ورود زبان‌هاي خارجه غير انگليسي به مدارس محقق مي‌شود؟

۱۴۰۴/۰۶/۱۱ - ۰۱:۵۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۵۶۲۴

رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش در خصوص ورود زبان‌هاي خارجه غير انگليسي به مدارس گفت: آموزش و پرورش تاكنون در اين خصوص موفق نبوده كه اين عدم موفقيت آن هم دلايل مختلفي دارد، هنوز در دانشگاه‌ها نتوانسته‌ايم تنوع زبان‌هاي خارجي را تثبيت كنيم، زيرا فرهنگ عمومي دانشگاهي ما هنوز اين موضوع را نپذيرفته است.

رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش در خصوص ورود زبان‌هاي خارجه غير انگليسي به مدارس گفت: آموزش و پرورش تاكنون در اين خصوص موفق نبوده كه اين عدم موفقيت آن هم دلايل مختلفي دارد، هنوز در دانشگاه‌ها نتوانسته‌ايم تنوع زبان‌هاي خارجي را تثبيت كنيم، زيرا فرهنگ عمومي دانشگاهي ما هنوز اين موضوع را نپذيرفته است. علي لطيفي با بيان اينكه موضوع ورود مفاهيم جديد در كتاب‌هاي درسي همواره وجود داشته است، گفت: سازمان در بازه‌هاي زماني مشخص، برنامه‌هايي را پيش‌بيني مي‌كند تا مطالبي به كتاب‌هاي درسي ورود پيدا كند كه ورود هوش مصنوعي، محيط زيست و امثال اينها به كتاب‌هاي درسي از اين دسته برنامه‌هاي سازمان پژوهش است. وي با بيان اينكه برخي موضوعات مهم هستند، اما نحوه پرداختن به آنها در كتاب‌هاي درسي نياز به كار كارشناسي دارد، افزود: موضوع اساسي حجم مطالب است، گفته مي‌شود حجم مطالب كم باشد، اما همه‌چيز در آنها گنجانده شود و اين كار سختي است.وي  در خصوص ورود زبان‌هاي خارجه غير انگليسي به مدارس گفت: آموزش و پرورش تاكنون در اين خصوص موفق نبوده كه اين عدم موفقيت آن هم دلايل مختلفي دارد.