اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۰۹

خروج 13‌هزارمیلیارد تومان پول از بانک سرمایه

خانه ملت|کوچکی‌نژاد می‌گوید با احتساب جرایم، تاخیرها و سودها بیش از ۱۳‌هزارمیلیارد تومان از بانک سرمایه خارج شده و عودت داده نشده است.

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به جلسه ارائه گزارش عملکرد مالی بانک سرمایه از سوی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به کمیسیون آموزش مجلس طی هفته گذشته، گفت: در این جلسه ضمن تشریح عملکرد مالی این بانک، کارشناسان و پژوهشگران نیز توضیحاتی از دلایل پیش آمدن مشکلات، میزان منابع بانک و اینکه چه افرادی سهامداران بانک بودند به کمیسیون ارائه دادند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارشات ارائه شده پس از بررسی از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات به صحن مجلس فرستاده می‌شود، افزود: با احتساب جرایم، تاخیرها و سودها، حدود 13هزار و 220 میلیارد تومان از بانک خارج شده و بازگشت نداشته است. رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه 70‌درصد از این رقم

مشکوک‌الوصول هستند یعنی مشخص نیست 70‌درصد این پول‌ها را چه افرادی دریافت کرده‌اند، گفت: کمیسیون به دنبال دعوت از مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه در سال‌هایی است که تخلف مالی صورت گرفته است که حدودا از سال 90 تا 94 می‌شود.

 شمال کشور، دچار تنش آبی

ایلنا| خشک شدن کامل دریاچه‌ عباس‌آباد که در فهرست یونسکو ثبت ملی شده است، نشان از وقوع یک تنش آبی و ناکارآمدی در مدیریت منابع آبی شمال کشور دارد.

زمان رضا احمدی، رییس اداره محیط زیست شهرستان بهشهر با تایید خبر خشک شدن دریاچه عباس‌آباد در تشریح علت آن گفت: در سنوات قبل آب این دریاچه برای تامین آب کشاورزی استفاده می‌شد، اما از آنجایی که ورودی آب به دریاچه خوب بود، هرگز با خشکسالی مواجه نمی‌شد. در سال جاری به دلیل خشکسالی و کاهش میزان بارندگی، آبگیری دریاچه کامل نبوده است. رضا احمدی ادامه داد: آب دریاچه برای تامین آب زراعی تخلیه شده و رودهایی که به سمت دریاچه هدایت می‌شوند نیز خشک شده است. در نتیجه دریاچه عباس‌آباد به‌طور کامل خشک شده است. رییس اداره محیط زیست شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه مدتی است در حال آبگیری دریاچه هستند، افزود: البته متولی این امر امور آب منطقه‌یی است و آنها باید جوابگو باشند. حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران، نیز در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه این دریاچه ۱۰ هکتار وسعت دارد، علت خشک شدن دریاچه را مدیریت نادرست آب عنوان کرد.  

ناآگاهی زنان از حقوق شهروندی

پاد| معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: در حال حاضر یکی از کاستی‌ها این است که زنان در حقوق شهروندی، اطلاع کافی از حقوق خودشان ندارند؛ نمی‌دانند چطور وقتی وارد مشکلی می‌شوند از حق خودشان دفاع کنند. معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در حال حاضر شکاف‌هایی در مباحث زنان داریم و تلاش می‌کنیم این را کم کنیم، رسیدن به فرصت‌های برابر یکی از رویکردهای مهم این معاونت است.

ابتکار با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر نسبت بیکاری در بانوان بیشتر از مردان است، اضافه کرد: موضوع دیگر کارآفرینی برای بانوان است و علاوه بر این زنان سرپرست خانوار هدف مهم هستند و توجه به وضعیت آنها از نظر حقوقی مور توجه این معاونت است.

وی در پاسخ به اینکه چه برنامه‌یی برای اشتغال پایدار زنان و افزایش فرهنگ اشتغال‌پذیری بانوان دارید؟ اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مساله دراین زمینه توان‌افزایی زنان است، اینکه بتوانیم به زنان آموزش بدهیم تا بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند جذب بازار کار شوند یا اینکه خودشان کارآفرین شوند، هر دو اینها، دوره‌های تخصصی می‌طلبد و در بسیاری از استان‌ها این کار شروع شده است.

ابتکار اضافه کرد: می‌خواهیم منسجم‌تر این مساله را دنبال کنیم و این یک چالش مهم است؛ اینکه بانوان ما وقتی تحصیلات خوبی دارند نمی‌توانند کار پیدا کنند؛ این مساله را با جدیت دنبال می‌کنیم.

فروش اینترنتی دارو در داروخانه‌ها غیرقانونی است

خانه ملت| عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بربرخورد با فروش غیرقانونی دارو به شکل اینترنتی در داروخانه‌ها، گفت: مسوولان سازمان غذا ودارو در دوره جدید تدابیر ویژه‌یی برای مقابله با تخلفات دارویی درنظربگیرند.

رسول خضری درخصوص فروش اینترنتی دارو در داروخانه‌ها، گفت: فروش دارو به شکل اینترنتی تنها برای داروهای گران قیمتی ممکن است که نیاز به تایید سازمان‌های بیمه‌گر دارد، به‌طوری که برای صرفه‌جویی در زمان و رسیدن دارو به دست بیمار در زمان کوتاه مسوول داروخانه به‌طور آنلاین با سازمان بیمه‌گر مربوطه برای تایید دارو ارتباط برقرار می‌کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه فروش داروهای معمولی در داروخانه به شکل اینترنتی غیرقانونی است، افزود: فروش دارو بدون نسخه و حضور بیمار در داروخانه و از طریق فضای مجازی و اینترنت غیرقانونی است، البته برای فروش محصولات و مواد آرایشی استفاده از اینترنت مشکلی ندارد.

صدور شناسنامه برای کودکان با مادر ایرانی

فارس| معاون رفاهی وزارت رفاه از آغاز سرشماردی زنان ایرانی دارای همسر افغان خبر داد و گفت: صدور کارت هویت و شناسنامه برای کودکان زنان ایرانی دارای همسر افغان در کمیسیون لوایح دولت تصویب شد.

احمد میدری در آیین نکوداشت شهیندخت مولاوردی در سازمان بهزیستی گفت: هفته گذشته مساله صدور کارت هویت، شناسنامه و همچنین کارت سلامت برای کودکان زنان ایرانی دارای همسر افغان در کمیسیون لوایح دولت به تصویب رسید و امیدواریم این لایحه به زودی در دولت تصویب شود.

وی ادامه داد: از هفته گذشته سرشماری زنان ایرانی دارای همسر افغان از استان قم آغاز شده و از هفته جاری این سرشماری در کل کشور انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر