵۳پرواز قرار گرفتند.

 تولید مسکن تشنه تسهیلات

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور با بیان اینکه پرداخت تسهیلات برای حوزه تولید تسهیل‌ شود، گفت: با وجود اینکه بخش خصوصی تلاش کرده تا وارد بازار مسکن شود و مخاطرات تولید را پذیرفته اما متاسفانه منابع مالی خوبی برای تولید مسکن فراهم نشده است. فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در نیمه اول امسال با توجه به استقرار دولت جدید و شرایط نقل و انتقالات، تحول در بازار مسکن بیشتر انجام شد و مراجعات به مشاوران املاک برای خرید مسکن نسبت به تابستان سال گذشته افزایش داشت. پورحاجت عنوان کرد: در حوزه خرید و فروش مسکن، نیمه اول امسال با توجه به کاهش ریسک معاملات مسکن در بازار و برنامه‌ریزی دولت برای حمایت از این بخش شاهد آن بودیم تا مردم بیشتر از گذشته در بازار خرید و فروش مسکن ورود کنند و معاملات بیشتری را رقم بزنند. او ادامه داد: امیدواریم این روند ادامه داشته باشد تا مردم بتوانند مسکن مورد نیاز خود را خریداری کنند. پورحاجت گفت: از سال گذشته تاکنون تسهیلات مناسبی برای حوزه تولید مسکن در نظر گرفته نشده است. سیستم تولید مسکن وابستگی کاملی به تسهیلات بانک مسکن دارد اما با توجه به تغییر رویه این بانک در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان، کار بسیار سخت شده است.  

 

 350 واگن فرسوده از شبکه ریلی کشور خارج شد

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه جابه‌جایی 27میلیون مسافر برنامه راه آهن در سال جاری است، گفت: بر همین اساس 350واگن مسافری فرسوده را از شبکه ریلی خارج کرده‌ایم. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سیدحسن موسوی افزود: افزایش جابه‌جایی مسافران درحالی انجام شده که از سال 89 تاکنون تعداد مسافر سیر نزولی داشته و 350واگن مسافری هم در سال جاری به دلیل فرسودگی از سیر خارج شده و امیدواریم از ابتدای سال آینده شاهد ورود واگن‌های جدید در بخش مسافری باشیم. او ادامه داد: تاکنون 13میلیون مسافر توسط قطارهای حومه‌یی و بین‌ شهری جابه‌جا شده که از رشد 5.3 درصدی در سال جاری در مقایسه با سال گذشته برخوردار بوده است.

 

 تداوم رشد ترانزیت کشور در سال جاری

وزارت راه و شهرسازی آمار ترانزیت 6 ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۶ را اعلام کرده که بر این اساس از ۳۲ مرز زمینی و دریایی کشور در طول این مدت ۴میلیون و ۸۵۷ هزار تن کالا جابه‌جا شده است. به گزارش ایسنا، طبق ارزیابی‌های انجام شده از آمار ترانزیت امسال این نتایج در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشدی ۲۷درصدی را نشان می‌دهد که پس از یک دوره نسبی افول ترانزیتی در سال‌های گذشته حاکی از مثبت شدن دوباره این رقم در سال ۱۳۹۶ برای مرزهای زمینی و دریایی ایران است. از کل کالاهای ترانزیتی سال ۱۳۹۶ تاکنون یک میلیون و ۵۴۰ هزار تن کالای نفتی و 3میلیون و ۳۱۷هزار تن کالای غیرنفتی جابه‌جا شده که بیشترین فراوانی در آنها به مواد سوختی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی مربوط می‌شود.

 

ارسال نظر