۵۷ درصد فوتيهاي تصادفات پايتخت موتورسواراناند
رييس اداره تصادفات پليس راهور تهران، با اشاره به افزايش تصادفات فوتي ناشي از سرعت بالا گفت: ۵۷ درصد فوتيهاي تصادفات پايتخت، موتورسواراناند. سرهنگ رابعه جوانبخت، رييس اداره تصادفات پليس راهور تهران بزرگ در يك برنامه تلويزيوني، با اشاره به تصادفات فوتي ناشي از سرعت بالا در معابر پايتخت، اعلام كرد كه نبستن كمربند ايمني عامل اصلي مرگ سرنشينان در اين حوادث بوده است.
رييس اداره تصادفات پليس راهور تهران، با اشاره به افزايش تصادفات فوتي ناشي از سرعت بالا گفت: ۵۷ درصد فوتيهاي تصادفات پايتخت، موتورسواراناند. سرهنگ رابعه جوانبخت، رييس اداره تصادفات پليس راهور تهران بزرگ در يك برنامه تلويزيوني، با اشاره به تصادفات فوتي ناشي از سرعت بالا در معابر پايتخت، اعلام كرد كه نبستن كمربند ايمني عامل اصلي مرگ سرنشينان در اين حوادث بوده است. سرهنگ جوانبخت، گفت: سرعت بالا و عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه، علت اصلي وقوع تصادفات است؛ اما آنچه جان افراد را ميگيرد، نبستن كمربند ايمني است. در تصادفات اخير، سرنشينان به دليل عدم استفاده از كمربند ايمني از خودرو به بيرون پرت شده و جان خود را از دست دادهاند. وي افزود: بررسيهاي ما نشان ميدهد كه از ابتداي سال جاري، ۳۱ درصد از تصادفات فوتي به دليل عدم كنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه رخ داده است. در اين ميان، ۵۷ درصد از تصادفات فوتي مربوط به موتورسواران، ۳۶ درصد مربوط به خودروها و ۷ درصد مربوط به عابران پياده بوده كه همگي عامل سرعت بالا در آنها نقش داشته است. سرهنگ جوانبخت با اشاره بهشدت تصادفات در سرعتهاي بالا گفت: وقتي سرعت افزايش مييابد، شدت برخورد نيز بيشتر ميشود و آسيبها بهگونهاي است كه جراحات به فوت تبديل ميشود. وي درباره محل وقوع اين تصادفات اظهار داشت: ۶۲ درصد از تصادفات فوتي در بزرگراهها، ۳۴ درصد در معابر اصلي و ۴ درصد در معابر فرعي رخ دادهاند. همچنين بيشترين زمان وقوع اين تصادفات بين ساعات ۰۰: ۰۰ تا 00: 04 با ۳۵ درصد، سپس از 00: 20 تا 00: 24 با ۲۱ درصد و از 00: 04 تا 00: 08 با ۱۳ درصد بوده است. خلوتي معابر و تاريكي هوا نقش مهمي در افزايش اين حوادث دارد.
