كاركنان متا با مهارتهاي هوش مصنوعي رتبهبندي ميشوند
شركت متا از سال آينده، عملكرد كاركنانش را بر اساس استفاده آنان از هوش مصنوعي ارزيابي خواهد كرد. به گزارش ايسنا، متا قصد دارد كاركنان را بر اساس نحوه استفاده از هوش مصنوعي براي دستيابي به نتايج و ساخت ابزارهايي ارزيابي كند كه ميتوانند بهطور قابل توجهي در افزايش بهرهوري موثر باشند.
شركت متا از سال آينده، عملكرد كاركنانش را بر اساس استفاده آنان از هوش مصنوعي ارزيابي خواهد كرد. به گزارش ايسنا، متا قصد دارد كاركنان را بر اساس نحوه استفاده از هوش مصنوعي براي دستيابي به نتايج و ساخت ابزارهايي ارزيابي كند كه ميتوانند بهطور قابل توجهي در افزايش بهرهوري موثر باشند. با اين حال، معيارهاي استفاده از هوش مصنوعي، در ارزيابيهاي سالانه ۲۰۲۵ لحاظ نخواهد شد، اما كاركنان بايد موفقيتهاي حاصل از هوش مصنوعي را در ارزيابيهاي ذكر كنند. سخنگوي متا به بيانيه قبلي در مورد پذيرش هوش مصنوعي اشاره و اظهار كرد: اين موضوع به خوبي شناخته شده كه اولويت ما، استفاده از هوش مصنوعي براي كمك به كاركنان در كارهاي روزمره خود است. اين اقدام نشاندهنده تغييرات گستردهتري در فرهنگ شركتي امريكا به سمت فرهنگ مبتني بر هوش مصنوعي است. شركتهاي بزرگ فناوري مانند مايكروسافت، گوگل و آمازون نيز كاركنان را به استفاده بيشتر از هوش مصنوعي تشويق ميكنند. متا همچنين روند استخدام در اين شركت را با اجازه دادن به متقاضيان شغلي براي استفاده از هوش مصنوعي در مصاحبههاي برنامهنويسي تغيير داده است تا پذيرش هوش مصنوعي را تشويق كند. اكنون اين شركت آماده است تا كاركناني كه از هوش مصنوعي براي دستيابي به نتايج معنادار استفاده ميكنند را مورد تقدير و پاداش قرار دهد. سايت بيزينس اينسايدر گزارش كرد، متا همچنين در حال تغيير نحوه نوشتن ارزيابيهاي عملكرد و بازخوردها توسط كاركنان است و استفاده از «دستيار عملكرد هوش مصنوعي» در چرخه ارزيابي عملكرد سال جاري از هشتم دسامبر را اعلام كرده است.
