ویژه

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۰۲:۳۳:۳۸
کد خبر: ۱۸۳۵۵۴

حرکت ذوب‌آهن اصفهان در مسیر توسعه با تولید محصولات جدید

ذوب‌آهن اصفهان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ با وجود کمبود مواد اولیه و بحران آب، در تولید چدن مذاب ۱۰ درصد نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته رشد داشت و ۱۲ محصول جدید نیز به سبد محصولات این مجتمع عظیم صنعتی اضافه شد . منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با بیان این مطلب گفت: با جهش قابل توجه درآمد، سود خالص این شرکت رشد چشمگیری نسبت به  ۶ ماهه اول سال گذشته داشته است . وی افزود: میزان صادرات ۶ ماهه اول سال جاری این مجتمع عظیم صنعتی نیز ۶۰۵ هزار و ۶۰۶ تن می‌باشد که ارزش دلاری آن ۱۰۵ درصد و تناژ آن ۳۱ درصد رشد داشته است . در شش ماهه سال اول جاری تقریباً ۹۰ درصد سود سال ۱۴۰۰ در ذوب‌آهن اصفهان ثبت شد و برای اولین‌بار حاشیه سود شرکت به بالای ۱۰ درصد رسید.شرکت ذوب‌آهن اصفهان در ۶ ماهه منتهی به شهریور برای هر سهم ۳۳۱ ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۲۷۰ درصدی داشته است- سود ناخالص با رشد ۱۹۵ درصدی به ۳۹۳۰ میلیارد تومان و سود خالص به ۲۰۳۶ میلیارد تومان رسید. ذوب‌آهن اصفهان در ۶ ماهه اول سال جاری ۶پروژه جهت تامین پایدار آب کارخانه، ۲ پروژه جهت توسعه و بهینه‌سازی ظرفیت تولید و ۵ پروژه جهت اصلاح ساختار فنی کارخانه در دست اقدام دارد.

آمادگی کامل منطقه 9  عملیات انتقال گاز برای ورود به فصل سرما 

سرپرست منطقه 9 عملیات انتقال گاز از آمادگی کامل این منطقه برای ورود به فصل سرما با اتمام تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز خبر داد. به گزارش روابط عمومی منطقه 9 عملیات انتقال گاز، محی‌الدین مفخمی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در تاسیسات منطقه اظهار کرد: موارد تعمیراتی در تاسیسات منطقه مطابق برنامه‌ریزی سالانه به‌طور کامل توسط مجموعه معاونت عملیات ایستگاه‌های تقویت فشار گاز با موفقیت انجام شده است. وی تعمیر 3 دستگاه مبدل حرارتی توربین نوسکی تاسیسات رشت و نصب 2 دستگاه مبدل حرارتی واحد 2 این تاسیسات رااز اقدامات تعمیراتی در این تاسیسات برشمرد و افزود: همچنین نصب یک دستگاه Core Engine مربوط به توربین  Dresser_randتاسیسات تقویت فشار گاز رامسر و تعمیرات اساسی کمپرسور گاز واحد 2 تاسیسات رامسر و همچنین تعمیرات اساسی توربین واحد 1 تاسیسات قلعه جیق و واحد 3 تاسیسات رشت از دیگر اقدامات تعمیرات اساسی در ایستگاه‌ها بوده است. سرپرست منطقه 9 عملیات انتقال گاز خاطرنشان کرد: منطقه 9 با هدف استفاده حداکثری از توان تولید داخل با همکاری کمیته خودکفایی منطقه توانست حدود یکصد قلم از قطعات مختلف توربوکمپرسورها را تولید و نصب نماید ومراحل تست میدانی آنها را نیز مورد آزمایش قرار دهد. مفخمی با اشاره به اتمام تعمیرات اساسی در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز سه استان شمالی ضمن قدردانی از مجموعه معاونت ایستگاه‌های منطقه، یادآور شد: منطقه 9 عملیات انتقال گاز آمادگی کامل برای ورود به فصل سرما و انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی در سه استان شمالی گلستان، مازندران و گیلان را دارد.

معضل بزرگ کرمانشاه ترافیک  و بی‌نظمی آشکار وآلودگی‌ است

شهروندان، بایستی به‌طور واقعی و عملی «محترم» شمرده شوند و محترم شمرده شدن، دقیقاً یعنی مشارکت دادن همه آنها در امور اجرایی، شهرداری‌ها، شوراهای شهر و سایر سازمان‌ها و مجامع مدنی، شدیدا نیازمند مشارکت مردم از اقشار مختلف هستند و این نهادها و سازمان‌ها باید عملاً راه‌های حضور و مشارکت موثر مردم را در دست بررسی قرار دهند و از ایده‌ها، خلاقیت‌ها، توانایی‌های ذهنی، دانش و توان عملی شهروندان استفاده کنند. برنامه‌ریزی امری است که نیازمند فهم درست خواسته‌ها و مطالبات مردمی است . 

پایین بودن سرانه مطالعه به دلیل گرانی سرسام‌آور در صنعت چاپ و نشر و سایر معضلات جامعه، پایین آمدن سن اعتیاد و فحشا و بالا رفتن سن ازدواج و رابطه معنادار بین این دو را نمی‌توان یک مشکل ساده ندانست و بستگی به عوامل مختلفی دارد که پژوهشگران حوزه‌های اجتماعی، می‌بایست پیرامون آن بررسی‌ها و پژوهش‌های لازم و موثر داشته باشند و شهرداری‌ها نیز به چنین پژوهشگرانی به هر میزان و از هر نظر، کمک کنند. یاری رساندن به نویسندگان و رسانه‌ها، نوعی سرمایه‌گذاری بسیار مفید است که حتماً باید در دستور کار قرار بگیرد. کمک به اصناف و بازاریان خرده پا، آن هم در شرایط بحرانی کرونا و ضربه خوردن اقتصاد معیشتی، امر بسیار مهمی است که نیازمند مطالعات فوری و البته گسترده است .ساختن، بازیابی، بازبینی و تغییر و تحکیم ساختارهای شهری مستلزم نگاه اصولی به اقتصاد کلان و بودجه‌های کلان است که معمولاً از دست مدیران استانی تا حدود زیادی خارج است و نیازمند تعریف برنامه‌نویسی، ارایه طریق، پیشنهاد به سازنده و پیگیری‌های مداوم است. بدین‌ترتیب مشخص می‌شود که شهرها مشکلات فراوانی دارند که با شعار و حرف زدن حل نخواهد شد. معضل بزرگ کرمانشاه ترافیک و بی‌نظمی آشکار و تردد خودرویی، مسافرکشی‌های بی‌رویه و آلودگی‌های حاصل از این معضل است که این خود با توجه به بیکاری گسترده و نبود منابع درآمدی، مستلزم اندیشیدن راه یابی و اصول راهبردی مدیریت ترافیک و حمل و نقل شهری، توسعه ناوگان عمومی و تغییر در فرآیندها و روش‌های به کار گرفته شده در این ناوگان است. هرچند مشکل کرمانشاه زیاد است، اما هر مشکلی راه‌حل دارد اگر هم‌اندیشی هم‌افزایی یاری‌گری و دست به دست دادن اساس کار باشد.

 

ارسال نظر