امكان راهاندازي اپليكيشنها در «چتجيپيتي» فراهم شد
«چتجيپيتي» به قابليت جديدي مجهز شده است كه امكان راهاندازي اپليكيشنها در اين چتبات را براي توسعهدهندگان فراهم ميكند. به گزارش ايسنا، شركت «اوپنايآي» (OpenAI) در حال راهاندازي روش جديدي جديد براي توسعهدهندگان جهت ساخت اپليكيشنها در چتبات هوش مصنوعي «چتجيپيتي» (ChatGPT) است.
«چتجيپيتي» به قابليت جديدي مجهز شده است كه امكان راهاندازي اپليكيشنها در اين چتبات را براي توسعهدهندگان فراهم ميكند. به گزارش ايسنا، شركت «اوپنايآي» (OpenAI) در حال راهاندازي روش جديدي جديد براي توسعهدهندگان جهت ساخت اپليكيشنها در چتبات هوش مصنوعي «چتجيپيتي» (ChatGPT) است. به نقل از تك كرانچ، كاربران چتجيپيتي از روز دوشنبه توانستند به اپليكيشنهاي تعاملي شركتهايي مانند «بوكينگ.كام» (Booking.com)، «اكسپديا» (Expedia)، «اسپاتيفاي» (Spotify)، «فيگما» (Figma)، «كورسرا» (Coursera)، «زيلو» (Zillow) و «كانوا» (Canva) دسترسي داشته باشند. همچنين، اوپنايآي در حال راهاندازي يك پيشنمايش از «Apps SDK» است كه مانند جعبهابزار توسعهدهندگان براي ساخت اين اپليكيشنها به شمار ميرود. اوپنايآي اين خبر را در نشست سالانه توسعهدهندگان خود موسوم به «DevDay 2025» اعلام كرد. «سم آلتمن» (Sam Altman) مديرعامل اوپنايآي گفت: ما ميخواهيم چتجيپيتي يك راه عالي براي پيشرفت افراد باشد تا پربارتر و خلاقتر شوند، سريعتر ياد بگيرند و همه كارهاي مورد نظر در زندگي خود را بهتر انجام دهند. اپليكيشنهاي درون چتجيپيتي، نسل جديدي را از برنامههاي تعاملي، تطبيقي و شخصيسازيشده فعال ميكنند كه ميتوانيد با آنها گفتوگو كنيد. اين جديدترين تلاش اوپنايآي براي ايجاد اكوسيستمي از اپليكيشنها پيرامون محصول هوش مصنوعي پرچمدار خود يعني چتجيپيتي است. اين رونمايي در پي تلاشهاي پيشين اوپنايآي براي فراهم كردن امكان ساخت برنامههاي تعاملي مانند «GPT Store» توسط توسعهدهندگان انجام شده است. برخلاف آن محصول كه يك فروشگاه برنامه جداگانه بود، رونمايي روز دوشنبه اپليكيشنها را مستقيماً در پاسخهاي چتجيپيتي قرار ميدهد و به كاربران امكان ميدهد تا در گفتوگوهاي روزمره خود از فناوريهاي شخص ثالث استفاده كنند. اين امر به توسعهدهندگان امكان توزيع بهتري را براي اپليكيشنهايي كه ميسازند ميدهد و هدف آن ايجاد تجربهاي غنيتر براي كاربران چتجيپيتي است. كاربران با تايپ كردن نام اپليكيشنهاي مورد نظر در چتجيپيتي ميتوانند محتوا را از سرويسهاي گوناگون دريافت كنند. براي مثال، كاربران ميتوانند بگويند: «فيگما، اين طرح را به يك نمودار قابل اجرا تبديل كن.» تا اپليكيشن فيگما اجرا شود. همچنين، كاربران ميتوانند با پرسيدن «كورسرا، ميتواني چيزي درباره يادگيري ماشيني به من ياد بدهي؟» از اپليكيشن كورسرا استفاده كنند. در نسخه آزمايشي اپليكيشن زيلو، كاربران توانستند با زبان طبيعي از چتجيپيتي بخواهند كه آپارتمانهاي منطقه آنها را در يك محدوده قيمت خاص جستوجو كند. سپس، چتجيپيتي يك نقشه تعاملي را نمايش داد كه گزينههاي مختلف را به نمايش ميگذاشت و كاربران ميتوانستند با چتجيپيتي صحبت كنند تا درباره هر يك از آنها اطلاعات بيشتري به دست بياورند. چتجيپيتي، اپليكيشنهاي مرتبط را در مواقعي كه ميتوانند براي كاربر سودمند باشند، نمايش ميدهد. اگر كسي براي مهماني آخر هفته درخواست فهرست پخش موسيقي كند، چتجيپيتي ميتواند اپليكيشن اسپاتيفاي را به گفتوگو بياورد.
