رویداد

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۰:۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۷۸۱

ممنوعیت پسوردهای ضعیف در انگلیس

تلگراف| دولت انگلیس تصمیم دارد استفاده از پسوردهای آسان در دستگاه‌های خانگی متصل به اینترنت اشیا را ممنوع کند. در حال حاضر صدها میلیون دستگاه، از عروسک هوشمند گرفته تا ماشین لباسشویی دیجیتال به اینترنت متصل هستند. دیوید لیدینگتون یکی از سیاستمداران محافظه کار انگلیس در یادداشتی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: اما این دستگاه‌ها خطر امنیتی فزاینده‌ای به حساب می‌آیند زیرا در برابر حملات سایبری و هک ضعیف هستند. ما باید اکنون ریسک‌های امنیتی را کنترل کنیم. بیشتر اوقات این ریسک‌ها در همین دستگاه‌ها هستند.

دولت انگلیس تخمین می‌زند به‌زودی تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت به ۴۲۰ میلیون واحد می‌رسد. این در حالی است که محققان قبلا هشدار داده‌اند که حدود ۱۵ درصد دستگاه‌های متفرقه را می‌توان به وسیله یک جست‌وجوی ساده گوگل هک کرد. به هرحال طبق راهنمای جدیدی که در هفته جاری در انگلیس ارایه می‌شود شرکت‌های تولید کننده باید پسوردهای ساده را مسدود کنند، همچنین پسوردهای پیش فرض روی دستگاه‌های اینترنت اشیا نیز باید مسدود شوند.

همچنین به گفته مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس، خرده‌فروشی‌ها نیز باید از ارایه محصولاتی که این استانداردها را ندارد، خودداری کنند.

تصاویر سه بعدی  به فیس‌بوک می‌آیند

ورج | به نظر می‌رسد که فیس‌بوک از این پس قصد دارد قابلیت پشتیبانی از تصاویر سه بعدی را به پلت‌فرم خود اضافه کند. با توجه به آنکه شبکه اجتماعی فیس‌بوک در مدت‌های اخیر به خاطر سریال دنباله‌دار رسوایی‌هایش به‌شدت از سوی کاربران و منتقدان و همچنین نهادهای امنیتی و سیاسی تحت فشار قرار گرفته بود، حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد با قابلیت‌های جدید نظر خیل عظیمی از کاربران و طرفداران را به سمت و سوی خود جلب کند تا بتواند بخشی از آبروی از دست رفته خود را بازیابی کند.

فیس‌بوک بدین منظور سعی کرده قابلیت پشتیبانی از تصاویر سه بعدی را به پلت‌فرم خود بیفزاید تا کاربران بتوانند در صفحه خبری نیوزفید و با بهره‌گیری از هدست واقعیت مجازی مخصوص اینگونه تصاویر را مشاهده کنند و تجربه لذت‌بخش‌تری را در استفاده از این شبکه اجتماعی داشته باشند. در تصاویر سه بعدی کاربران قادر خواهند بود علاوه بر تصویر صحنه موردنظر، عمق و حرکت را نیز مشاهده کنند که این مساله باعث می‌شود تصویر بسیار زنده و مشابه به واقعیت آن به نظر بیاید.

کاربران همچنین می‌توانند با گرفتن یک عکس با یک گوشی هوشمندی که قادر به ثبت تصاویر سه بعدی (مجهز به دوربین دوگانه) است، بگیرند و با دیگران بر روی پروفایل شخصی خود به اشتراک بگذارند. مخاطبان نیز با جابه‌جایی علامت بر روی تصویر، می‌توانند موجب چرخش عکس شده و از طریق آن به صحنه موردنظر بنگرند.

نقض حریم شخصی توییتر را زیر ذره بین اروپا برد

دیجیتال‌ترندز| شبکه اجتماعی توییتر تحت‌تاثیر گرداوری داده‌های مربوط به سرویس کوتاه‌کننده لینک مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.

سازمان رگولاتوری و تنظیم مقررات در ایرلند به تازگی تحقیقات جدیدی را در خصوص داده‌های جمع‌آوری شده مربوط به سرویس کوتاه کننده لینک در توییتر آغاز کرده است که به درخواست محققان فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری در انگلستان و با بهره‌گیری از قانون محافظت از حریم خصوصی در اروپا (GDPR) دنبال و پیگیری می‌شود.

مایکل ویلی، به عنوان سرپرست این گروه از پژوهشگران، اعلام کرده بود که پس از بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد که شبکه اجتماعی توییتر اطلاعات و داده‌های مربوط به سرویس کوتاه کننده لینک را جمع اوری کرده است. به گفته وی، معلوم نیست این اطلاعات به چه منظوری گرداوری شده است و کجا نگهداری و ذخیره شده است.

ماه مه سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که قانون جامع محافظت از حریم خصوصی کاربران اینترنتی در اروپا به تصویب رسید. طبق این قانون، شهروندان و محققان حق خواهند داشت در خصوص نحوه عملکرد و جمع‌آوری داده توسط شرکت‌های مختلف اعم از غول‌های تکنولوژی سوال و پرسش بپرسند و خواستار پیگیری مطالبات و خواسته‌های خود باشند.

۱۵ درصد از پهنای باند اینترنت به «نتفلیکس» تعلق دارد

فست مد| گزارش‌ها حاکی است که شبکه پخش آنلاین نتفلیکس به عنوان بزرگ‌ترین پلت‌فرم استریم آنلاین فیلم و سریال در جهان، بالغ بر ۱۵ درصد از پهنای باند اینترنت جهانی را به خود اختصاص داده است. ‌ این روزها که اینترنت و سرویس‌های مبتنی بر آن تمام بخش‌های مختلف زندگی ما را در برگرفته‌ است، خیل عظیمی از کاربران حتی فیلم و سریال‌های موردعلاقه خود را نیز از طریق شبکه‌های استریم و پخش آنلاین و اینترنتی مشاهده و تماشا می‌کنند. تماشای فیلم از طریق این شبکه‌های اینترنتی بدین صورت است که کاربران با پرداخت مبلغی پول و شارژ ماهانه بسته‌های اینترنتی، قادر خواهند بود تمامی فیلم و سریال‌های موجود در این شبکه‌ها را مشاهده و تماشا کنند. نتفلیکس بدون شک یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین شبکه‌های آنلاین برای پخش آنلاین فیلم و سریال محسوب می‌شود و حالا با اختصاص بیش از ۱۵ درصد از پهنای باند اینترنت در جهان، معلوم شد که محبوبیت و کاربرد آن توسط کاربران جهانی چقدر زیاد است. نتفلیکس در سال‌های اخیر رشد و شکوفایی بسیار خوبی را تجربه کرده است و توانسته به عملکرد موفقیت‌آمیزی در به اشتراک‌گذاری ویدیو در جهان دست یابد. حالا تازه‌ترین گزارش Global Internet Phenomena که ازسوی محققان موسسه Sanvine منتشر شده، نشان می‌دهد که محتوای ویدیویی ۵۸ درصد از ترافیک دریافتی کاربران اینترنتی در جهان را به خود اختصاص داده است.

پهپاد خورشیدی خودرانی که یک سال پرواز می‌کند

گیزمگ| نسخه‌ای از پهپاد خورشیدی موسوم به  ApusDuo  تنها بخشی از طرح نهایی برنامه‌ریزی شده است که دارای بال‌هایی با طول ۲۸ متر خواهد بود و می‌تواند تا یک سال بدون وقفه پرواز کند.

بشر یک گام دیگر به دستیابی به هوانورد خودران و پرواز در ارتفاع به مدت طولانی نزدیک شده است.

شرکت UAVOS  اعلام کرده است که یک نمونه اولیه از هواپیمای موسوم به ApusDuo  خود را با موفقیت آزمایش کرده است و این هوانورد خارق‌العاده، مرحله اول آزمایشات پرواز را به اتمام رسانده است. در واقع این هوانورد برای پر کردن فضای خلأ میان پهپادها و ماهواره‌ها طراحی شده است، چرا که می‌تواند در ارتفاع ۲۰ هزار متری پرواز کند و از این نقطه قادر به نظارت بر محیط جو و محیط زیست زمین، ارایه اینترنت پرتابل یا ارتباطات رادیویی از راه دور و یا انجام عملیات‌های نظارتی نظامی است. این هوانورد از دو بال بلند موازی متصل و سه میله عمودی که در انتهای هر کدام یک پروانه تعبیه شده، ساخته شده است. طبق گفته سازنده، بال‌ها از پنل‌های خورشیدی قدرت می‌گیرند و می‌توانند بطور مستقل خم شوند تا بتوانند هوانورد را در مدت طولانی در حال پرواز نگه دارند که این امر تا یک سال بطور پیوسته هم امکانپذیر است. در حال حاضر برای به پرواز درآوردن این هوانورد، نیاز به سه نفر است تا هر کدام یکی از میله‌ها را در دست داشته باشند و همزمان با به چرخش درآمدن پروانه‌ها، آن را به سمت آسمان رها کنند.

 

ارسال نظر