آرامكو بارگيري نفت در راس تنوره را پس از 4 ماه توقف از سر گرفت
شركت آرامكوي عربستان در روز جمعه بارگيري نفت را در پايانه راس تنوره، پس از توقفي نزديك به چهار ماهه از سرگرفت.
به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از رويترز، دادههاي حملونقل شركت LSEG نشان ميدهد شركت آرامكوي عربستان در روز جمعه بارگيري نفت را در پايانه راس تنوره در خليج فارس، پس از توقفي نزديك به چهار ماهه، از سر گرفته است. بر اساس اين دادهها، دو فروند نفتكش بسيار بزرگ خام در حال بارگيري نفت در اين پايانه مشاهده شدند و يك فروند نفتكش ديگر نيز در نزديكي آن در انتظار بود. هر يك از اين نفتكشهاي بزرگ ظرفيت بارگيري 2 ميليون بشكه نفت را دارند. دادهها نشان ميدهند كه اين غول انرژي عربستان، آخرين بار در 8 مارس يك محموله نفتي را از بندر راس تنوره به مقصد چين بارگيري كرده بود. پس از آن، بستن تنگه هرمز توسط ايران در جريان جنگ با امريكا و رژيم صهيونيستي كه مانع از ورود كشتيها به خليج فارس شد، عربستان را مجبور كرد تا تمام صادرات خود را به بندر ينبع در درياي سرخ منتقل كند. توليدكنندگان خاورميانه پس از آنكه ايران و امريكا يك توافق موقت براي توقف جنگ امضا كردند، در حال افزايش توليد و صادرات خود هستند.