افزايش ناوگان هوايي به ۵۵۰ فروند، توجيه اقتصادي ندارد
رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه افزايش بيرويه ناوگان هوايي به زيان صنعت است، گفت: نياز ۵۵۰ فروند هواپيما براي ناوگان هوايي اقتصادي نيست.
رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه افزايش بيرويه ناوگان هوايي به زيان صنعت است، گفت: نياز ۵۵۰ فروند هواپيما براي ناوگان هوايي اقتصادي نيست.
به گزارش تسنيم، حسين پورفرزانه درباره اقتصاد پايدار صنعت هوايي، اظهار كرد: افزايش بيرويه تعداد هواپيما بدون توجه به ضريب اشغال و تعداد پروازهاي واقعي باعث ميشود سرمايهگذاريها بازگشت مناسبي نداشته باشد. او با بيان اينكه با بررسيهاي جامع انجام شده، نياز واقعي كشور به ناوگان هوايي استخراج شده است، ادامه داد: در حالت نرمال، كشور به بيش از 200 فروند هواپيماي وايد بادي Wide-body (بدنه پيكر) و نروبادي Narrow-body (بدنه باريك) نياز دارد و اعداد بسيار بالاتر مانند 550 فروند اقتصادي نيست. رييس سازمان هواپيمايي كشوري بيان كرد: همچنين به دليل تحريمها، امكان ليزينگ هواپيما براي پوشش پيكهاي تقاضا وجود ندارد و ناچاريم اين پيكها را با ناوگان داخلي مديريت كنيم. فرزانه گفت: صنعت هوانوردي ايران بايد به سمت توسعه ناوگان كمظرفيت و جوانسازي ناوگان فعلي حركت كند تا خدمات بهتر و مطمئنتري به مردم ارايه شود.
