ایستگاه

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۹۰۷
ایستگاه

«منجمد ۲» یخ گیشه بین‌الملل سینما را آب کرد

انیمیشن «منجمد ۲» در پنج روز نخست اکران جهانی خود موفق به فروش چشمگیر ۳۵۰ میلیون دلاری شد و رکورد فروش آغازین انیمیشن‌ها را در گیشه بین‌الملل جابه‌جا کرد. به گزارش اسکرین، انیمیشن «منجمد ۲»، جدیدترین محصول استودیو والت دیزنی در اولین هفته نمایش خود در ۳۷ کشور به روی پرده رفت و با ثبت فروش ۲۲۳.۲ میلیون دلاری رکورد فروش آغازین انیمیشن‌ها در گیشه بین‌الملل سینما را جابه‌جا کرد، این رکورد پیش از این در اختیار انیمیشن «عصر یخبندان: غروب دایناسورها» با فروش ۱۵۲ میلیون دلاری بود.

در میان کشورهای خارجی اکران‌کننده انیمیشن «منجمد ۲»، چین با ۵۳ میلیون دلار موفق‌ترین عملکرد را داشت و پس از آن کره جنوبی با ۳۱.۵ میلیون دلار، ژاپن با ۱۸.۲ میلیون دلار، بریتانیا با ۱۷.۸ میلیون دلار و آلمان، فرانسه و مکزیک نیز به ترتیب با ۱۴.۹، ۱۳.۴ و ۹.۳ میلیون دلار قرار گرفته‌اند. «منجمد ۲» در تمام ۳۷ بازار خارجی خود در هفته نخست اکران در صدر گیشه فروش قرار گرفت و موفق به شکستن رکوردهای مختلفی در کشورهای گوناگون شده است.  این انیمیشن همزمان با گیشه بین‌الملل در سینماهای امریکا نیز به روی پرده رفت و با فروش ۱۲۷ میلیون دلاری توانست مجموع فروش جهانی خود را در هفته نخست اکران به رقم چشمگیر ۳۵۰ میلیون دلار برساند.

حمله با قمه به اکران یک فیلم گانگستری

در پی حمله گروهی از معترضان قمه به دست به یک سالن از مجموعه سینماهای زنجیره‌ای بریتانیا، اکران فیلم گانگستری «داستان آبی» در این زنجیره سینمایی متوقف شد. به گزارش گاردین، در حالی که سینماهای زنجیره‌ای «وو» در بریتانیا در حال نمایش فیلم گانگستری «داستان آبی» بودند، حمله‌ای از سوی گروهی مسلح به قمه به سینما انجام شد که در نهایت موجب شد این فیلم از ۹۱ سینمای این زنجیره پایین کشیده شود. این رویداد شنبه‌شب در بیرمنگام یکی از شهرهای مرکزی انگلستان و در یک مجموعه چند منظوره رخ داد. بیرمنگام دومین شهر پرجمعیت بریتانیاست و سینما به دلیل حضور خانواده‌هایی که همزمان برای تماشای «یخ زده ۲» دیزنی در اولین آخر هفته اکرانش آمده بودند، پر از جمعیت بود. برمبنای گزارش‌ها این هرج و مرج پس از آن شروع شد که در حین نمایش فیلم، گروهی که برخی از آنها مسلح به قمه بودند وارد سینما شدند. در این وضعیت دیگر تماشاگران و به ویژه کودکان خانواده‌هایی که برای تماشای «یخ زده» آمده بودند، شروع به فرار و جیغ کشیدن کردند و اوضاع کاملا به هم ریخت. پلیس بلافاصله وارد عمل شد و با استفاده از سلاح‌های الکتریکی سعی در متفرق کردن معترضان کرد و در نهایت ۵ فرد را که سن ۴ نفر آنها زیر ۱۵ سال بود و یک جوان ۱۹ ساله را، دستگیر کرد. یکی از این افراد دختری ۱۳ ساله بود. در این ماجرا چندین افسر پلیس زخمی شدند و از گروه مهاجمان ۳ قمه و یک چاقو به دست آمد. انتظار می‌رود شمار دستگیرشدگان افزایش یابد.

 

ارسال نظر