واكنش‌هاي بين‌المللي به حادثه اصفهان

فرمانده كل ارتش: تيراندازي به چند ريزپرنده انجام شد

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۱:۰۶:۰۸
کد خبر: ۳۱۰۶۷۵

پيرو اخبار منتشر شده درباره فعاليت پدافند هوايي در اصفهان و شنيده شدن صداي انفجار، عنوان شد كه اين اقدام ناشي از مقابله با چند ريزپرنده بوده و خسارتي در پي نداشته است. بامداد روز جمعه برخي منابع از مقابله با چند ريزپرنده توسط پدافند هوايي كشور در برخي از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند. اين در حالي است كه ايران در روزهاي اخير بارها درباره ماجراجويي دوباره رژيم صهيونيستي هشدار داده است.

پيرو اخبار منتشر شده درباره فعاليت پدافند هوايي در اصفهان و شنيده شدن صداي انفجار، عنوان شد كه اين اقدام ناشي از مقابله با چند ريزپرنده بوده و خسارتي در پي نداشته است. بامداد روز جمعه برخي منابع از مقابله با چند ريزپرنده توسط پدافند هوايي كشور در برخي از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند. اين در حالي است كه ايران در روزهاي اخير بارها درباره ماجراجويي دوباره رژيم صهيونيستي هشدار داده است.  امير سرلشكر سيدعبدالرحيم موسوي فرمانده‌كل ارتش طي در گفت‌وگويي با دفاع پرس درباره صداي انفجار در اصفهان اظهار كرد: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تيراندازي سامانه‌هاي پدافند ضد هوايي به شئ مشكوكي بوده كه هيچ حادثه و خسارتي در پي نداشته است.
وي افزود: كارشناسان مربوطه در حال بررسي ابعاد موضوع مي‌باشند كه پس از دريافت نتيجه، مراتب را اطلاع‌رساني خواهند كرد. در پي شنيده شدن صداي نسبتا شديدي در شرق اصفهان، امير سرتيپ دوم ميهن‌دوست ارشد نظامي ارتش در استان اصفهان گفت: اين صدا مربوط به شليك پدافند هوايي اصفهان به اشياء مشكوك بوده و هيچ خسارت و حادثه‌اي نداشته‌ايم. سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فضاسازي رسانه‌هاي غربي و رژيم صهيونيستي درباره واقعه بامداد امروز گفت: با رصد جوسازي اين رسانه‌ها، تنها به اين واقعيت مي‌رسيم كه رژيم صهيونيستي و رسانه‌هاي تحت سيطره آنها شكست را پذيرفته‌اند و به اينگونه اقدامات بي‌ثمر دلخوش كرده‌اند. سيدنظام‌ الدين موسوي با اشاره به شرايط وخيم رژيم صهيونيستي پس از دو عمليات موفق توفان‌الاقصي و وعده‌صادق گفت: نتانياهو مي‌داند كارش تمام شده است و اين رژيم جعلي به قبل از ۷ اكتبر بازنخواهد گشت. رژيم اشغالگر در يك فروپاشي كامل است و با وجود ادعاهاي بزرگ و حمايت همه‌جانبه امريكا و كشورهايي مانند فرانسه، انگليس و آلمان، در ميدان با وجود وحشي‌گري تمام و قتل‌عام بيش از ۳۵هزار غيرنظامي، به هيچكدام از اهدافش نرسيده است و سيلي سخت ايران در وعده‌صادق، تير خلاص به هيمنه پوشالي اين رژيم بود.
نماينده تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي افزود: اينكه رسانه‌هاي رژيم‌صهيونيستي و امريكا به فعال شدن سامانه پدافند ما و پرواز چند ريزپرنده دلخوش شده‌اند و جريان مزدور رسانه‌هاي فارسي زبان با آب و تاب آن را پوشش مي‌دهند و در طرف مقابل با انكار و بعد ترديد از عمليات گسترده و بزرگ هفته پيش ايران مقابل چشم جهانيان به شكل مضحكي گذشتند، اين واقعيت را بيش از پيش روشن كرد كه از قدرت پوشالي آنها در ميدان خبري نيست و فقط جنگ رسانه‌اي باقي مانده است. وي ادامه داد: خوب مي‌دانند ديگر آن دوران گذشته كه ايران و ملت‌هاي مقاوم منطقه مقابل شرارت‌هايشان واكنشي نداشته باشند .آنها بايد نقش و اثر كشورمان را در تمام معادلات محاسبه كنند و اين براي‌شان دردآور است، لذا به عمليات‌هاي نخ نماي رسانه‌اي روي آورده‌اند.  در پي اين رويدادها آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاييد كرد كه هيچ آسيبي به سايت‌هاي هسته‌اي ايران وارد نشده است. آژانس در ايكس نوشت: رافائل گروسي، رييس آژانس بين‌المللي انرژي اتمي خواستار خويشتنداري شديد از سوي همه است و تكرار مي‌كند كه تاسيسات هسته‌اي هرگز نبايد هدف درگيري‌هاي نظامي باشند. در همين حال خبرهاي مربوط به نفوذ اين ريزپرنده‌ها در آسمان كشور با واكنش‌هاي مختلف بين‌المللي مواجه شد. خبرگزاري رسمي عمان اين اقدام رژيم صهيونيستي را محكوم كرد. معاون وزير خارجه فرانسه از همه طرف‌هاي در منطقه خواست تا تنش‌زدايي كنند. يكي از مقام‌هاي دولت انگليس گفت: اميدواريم هر اتفاقي كه در ايران افتاده است، ماهيتي داشته باشد كه تنش‌زدايي هنوز ممكن باشد. ريشي سوناك،
 نخست وزير انگليس هم گفته كه بايد از تشديد تنش خودداري شود. سوناك گفته است: اين را به بنيامين نتانياهو هم گفته‌ام كه تشديد تنش به نفع هيچكس نيست. آنچه مي‌خواهيم ببينيم برقراري آرامش در منطقه است. وزارت خارجه ايتاليا خواستار كاهش تنش در منطقه شده است. وزيرخارجه كانادا اعلام كرد كه امروز در نشست وزراي خارجه گروه ۷ درباره اين حادثه گفت‌وگو مي‌كنيم. شركت امنيتي انگليسي امبري گفته است به كشتي‌هاي تجاري در خليج فارس و اقيانوس هند غربي توصيه شده هوشيار باشند. وزارت خارجه چين نيز در بيانيه‌اي اعلام كرد: ما با هرگونه برخوردي كه ممكن است باعث افزايش تنش در خاورميانه شود، مخالف هستيم و به نقش سازنده خود براي تقويت آرامش در خاورميانه ادامه مي‌دهيم. وزارت خارجه هلند نيز اعلام كرد: ما از نزديك وضعيت ايران را پيگيري مي‌كنيم. تحولات اخير خاورميانه نگراني زيادي ايجاد مي‌كند. اورزولا فون درلاين، رييس كميسيون اروپا نيز گفت: ما بايد تمام تلاش خود را به كارگيريم تا تمام طرف‌ها را از تشديد تنش در خاورميانه بازداريم. لازم است منطقه در ثبات باشد. در همين حال وزارت خارجه مصر اعلام كرد: ما از ايران و اسراييل مي‌خواهيم خويشتن‌داري را حفظ كرده و قوانين بين‌المللي را به‌طور كامل اجرا كنند. وزارت خارجه مصر همچنين نسبت به عواقب گسترش «نزاع و بي‌ثباتي در منطقه» و پيامدهاي خطرناك آن هشدار داد. وزارت خارجه تركيه نيز اعلام كرد: از تمام طرف‌ها مي‌خواهيم از اقداماتي كه ممكن است نزاع و درگيري در خاورميانه را گسترش دهد، خودداري كنند. وزارت خارجه تركيه تأكيد كرد: اولويت جامعه بين‌المللي بايد توقف كشتار در غزه باشد.ديميتري پسكوف، سخنگوي كرملين در واكنش به اين حادثه گفت: روسيه از خويشتن‌داري بين طرفين درگيري حمايت مي‌كند و تصميماتي را رد مي‌كند كه مي‌تواند منجر به تشديد وخامت اوضاع شود.

ارسال نظر