اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۹۶

 بازگشت جام «مارلیک» به سرزمین مادری- رشت| مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: جام مارلیک پس از 5 دهه به موطن خود بازگشت.

«رضا علیزاده» در مراسم رونمایی از جام مارلیک در موزه رشت که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: مجموعه آثار باستان‌شناسی تپه مارلیک که طی سال‌های 1339تا 1341 توسط دکتر نگهبان کشف شده بود پس از 57 سال به گیلان آورده و در موزه مردم‌شناسی شهر رشت به نمایش گذاشته شده است. او ادامه داد: جام مارلیک یکی از مهم‌ترین و اشیاء تاریخی بین‌المللی کشف شده در تپه‌های شهرستان رودبار است که بسیار ارزشمند بوده و مربوط به عصر آهن 3هزار و 250سال قبل، سده‌های 6 و 7 قبل میلاد تاریخ‌گذاری شده و این جام به همراه سایر اشیاء کشف شده پرده از رازهای ناگفته فراوانی از هزاره اول و عصر آهن برای جهانیان برداشته است.

 جشنواره کودک، سرمایه‌ای که به ثبات نیاز دارد-اصفهان| براساس تفاهمنامه منعقد شده، میزبانی اصفهان در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دایمی شد.  آیین امضای تفاهمنامه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان میان محمدمهدی حیدریان، رییس سازمان سینمایی و قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در سالن تشریفات سازمان سینمایی برگزار شد. در این جلسه همچنین تفاهمنامه الحاقیه بین شهردار اصفهان و علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی مبادله شد که براساس آن تاریخ برگزاری سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان ۸ تا ۱۴شهریور ماه سال جاری تعیین شد. بنابر این گزارش، رییس سازمان سینمایی در سخنانی ضمن ابراز رضایت و خرسندی از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان گفت: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید به عنوان سرمایه اصفهان جا بیفتد و از این بابت نیاز به ثبات، آرامش و اعتماد داریم.

 آغاز برداشت گندم در خراسان جنوبی- بیرجند| برداشت گندم از 19هزار و 900هکتار از گندم‌زارهای خراسان جنوبی آغاز شد. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از 21هزار سطح زیرکشت گندم در استان 19هزار و 900هکتار سبز شد. آقای عصمتی‌پور پیش‌بینی کرد: امسال 65 هزار تن گندم از مزارع زیرکشت این محصول در استان برداشت شود.

 برداشت بیش از 13 هزار تن انبه- زاهدان| بیش از 13هزار تن انبه از باغات سیستان و بلوچستان برداشت شد.مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باغداران این استان از اواخر فروردین به مدت یک ماه به برداشت این محصول مشغول بودند، گفت: در سال زراعی جاری 13هزار و 500 تن انبه از باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج از استان شده است. اردشیر شهرکی افزود: این میوه گرمسیری در سطح هزار و 490هکتار از باغات میوه سیستان و بلوچستان کشت شده که 980هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.  

 کنترل 8 درصدی هدر رفت برق- کرج| مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز با بیان اینکه در سال‌های گذشته میزان هدرروی برق در استان بیش از 20درصد بود، گفت: اکنون با اقدامات فنی 8 درصد این هدرروی‌ها کنترل شده است.اسکندری در نوزدهمین سمینار سالانه مدیریت مصرف انرژی الکتریکی ویژه صنایع استان البرز تصریح کرد: درحال حاضر میزان هدرروی انرژی الکتریکی در این استان 12درصد است که باید کنترل شود. او با بیان اینکه مصارف بی‌رویه برق در البرز و کشور هزینه‌های گزافی روی دست اقتصاد و جامعه می‌گذارد، گفت: در شرایط کنونی که انرژی برق با هزینه بالا تولید می‌شود باید از هدرروی برق و مصرف بی‌رویه آن جلوگیری کرد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز از واحدهای تولیدی و صنعتی خواست به سمت انرژی‌های پاک و نو حرکت کنند و تحول اساسی در تولید انرژی نو پدید آورند.

  حمایت شهرداری اصفهان از تولیدکنندگان و نفرات برتر حوزه پژوهش گل و گیاه- اصفهان|

هفتمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه از 24 تا 29 اردیبهشت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در حال برگزاری است. کشاورز، مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به حمایت شهرداری اصفهان از تولیدکنندگان داخلی گفت: این سازمان با راه‌اندازی بازارهای گل وگیاه و ماهی‌های زینتی و بازار گیاهان دارویی و برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های متعدد سعی کرده در راستای حمایت از تولیدات و تولیدکنندگان داخلی و همچنین افزایش کیفیت محصولات و تولیدات داخلی گام بردارد.

 

ارسال نظر