برچسب محتواي هوش مصنوعي در شبكههاي اجتماعي چيني
شبكههاي اجتماعي بزرگ در چين براي پيروي از قانوني كه از ديروز (دوشنبه) اجرايي شد، ارايه برچسبهايي براي محتواي توليد شده با هوش مصنوعي را آغاز كردهاند.
شبكههاي اجتماعي بزرگ در چين براي پيروي از قانوني كه از ديروز (دوشنبه) اجرايي شد، ارايه برچسبهايي براي محتواي توليد شده با هوش مصنوعي را آغاز كردهاند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از انگجت، كاربران پلتفرمهايي مانند وي چت، Douyin، ويبو و رد نوت چنين برچسبهايي را روي پستها مشاهده ميكنند. اين علامت نشان دهده استفاده از هوش مصنوعي مولد در متن، تصوير، صوت، ويدئو و انواع ديگر محتوا است. شناسههايي مانند واتر مارك نيز در متا ديتا نيز گنجانده شدهاند. وي چت به كاربران خود اعلام كرد بايد اين برچسبها را براي محتوايي كه با هوش مصنوعي توليد ميكنند، به كار بگيرند. همچنين كاربران اجازه ندارند هيچ يك از برچسبهاي هوش مصنوعي كه وي چت براي پستها به كار ميگيرد، حذف، دستكاري يا مخفي كنند يا هوش مصنوعي را براي توليد و گسترش اخبار جعلي، محتواي نامناسب يا هرگونه فعاليت غيرقانوني به كار گيرند. شبكه اجتماعي Douyin متعلق به بايت دنس كه در حقيقت نسخه چيني تيك تاك است، بهطور مشابه از كاربران خواسته براي هر پستي كه در آن محتواي توليد شده با هوش مصنوعي به كارمي رود، از برچسب استفاده كنند و همزمان تاكيد دارد با استفاده ا از متا ديتا منشأ هر بخش از محتوا را رديابي كند. از سوي ديگر ويبو گزينهاي براي كاربران فراهم كرده تا محتواي هوش مصنوعي برچسب نخورده را در صورت مشاهده گزارش دهند. چهار آژانس دولتي از جمله رگولاتور اصلي اينترنت چين يعني سازمان فضاي سايبري اين كشور، پيش نويس قانوني را در اوايل سال جاري ميلادي ارايه كردند. وزارت صنعت و فناوري اطلاعات، وزارت امنيت عمومي و سازمان راديو و تلويزيون ملي نيز در نوشتن اين قانون همكاري كردهاند كه براي نظارت بر محتواي توليد شده با هوش مصنوعي مولد اعمال ميشود. سازمان فضاي سايبري چين در ماه آوريل يك كمپين سه ماهه براي تنظيم اپها و سرويسهاي هوش مصنوعي را نيز آغاز كرد.
