از منطقه

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۹۵

حمله انتحاری کابل با بیش از 60 کشته و زخمی

حمله بمب‌گذار انتحاری به مسجدی متعلق به شیعیان در شهر کابل دست‌کم ۲۷کشته و ۳۵ زخمی بر جای گذاشت.داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. این انفجار در زمان برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در مسجدی موسوم به باقرالعلوم در منطقه دارالامان در شهر کابل رخ داد. به‌گزارش بی‌بی‌سی، بمب‌گذار انتحاری بعد از ورود به مسجد جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد.

حمله به مسجد باقرالعلوم دومین حمله‌یی بود که دوشنبه در پایتخت افغانستان صورت گرفت. در انفجاری دیگر در ساعات اولیه دوشنبه در نزدیکی منطقه بگرام در کابل دو نفر مجروح شدند.


سهم 18 درصدی ترکیه از بازار خودرو دنیا

ترکیه 18درصد از سهم بازار خودرو دنیا را به خود اختصاص داده است. بنا به گزارش آناتولی، ضیا آلپ گولان رییس هیات‌مدیره انجمن نمایندگی‌های مجاز خودرو ترکیه گفته است: «درصد خودروهایی که در ترکیه پس از تولید به کارخانه بازگردانده می‌شوند پایین بوده و از این منظر در پایین فهرست کشورها قرار می‌گیرد و این یکی از معیارهای مهم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ترکیه است.» وی گفته «تولید خودرو در ترکیه با سرعت ادامه دارد و سال گذشته از این لحاظ سال خوبی بود.»


دستگیری‌های گسترده به اتهام پولشویی در عربستان

پلیس عربستان 30 نفر را به اتهام دست داشتن در بزرگ‌ترین پولشویی در تاریخ این کشور پادشاهی دستگیر کرد. به گزارش اسپوتنیک، با توجه به شواهد موجود مبلغ محاسبه شده در این پولشویی16 میلیارد ریال (4.27 میلیارد دلار) است. در بین افراد دستگیر شده، شهروندان چند کشور مختلف قرار دارند. پس از بازجویی از 15 نفر از این افراد، آنها آزاد و 15 نفر دیگر همچنان در بازداشت هستند. گفته شده، پولشویی از طریق یک حساب بانکی جعلی متعلق به شرکت‌های نامشخص صورت گرفته و مبلغ زیادی از این پول‌ها در بانک‌های خارج از عربستان است.


شهروندان ترکیه بدون روادید به ازبکستان می‌روند

مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه کشورش ازبکستان را شریک مهم خود در آسیای میانه به حساب می‌آورد، در یک نشست خبری گفت که احتمالا ازبکستان قانون مربوط به نیاز به اخذ روادید توسط شهروندان ترکیه را برای سفر به این کشور لغو خواهد کرد. وزیرخارجه ترکیه پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته همراه با هیاتی به سرپرستی رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری این کشور از ازبکستان دیدار کرد و در این نشست خبری از باز شدن مرحله جدیدی از روابط کشورش با ازبکستان سخن گفت. چاوش اوغلو اعلام کرد: «ما برای شهروندان ازبکستان نظام روادید را کنار گذاشته‌ایم و اکنون در این مرحله از روابط، منتظریم که ازبکستان هم نظام سفر با روادید را برای شهروندان ما لغو کند.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر