این خودروها را به‌زودی می‌توان وارد کرد!+ جزئیات

۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۱۴:۴۰:۴۱
کد خبر: ۱۹۵۶۲۷
این خودروها را به‌زودی می‌توان وارد کرد!+ جزئیات

اولین ثبت سفارش‌های واردات خودرو انجام شده و پیش‌بینی می‌شود در اوایل دی ماه نخستین خودروهای وارداتی وارد کشور شود. هر چند با نزدیک شدن به زمان عرضه نخستین خودروهای وارداتی، گمانه‌زنی‌ها درباره برندهای وارداتی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، بررسی‌ها از تبلیغات محیطی برخی شرکت‌های واردکننده خودرو و همچنین گفتگو با مطلعین بازار حاکی است، تاکنون حضور خودرو‌های ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای و برخی خودرو‌های چینی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود در کشور قطعی شده و به عنوان نخستین خودرو‌های وارداتی راه به خیابان‌ها پیدا می‌کنند.

تاکنون حضور خودرو‌های ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای و برخی خودرو‌های چینی در کشور قطعی شده و به عنوان نخستین خودرو‌های وارداتی راه به خیابان‌ها پیدا می‌کنند. نخستین خودرو‌های وارداتی که راهی جاده‌های ایران می‌شوند، شامل فیات ۵۰۰، فیات تیپو (TIPO)، هیوندای النترا (ELANTRA)، هیوندای کونا (KONA)، هیوندای آی ۱۰ (I ۱۰)، دانگ فنگ Aeolus Yixuan Max و سه محصول چانگان است.

آن‌طور که مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع‌رسانی کرده‌اند تاکنون کل درخواست‌های واصله برای واردات خودرو افزون بر ۴۰۰ فقره بوده که در کارگروه تجارت و ارتباطات بین الملل معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در مجموع ۴۰۰ مجموعه و شخصیت حقیقی تقاضای واردات خودرو را ارائه کردند که ۲۷ شرکت حداقل شرایط را داشتند و چهار شرکت ثبت سفارش را انجام دادند و محموله یکی از شرکت‌ها وارد گمرکات کشور شده است.

اسامی خودروهای وارداتی

 

ارسال نظر