سی‌امین روز آلوده پایتخت در زمستان

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۰۳

با وجود شرایط پایداری هوا که از ابتدای هفته جاری در آسمان تهران برقرار شده، سی‌امین روز هوای آلوده زمستان امسال به ثبت رسید.

به گزارش مهر، لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: از ابتدای زمستان سال جاری تاکنون هوا ۱۸ روز سالم و ۳۰ روز ناسالم بوده که ۲۶ روز آن ناسالم برای گروه‌های حساس و ۴ روز آن در شرایط اضطرار قرار داشته است. به گفته نظری، شاخص ۲۴ساعت اخیر هوای تهران روز گذشته روی عدد ۱۳۲ و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است و آن‌گونه که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد، امروز نیز شرایط هوایی به همین ترتیب آلوده خواهد بود. آن‌گونه که در گزارش سیاهه انتشار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آمده، هر روز حدود ۲هزار تن انواع آلاینده‌های جوی شامل مونواکسیدکربن، دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد و ذرات معلق توسط وسایل نقلیه در تهران تولید می‌شود و هرگونه پایداری هوا موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود. کامیون‌ها، خودروهای کاربراتوری و موتورسیکلت‌ها بیشترین نقش را در آلودگی هوای سال‌های اخیر تهران داشته و دارند.

به گروه‌های حساس شامل سالمندان، بانوان باردار، بیماران قلبی و ریوی، ورزشکاران و کودکان توصیه می‌شود امروز تا حد ممکن از تردد غیرضرور و طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر