اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۶۳۲

حکم 500 ساعت کار خدماتی برای دو متکدی حرفه‌ای

 اهواز| معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز از صدور حکم انجام 500 ساعت کار خدماتی رایگان برای دو متکدی حرفه‌ای خبر داد.

احمد سراج با اشاره به جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر از سطح شهر اظهار کرد: در میان معتادان جمع‌آوری شده از سطح شهر اهواز، دو متکدی ‌حرفه‌‌ای که اعتیاد نیز داشتند و در مناطق مختلف شهر اقدام به تکدی‌گری می‌کردند، بیش از 20 بار از سطح شهر جمع‌آوری شدند اما مجددا اقدام به مصرف مواد و تکدی‌گری کرده‌اند.

او افزود: این دو متکدی را مجددا از سطح شهر جمع‌آوری کردیم و به دادستانی تحویل داده شدند. معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز گفت: این متکدیان طبق قانون ماده 529 آیین دادرسی کیفری، هر کدام به 500 ساعت کار خدماتی رایگان محکوم شدند. حکم کار خدماتی این دو متکدی در یک سامان‌سرا که محل نگهداری متکدیان و معتادان جمع‌آوری شده از سطح شهر است، اجرا می‌شود.

کوهنوردی بانوان در مشهد فقط با اجازه پدر یا همسر

مشهد|در پی انتشار بخش‌نامه‌ای منتسب به هیات کوهنوردی استان خراسان رضوی، رییس فدراسیون کوهنوردی می‌گوید که ملاک عمل فدراسیون آیین نامه‌های وزارت ورزش یا آیین‌نامه‌های داخلی فدراسیون است.

در بند ۲ بخشنامه جدید منتسب به هیات کوهنوردی استان خراسان رضوی به صراحت بیان شده است: در جهت رعایت ماده ۱۱۰۵ قانون مدنی و نیز فتاوای علمای دین، برای صیانت از بنیان و اساس خانواده‌ها، اجازه همسر برای شرکت خانم‌های متاهل و اجازه ولی قهری برای خانم‌های مجرد و نوجوانان تا سن ۲۰ سال برای حضور در برنامه‌های کوهنوردی الزامی است.رضا زارعی در مورد ممنوعیت‌هایی که برای بانوان و دختران کوهنورد در یکی از بخشنامه‌ها آماده است، اظهار کرد: این بخشنامه متعلق به هیات استانی خراسان رضوی است. هیات این استان با همکاری اداره کل ورزش استان این بخشنامه را تهیه کرده است.

تلاش برای حل موانع و مشکلات مسکن مهر مازندران

ساری|رازجویان مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران در شصت و هشتمین جلسه شورای مسکن استان اظهار امیدواری کرد با پیگیری و تلاش همه دستگاه‌های خدمات رسان و اداره کل راه و شهرسازی شاهد به سرانجام رسیدن پروژه‌های مذکور باشیم.  رازجویان اظهار داشت: با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر در استان باید با همت و تعامل دستگاه‌های زیر بنایی استان خدمات شهری و زیر بنایی پروژه‌های مذکور نیز هر چه زودتر اجرایی شود. مدیرکل دفتر فنی استانداری در ادامه تصریح کرد: مسکن دغدغه اصلی و ابتدایی برای هر خانواده‌ای محسوب شده، از این رو بر طرف کردن این مساله توسط خدمتگزاران مردم در دولت‌ها می‌تواند عاملی مهمی در جهت تعامل، همدلی و اعتماد مردم به آن دولت باشد. عبداله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در این نشست در خصوص همکاری و تعامل دستگاه‌های خدمات رسان با دست اندرکاران طرح مسکن مهر گفت: طی جلسات منظم و پیگیری‌های مجدانه مسوولان امر بسیاری از مشکلات با همفکری دستگاه‌ها مرتفع شده است.

برپایی کمپینگ‌ به جای چادر در پارک‌های لرستان

خرم آباد|معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: خانه‌های مسافر در شهر‌ها و روستاها باید استاندارد لازم را داشته باشند.گودرز امیری، اظهار کرد: با توجه به اینکه گردشگری بزرگ‌ترین ظرفیت استان‌محسوب می‌شود، بنابر این برای ارتقای کیفیت خدمات‌دهی، نوسازی و بازسازی تجهیزات هتل‌ها به عنوان پایگاه‌های اصلی اسکان مسافران باید ضوابط دیگری همچون آموزش کاربردی کارکنان و مهمان‌داران اجرایی شود.

نگاه یکسان در ارایه خدمات به مناطق الحاقی

ساری|جلسه‌ای با حضور کرمی شهردار منطقه سه، قربانی رییس اداره طرح‌های توسعه شهری شهرداری ساری، اصفهانی مسوول طرح تفصیلی شهرداری ساری و دیگر مسوولان مربوطه با موضوع ساماندهی و ارایه خدمات متوازن و یکسان به مناطق الحاقی در دفتر شهردار منطقه سه برگزار شد. مهدی کرمی، در این جلسه به روند فعالیت‌های فنی و عمرانی در مناطق الحاقی اشاره کرد و گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و بهبود در امر عبور و مرور، کاهش بار ترافیکی و هدایت آب‌های سطحی، شهرداری منطقه سه، اقداماتی همچون اصلاح ورودی، اجرای کانال، اجرای دوربرگردان، بهسازی، زیرسازی و آسفالت خیابان را در دستور کار قرار داد و اجرایی کرد. شهردار منطقه سه، به‌روزرسانی طرح جامع توسط واحد طرح تفصیلی شهرداری ساری را مورد تاکید قرار داد و گفت: به‌روزرسانی و برداشت‌های املاک، ساخت و ساز صورت گرفته در نواحی و جمع‌آوری اطلاعات جامع شهری باعث افزایش بازدهی کاری و کاهش تفکیک و ساخت و ساز‌های غیرمجاز می‌شود.

 

ارسال نظر