پروژه شبدر تیک تاک آغاز شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۸ - ۱۴:۳۳:۲۱
کد خبر: ۲۰۰۶۸۴
پروژه شبدر تیک تاک آغاز شد

پارلمان اروپا، کمیسیون اروپا و شورای اتحادیه اروپا، اخیرا با استناد به نگرانی‌های امنیتی نسبت به تیک تاک، استفاده از این اپلیکیشن چینی را در گوشی‌ها و دستگاه‌های اداری دیگر خود ممنوع کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این بین، کاخ سفید از قانونی حمایت کرده که به دولت برای ممنوعیت اپلیکیشن تیک تاک و سایر فناوری‌های خارجی که تهدیدهای امنیت ملی ایجاد می‌کنند، اختیارات جدید می‌دهد.

تیک تاک در یک کنفرانس خبری اعلام کرد امسال، ذخیره سازی اطلاعات کاربران اروپایی در این منطقه را آغاز خواهد کرد و انتقال اطلاعات به اروپا تا سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا می‌کند. در راستای این اقدام، تیک تاک تائید کرد به زودی دیتاسنتر دومی را در ایرلند و دیتاسنتر دیگری را در منطقه هامار نروژ خواهد گشود. این دیتاسنترها توسط شرکت دیگری اداره خواهند شد.

این شرکت اعلام کرد انتقال اطلاعات به خارج از اروپا را کاهش داده و دسترسی کارمندان به اطلاعات کاربران این پلتفرم را محدود خواهد کرد.

تیک تاک استراتژی مشابهی در آمریکا با نام پروژه تگزاس دارد تا خصومت قانونگذاران آمریکایی را برطرف کند.

در این بین، دیده بان امنیت سایبری جمهوری چک نسبت به استفاده از تیک تاک هشدار داد و به شمار رو به رشد آژانس‌های غربی پیوست که مدعی هستند این اپلیکیشن ویدئویی چینی، ریسک امنیتی دارد. آژانش NUKIB توصیه کرد تیک تاک در گوشی‌هایی که کاربرانشان، به زیرساخت حساس و مهم دسترسی دارند، نصب نشود. همچنین از سیاستمداران و مقامات دولتی خواست از استفاده از تیک تاک، خودداری کنند و اعلام کرد عموم مردم برای استفاده از تیک تاک و خصوصا اشتراک گذاری محتوا در این پلتفرم، باید تجدیدنظر کنند.

بر اساس گزارش رویترز، بایت دنس که شرکت مادر تیک تاک است، اعلام کرده است نگرانی‌ها نسبت به این اپلیکیشن، بر مبنای اطلاعات نادرست بوده و استفاده از آن برای جاسوسی را انکار کرده است. پکن هم منکر داشتن هر گونه نیتی برای استفاده از این اپلیکیشن برای جاسوسی شده است.

ارسال نظر