صدور حکم خاوری و 3متهم پرونده مه‌آفرید

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۴۲۱
صدور حکم خاوری و 3متهم پرونده مه‌آفرید

رییس‌کل دادگستری استان تهران از صدور حکم خاوری مدیرعامل متواری بانک ملی و سه متهم پرونده موسوم به فساد 3هزار میلیاردی خبر داد و گفت: خاوری در هر چهار مورد اتهامی مجرم و به حبس طویل‌المدت محکوم شده است.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم درباره پرونده محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی که به خارج از کشور فرار کرده و از متهمان پرونده فساد 3هزار میلیاردی محسوب می‌شود اظهار کرد: حکم پرونده خاوری صادر و این فرد به حبس طویل‌المدت محکوم شده اما چون هنوز حکم قطعی نشده است، نمی‌توانیم جزئیات پرونده و حکم را اعلام کنیم.

رییس‌کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: خاوری چهار عنوان اتهامی داشت که در کیفرخواست صادره از سوی دادسرا به آنها اشاره شده بود و دادگاه وی را در مورد هر چهار مورد اتهامی محکوم کرده است.

اسماعیلی همچنین از صدور حکم سه متهم دیگر پرونده موسوم به فساد 3هزار میلیاردی خبر داد و گفت: بر اساس اعلام دادگاه، حکم این افراد نیز صادر شده اما از جزئیات حکم اطلاع ندارم.

وی درباره خبر منتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر کشته شدن خاوری در کانادا اظهار کرد: من هم این خبر را دیدم اما بعید می‌دانم، صحت داشته باشد ضمن اینکه مرجع تایید یا تکذیب این خبر دادگستری نیست و باید مراجع دیگر در این خصوص اظهارنظر کنند.

رییس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا دادسرا دستور جدیدی در ارتباط با استرداد خاوری به پلیس اینترپل داده است یا خیر، افزود: همان دستورات قبلی است و دستور جدیدی به اینترپل داده نشده اما قطعا در صورت قطعیت یافتن حکم صادره، دادسرا با جدیت بیشتری استرداد خاوری را از طریق اینترپل پیگیری می‌کند.

 

 

ارسال نظر