بسياري از قطعات اتوبوس‌هاي داخلي، وارداتي است

۱۴۰۴/۰۸/۰۷ - ۰۱:۳۲:۱۹
کد خبر: ۳۶۳۵۳۴

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: بيش از ۸۵ درصد هزينه قطعات خودروسازان در داخل كشور نياز به ارز دارد؛ بسياري از قطعات اتوبوس‌هاي داخلي نيز وارداتي است و بايد براي خريد آن ارز تخصيص داد.

به گزارش ايسنا، محسن هرمزي اظهار كرد: در بخش واگن‌ها اگر همكاري رييس‌جمهور و رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها وجود نداشت، اتفاقي رقم نمي‌خورد. اگر شهردار تهران پيش قدم نمي‌شد و ۹ درصد پيش پرداخت را انجام نمي‌داد و بنده و مديرعامل شركت واگن‌سازي ورود نمي‌كرديم، اين اتفاق رقم نمي‌خورد. امروز حساب‌هاي شخصي ما هم بسته شده و جزو بدهكاران به بانك مركزي هستيم.او با اعلام اينكه زمان طراحي و توليد قطارها ۲۴ ماه اعلام شده بود، گفت: وقتي پيش پرداخت را در سال ۱۴۰۲ انجام داديم، توليد آن آغاز شد. بنده سوگند ياد كردم كه پشت تريبون شورا خلاف واقع نگويم. ساخت قطار از سال گذشته آغاز شده بود و روزهاي آينده به خط تست مي‌رود. هرمزي با بيان اينكه ما با تمام توليدكنندگان داخلي كه توان توليد داشتند، قرارداد اتوبوس‌هاي برقي و ديزلي منعقد كرديم، اظهار كرد: يكي از توليد‌كنندگان ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ما تحويل داد كه ۱۰۰ دستگاه در سفر اربعين خراب شد. ما توانستيم ضمانتنامه‌هاي خودروسازي را كه با ما قرارداد داشت و به تكاليف خود عمل نكرد، با كمك دادستاني حل و فصل كنيم.معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه اتوبوس‌هاي ۱۸ و ۲۵ متري در كشور توليد نمي‌شود، گفت: ما سراغ جايي رفتيم كه امكان توليد آن را دارد. علاوه بر اين خودروي سواري برقي توليدي در كشور براي خريد تاكسي‌ها وجود ندارد. او ادامه داد: ما در كارخانه‌هاي ديگر نيز توافقاتي براي بومي‌سازي توليد اين اتوبوس‌ها در داخل كشور داشتيم. خريدها با هماهنگي كميته فني اتوبوسراني انجام شده است. به هر شكل اگر همكاري و همراهي شورا وجود نداشت نمي‌توانستيم اين مهم را به نتيجه برسانيم.