ویژه

۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۰۸:۴۵:۲۷
کد خبر: ۱۹۴۸۶۳

استاندار همدان:

ظرفیت آبرسانی به همدان افزایش می‌یابد

استاندار همدان گفت: تصفیه خانه طرح آبرسانی به همدان تا چند ماه آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد که در فاز نخست یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه و در فاز بعدی یک هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه آب از طریق آن تصفیه و به شبکه آبرسانی شهر همدان متصل می‌شود.علیرضا قاسمی فرزاد در حاشیه بازدید از روند ساخت تصفیه‌خانه (مهاجران) پروژه آبرسانی بلندمدت به همدان، بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط وزارت نیرو و افزایش تعداد نیروهای اجرایی پیمانکار، سرعت ساخت تصفیه‌خانه طرح آبرسانی بلندمدت به همدان افزایش می‌یابد. وی اظهار کرد: با افزایش سرعت اجرایی ساخت تصفیه خانه مهاجران، پیش بینی می‌شود تا چند ماه آینده این تصفیه خانه وارد مدار بهره‌برداری شود. استاندار همدان با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در راستای آبرسانی به همدان، تصریح کرد: مهم‌ترین مساله این ابرپروژه، انتقال آب از فاصله یکصد و ۴۵ کیلومتری به شهر همدان بود که چند ماه پیش با موفقیت به ثمر نشست. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز در این بازدید گفت: پروژه آبرسانی بلندمدت به همدان در مدار بهره‌برداری قرار دارد و هم اینک به استفاده از آن، ششصد لیتر در ثانیه آب وارد شبکه آبرسانی شهر همدان می‌شود. محمد ضروری افزود: این آب از طریق خط انتقال یکصد و ۴۵ کیلومتری، طی ماه‌های گذشته به همدان رسیده است و از طریق خط ۱۶.۸ کیلومتری بای پس به مخزن سد آبشینه و پس از آن به تصفیه خانه شهید بهشتی منتقل می‌شود. وی اظهار کرد: هم‌اینک آب این طرح از طریق تصفیه خانه شهید بهشتی به‌طور بهداشتی تصفیه می‌شود و بخشی از آب مورد نیاز شهر همدان را تامین می‌کند. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از تصفیه خانه طرح آبرسانی به همدان، روند تصفیه آب از طریق تصفیه خانه مهاجران انجام می‌شود، تصریح کرد: تصفیه خانه طرح آبرسانی بلندمدت به همدان، یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌های کشور است که هرگونه آلودگی آب را برطرف می‌کند.  ضروری تاکید کرد: محل ساخت این تصفیه خانه در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری شهر همدان و شمال غرب شهر مهاجران در دامنه جنوب شرقی تپه قزلرقالاسو قرار دارد. وی گفت: ارتفاع ساخت این تصفیه‌خانه یک هزار و ۹۲۰ متر بالاتر از سطح دریا است و با توجه به کمتر بودن ارتفاع مخازن پارک مردم، شهرک الوند و امید اکباتان شهر همدان، انتقال آب از تصفیه‌خانه تا این مخازن به صورت ثقلی صورت می‌گیرد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه مجموع مخازن طرح آبرسانی بلندمدت به همدان ۱۵۰ هزار متر مکعب است، افزود: تصفیه خانه مهاجران دو مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی دارد و ظرفیت تصفیه آب در آن به یک هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد. ضروری بیان کرد: در این تصفیه خانه با انجام بررسی‌های فنی و اقتصادی لازم، زلال‌سازها از نوع سانتریفلاک و آبگیری به روش مکانیکی است. وی ادامه داد: روش تصفیه آب به صورت متعارف و زلال‌سازی، روش گندزدایی به صورت کلرزنی و روش حذف طعم و بو به صورت اُزن زنی است. وی اظهار کرد: واحد‌های اصلی تصفیه خانه شامل ته نشینی اولیه، اختلاط سریع، انعقاد و ته‌‌نشینی، فیلتر شنی، تغلیظ، آبگیری لجن و کلرزنی است.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از انبار نفت سردار شهید سلیمانی دیدن کرد

حسن حسین میرزایی معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از انبار نفت سردار شهیدقاسم سلیمانی دیدن کردبه گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری، در این بازدید که مدیر منطقه نیز حضور داشت تأسیسات و فرآیند عملیات انبار نفت منطقه از نزدیک توسط معاونت امنیتی، سیاسی و اجتماعی استان مورد مشاهده قرار گرفت. ساسان تیموری در نشستی با محسن حسین زمانی به تشریح عملکرد سوخت‌رسانی منطقه در سال جاری پرداخت. معاون امنیتی، سیسای و اجتماعی استان عملکرد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را در سطح استان مطلوب ارزیابی کرد و از تلاشگران عرضه خدمات سوخت‌رسانی تشکر و قدردانی نمود. در ادامه پایگاه بسیج شهید تندگویان منطقه نیز مورد بازدید قرار گرفت و حسین میرزایی پرداختن به توسعه تفکر بسیجی را در ادارات استان امری مهم ضروری دانست که فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات می‌بایست به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دیدار مدیر منطقه چهارمحال و بختیاری با فرماندار شهرستان بروجن

ساسان تیموری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال وبختیاری با فتاح کرمی فرماندار شهرستان بروجن دیدار و گفت‌وگو داشت. گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری، در این دیدار آخرین وضعیت موجود وموارد مرتبط با تامین و توزیع سوخت شهرستان بروجن مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. در نشست انجام شده، ساسان تیموری روند سوخت‌رسانی به شهرستان بروجن را تشریح نمود. تأمین سوخت دامدارای‌های سنتی و صنعتی، سوخت‌رسانی بخش‌هایی از حمل و نقل و مصرف‌کنندگان از مباحث مطرح شده بود. ساسان تیموری در بازدید از وضعیت سوخترسانی شهرستان بروجن، عملکرد ناحیه بروجن را موردبازبینی قرار داد.

 

ارسال نظر