دورخيز شيائومي براي سبقت از آيفون ۱۷

۱۴۰۴/۰۶/۲۵ - ۰۱:۳۱:۴۵
کد خبر: ۳۵۷۴۹۶

شيائومي، با عرضه گوشي هوشمند پرچمدار بعدي خود در ماه جاري، برند خود را به‌روزرساني خواهد كرد تا براي سهمي از بازار گوشي‌هاي هوشمند گران قيمت، با اپل رقابت كند.

  شيائومي، با عرضه گوشي هوشمند پرچمدار بعدي خود در ماه جاري، برند خود را به‌روزرساني خواهد كرد تا براي سهمي از بازار گوشي‌هاي هوشمند گران قيمت، با اپل رقابت كند. به گزارش ايسنا، اين شركت چيني، جدول زماني معمول عرضه گوشي‌هاي خود را ارتقا داده و مستقيما از نسل شيائومي ۱۵ به سري جديد ۱۷ جهش كرده تا مدل‌هاي جديد شيائومي ۱۷ پرو و ۱۷ پرو مكس كه در راه هستند، با جديدترين مدل آيفون اپل مطابقت داشته باشند. لي جون، بنيانگذار و مديرعامل شيائومي، روز دوشنبه گفت كه شركتش مي‌خواهد در برابر گوشي‌هاي هوشمند اپل كه مدت‌هاست پرچمداران استاندارد در بازار گوشي‌هاي رده بالا محسوب مي‌شوند، سنجيده شود. فروش آيفون ۱۷ اپل از جمعه هفته جاري، در سطح جهاني آغاز مي‌شود و نسخه‌هاي جديد آيفون پرو، طراحي جديدي يافته‌اند. طبق داده‌هاي شركت تحقيقاتي «كانترپوينت ريسرچ»، اپل ۶۲ درصد از فروش بخش گوشي‌هايي با قيمت ۶۰۰ دلار و بالاتر را كنترل مي‌كند. در مقابل، شيائومي فقط بخش كوچكي از اين بخش را در سطح جهاني در اختيار دارد، اما در نيمه اول امسال فروش خود را ۵۵ درصد افزايش داده و شانس بهتري براي رقابت داخلي در چين دارد. لو ويبينگ، رييس شيائومي، در پستي در پلتفرم ويبو گفت: «ما استراتژي پريميوم‌سازي خود را پنج سال پيش آغاز كرديم تا از بزرگ‌ترين رقيب خود بياموزيم و خود را با آيفون محك بزنيم. اپل هنوز هم برجسته است. اما ما كاملا مطمئن هستيم كه مي‌توانيم با همان نسل از محصولات، با اين چالش روبرو شويم.» شيائومي ورود جسورانه‌اي به بخش خودروهاي برقي انجام داد كه در طول سال گذشته، شروع به سودآوري كرده و تقريبا ارزش سهام اين شركت در هنگ كنگ سه برابر شده است. به نظر مي‌رسد اين برند چيني با موفقيت در يك حوزه نوظهور كه اپل آن را رها كرده بود، به تازگي براي رقابت با رهبر گوشي‌هاي هوشمند امريكا، جسارت پيدا كرده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، برايان ما، تحليلگر شركت تحقيقاتي «آي دي سي» گفت: به نظر مي‌رسد شيائومي با عرضه گوشي‌هاي سري ۱۷ به اندازه كافي مطمئن است كه بگويد مي‌تواند به خوبي اپل باشد كه هنوز هم در چين از احترام بالايي برخوردار است. براي شيائومي، ۱۰ درصد از فروش گوشي‌هاي هوشمندش در چين در نيمه اول امسال، گوشي‌هاي بالاي ۶۰۰ دلار بوده است كه در مقايسه با آمار تقريبا صفر در سال ۲۰۱۹، رشد نشان مي‌دهد.