تیکتاک محتوای «ضد چینی» کمتری نسبت به رقبا نشان میدهد
یک مطالعه جدید نشان میدهد یافتن ویدئوهایی که تصویر منفی از چین ارائه میکنند، در تیکتاک به مراتب دشوارتر از سایر شبکههای اجتماعی رقیب است.
یک مطالعه جدید نشان میدهد یافتن ویدئوهایی که تصویر منفی از چین ارائه میکنند، در تیکتاک به مراتب دشوارتر از سایر شبکههای اجتماعی رقیب است. به گزارش ایسنا، یک مطالعه جدید از موسسه تحقیقاتی «نتورک کانتجیون» در دانشگاه راتگرز نشان داد کاربران آمریکایی تیکتاک که عباراتی مانند تیانآنمن، تبت و اویغور را جستوجو میکنند، محتوای ضد چینی کمتری نسبت به جستوجوهای مشابه در اینستاگرام و یوتیوب، مشاهده میکنند. تحلیلگران، ۲۴ حساب کاربری جدید را در تیکتاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است و همچنین در اینستاگرام شرکت متا و یوتیوب شرکت آلفابت ایجاد کردند تا تجربه عضویت نوجوانان آمریکایی در این شبکههای اجتماعی را تکرار کنند. این مطالعه نشان داد هنگام جستوجوی کلمات کلیدی اغلب مرتبط با نقض حقوق بشر در چین، الگوریتم تیکتاک درصد بیشتری از محتوای مثبت، خنثی یا نامربوط را نسبت به اینستاگرام و یوتیوب نشان میدهد. سخنگوی تیکتاک نسبت به یافتههای این موسسه واکنش نشان داد و گفت: ایجاد حسابهای جدید و جستوجوی این کلمات کلیدی، منعکس کننده تجربه واقعی کاربران در این پلتفرم نیست.
