اپليكيشن «زوراسيف» براي محافظت از افراد مسن در فضاي آنلاين عرضه مي‌شود

۱۴۰۴/۰۷/۲۲ - ۰۱:۰۵:۴۸
کد خبر: ۳۶۱۴۵۱

استارت‌آپ «زوراسيف» با عرضه اپليكيشن جديد خود مي‌خواهد از افراد مسن در برابر آسيب‌هاي فضاي آنلاين محافظت كند.

به گزارش ايسنا، به غير از برنامه‌هاي آنتي‌ويروس، صنعت امنيت سايبري به‌طور سنتي با كسب‌وكارها در ارتباط بوده است و كاربران عادي اينترنت براي محافظت از خود به حال خود رها شده‌اند. افراد مسن‌تر كه با اينترنت و تلفن‌هاي هوشمند بزرگ نشده‌اند، شايد آسيب‌پذيرترين افراد باشند. به نقل از تك كرانچ، استارت‌آپ «زوراسيف» (ZoraSafe) كه توسط دو خواهر به نام‌هاي «كاترين كارو» (Catherine Karow) و «الي كينگ كارو» (Ellie King Karow) تأسيس شده است، مي‌خواهد وارد عمل شود و به افراد مسن كمك كند. پيش از نشست «تك‌كرانچ ديسراپت» (TechCrunch Disrupt) كه در آن زوراسيف بخشي از رقابت «استارت‌آپ بترفيلد» (Startup Battlefield) خواهد بود، كاترين و الي گفتند ايده آنها ايجاد اپليكيشني است كه نه تنها از افراد مسن در برابر كلاهبرداران و هكرها محافظت ‌كند، بلكه به آنها بياموزد كه چگونه از طريق آموزش‌هاي دريافتي در امان بمانند. اين اپليكيشن هنوز عرضه نشده است، اما كاترين و الي انتظار دارند كه تا يك ماه ديگر آن را عرضه كنند. آنها گفتند كه هزينه اشتراك ماهانه براي مشتركين به صورت انفرادي ۱۲.۹۹ دلار خواهد بود و براي طرح‌هاي خانوادگي و گروهي، هزينه بالاتري خواهد داشت. كاترين در يك تماس تلفني توضيح داد كه نسخه اول اين اپليكيشن داراي چندين ويژگي خواهد بود مانند حالت اسكن كدهاي QR براي بدافزار يا فيشينگ، امكان فرستادن پيامك‌ها و ايميل‌هاي مشكوك به زوراسيف براي بررسي آنها و قابليتي براي انتشار يك كلاهبرداري يا تهديد شناخته‌شده در اپليكيشن تا به يك پايگاه داده اضافه شود و به ساير كاربران كمك كند. نسخه‌هاي آينده شامل ويژگي‌ ديگري نيز خواهند بود كه به كاربران امكان مي‌دهد زوراسيف را به يك تماس تلفني مشكوك متصل كنند تا سيستم هوش مصنوعي شركت بتواند تشخيص دهد كه آيا اين يك كلاهبرداري است يا يك تماس جعلي. با وجود اين، كاترين خاطرنشان كرد كه در صورت اجراي اين ويژگي، اپليكيشن به تماس‌ها گوش نمي‌دهد يا آنها را ضبط نمي‌كند. الي گفت: به محض اينكه اپليكيشن يك تهديد را تشخيص دهد، صفحه گفت‌وگو را باز مي‌كند تا به كاربر توضيح دهد كه آن تهديد چه بوده و به او آموزش مي‌دهد چگونه در آينده موقعيت‌هاي مشابه را تشخيص دهد و با آنها مقابله كند. هدف اصلي اين كار، ايجاد انعطاف‌پذيري است و اميدواريم به گونه‌اي باشد كه حتي اگر مستقيماً با اپليكيشن در تعامل نيستيد، هنگام تعامل آنلاين كمي هوشيارتر باشيد. الي خاطرنشان كرد كه موتور هوش مصنوعي با در نظر گرفتن حريم خصوصي طراحي شده است و ۸۵ درصد پردازش را روي دستگاه و تنها ۱۵ درصد را در فضاي ابري انجام مي‌دهد. به ادعاي الي، اطلاعات شخصي كاربران پيش از خروج از اپليكيشن پاكسازي خواهد شد. كاترين همچنين گفت كه آنها در حال برنامه‌ريزي براي ساخت يك برچسب NFC هستند كه در قاب‌ گوشي تعبيه مي‌شود تا كاربران بتوانند در صورت دريافت تماس جعلي يا به زمين افتادن و نياز به هشدار دادن به مراقبان خود، به سرعت اپليكيشن را باز كنند.