مصرف گاز باز هم افزایشی شد

۱۴۰۱/۱۱/۲۴ - ۰۵:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۸۵۱۹
مصرف گاز باز هم افزایشی شد

سخنگوی شرکت ملی گاز از افزایش مجدد مصرف گاز در کشور خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز به بیش از ۶۵۱ میلیون متر مکعب رسیده و اکنون شبکه پایدار است و مشکلی برای تامین گاز وچود ندارد.

به گزارش ایسنا، عباس اعظمی با اشاره به آخرین وضعیت مصرف گاز در کشور، اظهار کرد: ۷۵ درصد از مصرف گاز مربوط به بخش خانگی، تجاری و صنایع عمده بوده، درحال حاضر مصرف گاز عدد بالایی دارد و برای اینکه خدمتگزاران بتوانند گاز را تامین کنند و شاهد پایداری باشیم رعایت الگو مصرف بسیار کمک‌رسان است.

وی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین میزان مصرف گاز را دارند، تاکید کرد: در شرایط کنونی مصرف گاز تهران ۱۱۷ میلیون مترمکعب، خراسان رضوی ۵۸ میلیون مترمکعب، اصفهان ۴۵ میلیون مترمکعب و مازندارن به ۴۳ میلیون مترمکعب است که درواقع این استان‌ها بالاترین عدد مصرفی گاز را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی شرکت ملی گاز در خصوص احتمال افت فشار یا قطع گاز در کشور گفت: قطع گاز به هیچ عنوان اتفاق نخواهد افتاد اما باید توجه داشت که این سامانه طی روزهای آینده نیز در کشور فعال بوده و حتما حفظ پایداری مستلزم مدیریت شدت مصرف انرژی است.

اعظمی با بیان اینکه تمام بخش‌های تولید، پالایش، انتقال و همچنین توزیع از طریق شبکه با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند، گفت: در شرایط کنونی تاسیسات به‌طور شبانه روزی در مدار هستند اما در بخش مصرف صرفه‌جویی و مدیریتی که انجام می‌شود در حفظ پایداری تامین گاز شهرها بسیار با اهمیت است.

 

ارسال نظر